Usuário-Mídia y las prácticas de consumo en el contexto de la recepción y comunicación digital
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signos do Consumo |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/105707 |
Resumo: | The article seeks, through a theoretical advance applied on the reception studies, to contribute towards understanding the consumption contexts linked to the communication, social practices and the digital communication. To understand the digital media and the uses, we applied the usuário-mídia theorical model, developed by Terra (2011). Terra argues about the usuário-mídia how a meanings producer that does not work without the interaction. The theorical model developed by Terra is consistent with the reception studies. The methodology of this paper sought to prove the criterion of relevance between the proposals. In addition, to prove the usuário-mídia as an active point of the reception, the paper proves that there is a communication's gap between the brands and their audiences that request recognition. The conclusion appoints that the dialogue must to include their real needs, language, the culture and your desires above all. |
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Usuário-Mídia y las prácticas de consumo en el contexto de la recepción y comunicación digitalUsuário-mídia e práticas de consumo no contexto da recepção em comunicação digitalThe Usuário-Mídia theoretical model and consumption practices applied on the reception studies and digital communicationsocial mediareception studiesconsumptionsubjectivitylanguagemídias sociaisrecepçãoconsumosubjetividadelinguagemmedios digitalesestudios de la recepciónconsumosubjetividadlenguajeThe article seeks, through a theoretical advance applied on the reception studies, to contribute towards understanding the consumption contexts linked to the communication, social practices and the digital communication. To understand the digital media and the uses, we applied the usuário-mídia theorical model, developed by Terra (2011). Terra argues about the usuário-mídia how a meanings producer that does not work without the interaction. The theorical model developed by Terra is consistent with the reception studies. The methodology of this paper sought to prove the criterion of relevance between the proposals. In addition, to prove the usuário-mídia as an active point of the reception, the paper proves that there is a communication's gap between the brands and their audiences that request recognition. The conclusion appoints that the dialogue must to include their real needs, language, the culture and your desires above all.El artículo busca, a través de una mirada teórica aplicada a los estudios de recepción, contribuir para la comprensión del contexto actual de consumo vinculados a la comunicación, las prácticas sociales y el panorama digital. Por lo tanto, se utilizó el concepto de usuário-mídia, desarrollado por Terra (2001). En el concepto de usuário-mídia como productor de significados, que no funciona fuera de la interacción, el desarrollo del modelo defendido por Terra se hizo posible y de acuerdo con los referenciales de autores que han estudiado el tema de la recepción. La metodología buscó demostrar el criterio de relevancia entre las instancias propuestas. Además de apoyar la figura del usuário-mídia como un ente activo de la recepción, el artículo presenta las conclusiones que apuntan a una brecha significativa entre las marcas y sus audiencias, que aboga por un mayor reconocimiento y diálogo cuando lo que está en juego son sus verdaderas necesidades, su lenguaje, su cultura y sus deseos.O artigo busca, por meio de um desdobramento teórico aplicado aos estudos de recepção, contribuir no sentido de compreender o atual contexto da comunicação atrelada ao consumo, às práticas sociais e ao cenário digital. Para tanto, foi utilizado o conceito de usuário-mídia, desenvolvido por Terra em 2011. Frente ao entendimento do usuário-mídia como um ente produtor de sentidos, que não funciona fora da interação, o desdobramento do modelo defendido por Terra se tornou possível e em acordo com os referencias estudados por autores da recepção. A metodologia buscou provar o critério de pertinência entre as instâncias propostas. Além de fundamentar a figura do usuário-mídia como um ente ativo da recepção, o trabalho apresenta conclusões que sinalizam para um distanciamento significativo entre as marcas e seus públicos, que clamam por um maior reconhecimento e diálogo quando o que está em jogo são suas reais necessidades, sua linguagem, cultura e seus desejos.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2014-12-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo não avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/10570710.11606/issn.1984-5057.v6i2p270-289Signos do Consumo; v. 6 n. 2 (2014): Os signos do consumo, discurso, circulação e apropriações; 270-2891984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/105707/104441Copyright (c) 2018 Midierson Maia, Carolina Terrainfo:eu-repo/semantics/openAccessMaia, MidiersonTerra, Carolina2019-04-01T12:55:50Zoai:revistas.usp.br:article/105707Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2019-04-01T12:55:50Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false |
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