A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018

Bibliographic Details
Main Author: Postinguel, Danilo
Publication Date: 2021
Format: Article
Language: por
Source: Signos do Consumo
Download full: https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/173945
Summary: The article discusses the challenges of advertising in its interaction with public on digital networks and proposes a methodology to map the discursive struggles that occurred in the interaction. It was assumed that there is a potent triad among the concepts of advertising, experience and audiences, and uses the theoretical framework of pragmatism to articulate such concepts. A case was analyzed between the brand of medicines Novalfem and the public of Facebook. The originality of the work consists in proposing the mapping of different rationale logics that emerges from the interaction.
id USP-63_a99f68bb71c3243b1b760f26a9073652
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/173945
network_acronym_str USP-63
network_name_str Signos do Consumo
repository_id_str
spelling A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018Advertising and public on digital networks: an analytical proposal for mapping discursive strugglesLa publicidad y público en redes digitales: una propuesta analítica para el mapeo de lucha discursiva. Estudios de MasculinidadesInvestigación en ComunicaciónEstado del ArteMasculinity StudiesCommunication ResearchState of the ArtEstudos das MasculinidadesPesquisa em ComunicaçãoEstado da ArteThe article discusses the challenges of advertising in its interaction with public on digital networks and proposes a methodology to map the discursive struggles that occurred in the interaction. It was assumed that there is a potent triad among the concepts of advertising, experience and audiences, and uses the theoretical framework of pragmatism to articulate such concepts. A case was analyzed between the brand of medicines Novalfem and the public of Facebook. The originality of the work consists in proposing the mapping of different rationale logics that emerges from the interaction.Este artículo analiza los desafíos de la publicidad en su interacción con el público en las redes digitales y propone una metodología para mapear los choques discursivos ocurridos en la interacción. Parte de la hipótesis de una potente tríada entre los conceptos de publicidad, experiencia y público y hace uso del marco teórico del pragmatismo para articular dichos conceptos. Se analizó un caso entre la marca de medicamentos Novalfem y los interactuantes de Facebook. La originalidad del trabajo consiste en proponer el mapeo de diferentes lógicas que surgen de la interacción.O presente estado da arte de teses e dissertações no campo da comunicação buscou dimensionar as pesquisas sobre o universo da masculinidade. Por meio do levantamento, observamos que o principal gradiente interpretativo mobilizado por essas investigações buscava analisar os enfrentamentos, no universo midiático-comunicacional, da visibilidade de masculinidades, compreendendo os regimes e jogos aí implicados.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2021-07-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/17394510.11606/issn.1984-5057.v13i1p32-44Signos do Consumo; v. 13 n. 1 (2021): Signos do consumo em múltiplos enfoques; 32-441984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/173945/173765https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/173945/180588Copyright (c) 2021 Danilo Postinguelhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPostinguel, Danilo2021-07-06T20:57:45Zoai:revistas.usp.br:article/173945Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2021-07-06T20:57:45Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018
Advertising and public on digital networks: an analytical proposal for mapping discursive struggles
La publicidad y público en redes digitales: una propuesta analítica para el mapeo de lucha discursiva.
title A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018
spellingShingle A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018
Postinguel, Danilo
Estudios de Masculinidades
Investigación en Comunicación
Estado del Arte
Masculinity Studies
Communication Research
State of the Art
Estudos das Masculinidades
Pesquisa em Comunicação
Estado da Arte
title_short A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018
title_full A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018
title_fullStr A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018
title_full_unstemmed A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018
title_sort A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018
author Postinguel, Danilo
author_facet Postinguel, Danilo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Postinguel, Danilo
dc.subject.por.fl_str_mv Estudios de Masculinidades
Investigación en Comunicación
Estado del Arte
Masculinity Studies
Communication Research
State of the Art
Estudos das Masculinidades
Pesquisa em Comunicação
Estado da Arte
topic Estudios de Masculinidades
Investigación en Comunicación
Estado del Arte
Masculinity Studies
Communication Research
State of the Art
Estudos das Masculinidades
Pesquisa em Comunicação
Estado da Arte
description The article discusses the challenges of advertising in its interaction with public on digital networks and proposes a methodology to map the discursive struggles that occurred in the interaction. It was assumed that there is a potent triad among the concepts of advertising, experience and audiences, and uses the theoretical framework of pragmatism to articulate such concepts. A case was analyzed between the brand of medicines Novalfem and the public of Facebook. The originality of the work consists in proposing the mapping of different rationale logics that emerges from the interaction.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-07-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/173945
10.11606/issn.1984-5057.v13i1p32-44
url https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/173945
identifier_str_mv 10.11606/issn.1984-5057.v13i1p32-44
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/173945/173765
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/173945/180588
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Danilo Postinguel
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Danilo Postinguel
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Signos do Consumo; v. 13 n. 1 (2021): Signos do consumo em múltiplos enfoques; 32-44
1984-5057
reponame:Signos do Consumo
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Signos do Consumo
collection Signos do Consumo
repository.name.fl_str_mv Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv revistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br
_version_ 1797068856414437376