A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018
Main Author: | |
---|---|
Publication Date: | 2021 |
Format: | Article |
Language: | por |
Source: | Signos do Consumo |
Download full: | https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/173945 |
Summary: | The article discusses the challenges of advertising in its interaction with public on digital networks and proposes a methodology to map the discursive struggles that occurred in the interaction. It was assumed that there is a potent triad among the concepts of advertising, experience and audiences, and uses the theoretical framework of pragmatism to articulate such concepts. A case was analyzed between the brand of medicines Novalfem and the public of Facebook. The originality of the work consists in proposing the mapping of different rationale logics that emerges from the interaction. |
id |
USP-63_a99f68bb71c3243b1b760f26a9073652 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/173945 |
network_acronym_str |
USP-63 |
network_name_str |
Signos do Consumo |
repository_id_str |
|
spelling |
A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018Advertising and public on digital networks: an analytical proposal for mapping discursive strugglesLa publicidad y público en redes digitales: una propuesta analítica para el mapeo de lucha discursiva. Estudios de MasculinidadesInvestigación en ComunicaciónEstado del ArteMasculinity StudiesCommunication ResearchState of the ArtEstudos das MasculinidadesPesquisa em ComunicaçãoEstado da ArteThe article discusses the challenges of advertising in its interaction with public on digital networks and proposes a methodology to map the discursive struggles that occurred in the interaction. It was assumed that there is a potent triad among the concepts of advertising, experience and audiences, and uses the theoretical framework of pragmatism to articulate such concepts. A case was analyzed between the brand of medicines Novalfem and the public of Facebook. The originality of the work consists in proposing the mapping of different rationale logics that emerges from the interaction.Este artículo analiza los desafíos de la publicidad en su interacción con el público en las redes digitales y propone una metodología para mapear los choques discursivos ocurridos en la interacción. Parte de la hipótesis de una potente tríada entre los conceptos de publicidad, experiencia y público y hace uso del marco teórico del pragmatismo para articular dichos conceptos. Se analizó un caso entre la marca de medicamentos Novalfem y los interactuantes de Facebook. La originalidad del trabajo consiste en proponer el mapeo de diferentes lógicas que surgen de la interacción.O presente estado da arte de teses e dissertações no campo da comunicação buscou dimensionar as pesquisas sobre o universo da masculinidade. Por meio do levantamento, observamos que o principal gradiente interpretativo mobilizado por essas investigações buscava analisar os enfrentamentos, no universo midiático-comunicacional, da visibilidade de masculinidades, compreendendo os regimes e jogos aí implicados.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2021-07-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/17394510.11606/issn.1984-5057.v13i1p32-44Signos do Consumo; v. 13 n. 1 (2021): Signos do consumo em múltiplos enfoques; 32-441984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/173945/173765https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/173945/180588Copyright (c) 2021 Danilo Postinguelhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPostinguel, Danilo2021-07-06T20:57:45Zoai:revistas.usp.br:article/173945Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2021-07-06T20:57:45Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018 Advertising and public on digital networks: an analytical proposal for mapping discursive struggles La publicidad y público en redes digitales: una propuesta analítica para el mapeo de lucha discursiva. |
title |
A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018 |
spellingShingle |
A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018 Postinguel, Danilo Estudios de Masculinidades Investigación en Comunicación Estado del Arte Masculinity Studies Communication Research State of the Art Estudos das Masculinidades Pesquisa em Comunicação Estado da Arte |
title_short |
A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018 |
title_full |
A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018 |
title_fullStr |
A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018 |
title_full_unstemmed |
A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018 |
title_sort |
A pesquisa sobre as masculinidades no campo da comunicação: estado da arte de teses e dissertações na base Capes entre 1999 e 2018 |
author |
Postinguel, Danilo |
author_facet |
Postinguel, Danilo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Postinguel, Danilo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estudios de Masculinidades Investigación en Comunicación Estado del Arte Masculinity Studies Communication Research State of the Art Estudos das Masculinidades Pesquisa em Comunicação Estado da Arte |
topic |
Estudios de Masculinidades Investigación en Comunicación Estado del Arte Masculinity Studies Communication Research State of the Art Estudos das Masculinidades Pesquisa em Comunicação Estado da Arte |
description |
The article discusses the challenges of advertising in its interaction with public on digital networks and proposes a methodology to map the discursive struggles that occurred in the interaction. It was assumed that there is a potent triad among the concepts of advertising, experience and audiences, and uses the theoretical framework of pragmatism to articulate such concepts. A case was analyzed between the brand of medicines Novalfem and the public of Facebook. The originality of the work consists in proposing the mapping of different rationale logics that emerges from the interaction. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/173945 10.11606/issn.1984-5057.v13i1p32-44 |
url |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/173945 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1984-5057.v13i1p32-44 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/173945/173765 https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/173945/180588 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Danilo Postinguel http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Danilo Postinguel http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Signos do Consumo; v. 13 n. 1 (2021): Signos do consumo em múltiplos enfoques; 32-44 1984-5057 reponame:Signos do Consumo instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Signos do Consumo |
collection |
Signos do Consumo |
repository.name.fl_str_mv |
Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br |
_version_ |
1797068856414437376 |