Estudos pós-graduados e pesquisa em literatura: condições e necessidades

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Corrêa, Alamir Aquino
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: RevistaBrasileiradePós-Graduação
Texto Completo: http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/362
Resumo: This text deals with some inconsistencies in literary studies concerning the material and circumstantial conditions of the graduate system in Brazil. Similar academic activities in the United States serve as the comparative standard. The article discusses the growth of the state of the art and its (in)formative role. It also analyzes academic journals as a product used to evaluate the graduate programs. Finally, it ponders about the value, circulation and reception of the research that supports the academic debate in literary studies. The conditions and needs of graduate education and the research analyzed here can also occur in the humanities as a whole.
id CAPES-1_f96360865402d3ed0c787b554ba6d81e
oai_identifier_str oai:ojs.192.168.0.141:article/362
network_acronym_str CAPES-1
network_name_str RevistaBrasileiradePós-Graduação
spelling Estudos pós-graduados e pesquisa em literatura: condições e necessidadesGraduate studies and research in literature: conditions and needsLos estudios de posgrado y la investigación en la literatura: las condiciones y necesidadesResearch and Graduate Studies. Literary Studies. State of the Art.Investigación y Posgrado. Estudios Literarios. Estado del Arte.This text deals with some inconsistencies in literary studies concerning the material and circumstantial conditions of the graduate system in Brazil. Similar academic activities in the United States serve as the comparative standard. The article discusses the growth of the state of the art and its (in)formative role. It also analyzes academic journals as a product used to evaluate the graduate programs. Finally, it ponders about the value, circulation and reception of the research that supports the academic debate in literary studies. The conditions and needs of graduate education and the research analyzed here can also occur in the humanities as a whole.Este texto trata de algumas inconsistências no sistema depós-graduação em estudos literários no Brasil, em seus aspectosmateriais e circunstanciais, tendo como gabarito comparativo aatividade acadêmica similar nos Estados Unidos. Há uma discussão arespeito do crescimento do estado da arte e de seu papel (in)formativo,como também se analisam as revistas acadêmicas enquanto produtoutilizado para a avaliação da pós-graduação. Finalmente, ponderasesobre o valor, a circulação e a recepção da pesquisa, que sustentao debate acadêmico na área de estudos literários. As condições e asnecessidades da formação pós-graduada e da pesquisa analisadasaqui podem também ocorrer na grande área de humanidades.Este texto aborda algunas inconsistencias en el sistema de posgrado en estudios literarios en Brasil, en lo que se refiere a sus aspectos materiales y circunstanciales, teniendo como estándar comparativo semejante actividad académica en los Estados Unidos. Se discute el crecimiento del estado del arte y de su papel (in)formativo, así como se analizan las revistas académicas como un producto utilizado para evaluar los programas de posgrado. Por último, se propone una reflexión sobre el valor, la circulación y la recepción de las investigaciones que apoyan el debate académico en el campo de los estudios literarios. Las condiciones y las necesidades del posgrado y de la investigación aquí revisada también podrían ocurrir en la gran área de las humanidades.Revista Brasileira de Pós-GraduaçãoCorrêa, Alamir Aquino2012-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/36210.21713/2358-2332.2012.v9.362RBPG; v. 9, n. 18 (2012)Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 9, n. 18 (2012)2358-23321806-8405reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduaçãoinstname:CAPESinstacron:CAPESporhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/362/305##submission.copyrightStatement##info:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-20T15:52:01Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Estudos pós-graduados e pesquisa em literatura: condições e necessidades
Graduate studies and research in literature: conditions and needs
Los estudios de posgrado y la investigación en la literatura: las condiciones y necesidades
title Estudos pós-graduados e pesquisa em literatura: condições e necessidades
spellingShingle Estudos pós-graduados e pesquisa em literatura: condições e necessidades
Corrêa, Alamir Aquino
Research and Graduate Studies. Literary Studies. State of the Art.
Investigación y Posgrado. Estudios Literarios. Estado del Arte.
title_short Estudos pós-graduados e pesquisa em literatura: condições e necessidades
title_full Estudos pós-graduados e pesquisa em literatura: condições e necessidades
title_fullStr Estudos pós-graduados e pesquisa em literatura: condições e necessidades
title_full_unstemmed Estudos pós-graduados e pesquisa em literatura: condições e necessidades
title_sort Estudos pós-graduados e pesquisa em literatura: condições e necessidades
author Corrêa, Alamir Aquino
author_facet Corrêa, Alamir Aquino
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Corrêa, Alamir Aquino
dc.subject.none.fl_str_mv



dc.subject.por.fl_str_mv Research and Graduate Studies. Literary Studies. State of the Art.
Investigación y Posgrado. Estudios Literarios. Estado del Arte.
topic Research and Graduate Studies. Literary Studies. State of the Art.
Investigación y Posgrado. Estudios Literarios. Estado del Arte.
dc.description.none.fl_txt_mv This text deals with some inconsistencies in literary studies concerning the material and circumstantial conditions of the graduate system in Brazil. Similar academic activities in the United States serve as the comparative standard. The article discusses the growth of the state of the art and its (in)formative role. It also analyzes academic journals as a product used to evaluate the graduate programs. Finally, it ponders about the value, circulation and reception of the research that supports the academic debate in literary studies. The conditions and needs of graduate education and the research analyzed here can also occur in the humanities as a whole.
Este texto trata de algumas inconsistências no sistema depós-graduação em estudos literários no Brasil, em seus aspectosmateriais e circunstanciais, tendo como gabarito comparativo aatividade acadêmica similar nos Estados Unidos. Há uma discussão arespeito do crescimento do estado da arte e de seu papel (in)formativo,como também se analisam as revistas acadêmicas enquanto produtoutilizado para a avaliação da pós-graduação. Finalmente, ponderasesobre o valor, a circulação e a recepção da pesquisa, que sustentao debate acadêmico na área de estudos literários. As condições e asnecessidades da formação pós-graduada e da pesquisa analisadasaqui podem também ocorrer na grande área de humanidades.
Este texto aborda algunas inconsistencias en el sistema de posgrado en estudios literarios en Brasil, en lo que se refiere a sus aspectos materiales y circunstanciales, teniendo como estándar comparativo semejante actividad académica en los Estados Unidos. Se discute el crecimiento del estado del arte y de su papel (in)formativo, así como se analizan las revistas académicas como un producto utilizado para evaluar los programas de posgrado. Por último, se propone una reflexión sobre el valor, la circulación y la recepción de las investigaciones que apoyan el debate académico en el campo de los estudios literarios. Las condiciones y las necesidades del posgrado y de la investigación aquí revisada también podrían ocurrir en la gran área de las humanidades.
description This text deals with some inconsistencies in literary studies concerning the material and circumstantial conditions of the graduate system in Brazil. Similar academic activities in the United States serve as the comparative standard. The article discusses the growth of the state of the art and its (in)formative role. It also analyzes academic journals as a product used to evaluate the graduate programs. Finally, it ponders about the value, circulation and reception of the research that supports the academic debate in literary studies. The conditions and needs of graduate education and the research analyzed here can also occur in the humanities as a whole.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-31
dc.type.none.fl_str_mv


dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/362
10.21713/2358-2332.2012.v9.362
url http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/362
identifier_str_mv 10.21713/2358-2332.2012.v9.362
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/362/305
dc.rights.driver.fl_str_mv ##submission.copyrightStatement##
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv ##submission.copyrightStatement##
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Pós-Graduação
publisher.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Pós-Graduação
dc.source.none.fl_str_mv RBPG; v. 9, n. 18 (2012)
Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 9, n. 18 (2012)
2358-2332
1806-8405
reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduação
instname:CAPES
instacron:CAPES
reponame_str RevistaBrasileiradePós-Graduação
collection RevistaBrasileiradePós-Graduação
instname_str CAPES
instacron_str CAPES
institution CAPES
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1639987076080336896