First impressions last: a case on Hermés Contabilidade's brand positioning
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de contabilidade e organizações |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rco/article/view/203855 |
Resumo: | This teaching case portrays the scenario of Hermès Contabilidade, a young company opened by three partners in September 2020, in the center of Balneário Camboriú (SC). The company's business model is directly linked to technology. Its purpose, structure and service are designed to offer a high standard of accounting. Despite all the positioning being very clear in the minds of the partners, and a considerable work in the digital environment, the profile of the clients that arrive at the company, differs from the planned segmentation, impacting results below expectations. In this sense, the dilemma of the case questions how to make the brand positioning, which is well defined and clear in the minds of managers, be understood by the market and potential customers. The case makes it possible to promote a discussion scenario, at a theoretical and strategic level, about branding and positioning using digital channels, specifically social media. A learning space about brand positioning and content on social media platforms. The context also allows demonstrating branding resources and tools applied to a business environment, making the student reflect, in the role of manager, on brand positioning and digital presence. |
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First impressions last: a case on Hermés Contabilidade's brand positioningA primeira impressão é a que fica: um caso sobre o posicionamento de branding da Hermés ContabilidadeBrandingSocial mediaPositioningDigital marketingAccountingBrandingMídias sociaisPosicionamentoMarketing digitalContabilidadeThis teaching case portrays the scenario of Hermès Contabilidade, a young company opened by three partners in September 2020, in the center of Balneário Camboriú (SC). The company's business model is directly linked to technology. Its purpose, structure and service are designed to offer a high standard of accounting. Despite all the positioning being very clear in the minds of the partners, and a considerable work in the digital environment, the profile of the clients that arrive at the company, differs from the planned segmentation, impacting results below expectations. In this sense, the dilemma of the case questions how to make the brand positioning, which is well defined and clear in the minds of managers, be understood by the market and potential customers. The case makes it possible to promote a discussion scenario, at a theoretical and strategic level, about branding and positioning using digital channels, specifically social media. A learning space about brand positioning and content on social media platforms. The context also allows demonstrating branding resources and tools applied to a business environment, making the student reflect, in the role of manager, on brand positioning and digital presence.Este caso para ensino retrata o cenário da Hermès Contabilidade, uma empresa jovem aberta por três sócios em setembro de 2020, no centro de Balneário Camboriú (SC). O modelo de negócio da empresa está diretamente ligado à tecnologia. Seu propósito, estrutura e atendimento são delineados para oferecer uma contabilidade de alto padrão. Apesar do considerável trabalho de posicionamento no ambiente digital, o perfil dos clientes que chegam à empresa, diverge da segmentação planejada, impactando em resultados aquém do esperado. Nesse sentido, o dilema do caso questiona como fazer com que o posicionamento de marca, já definido e claro para os gestores seja também entendido pelo mercado e potenciais clientes. O caso é uma ferramenta de aprendizagem sobre posicionamento de marca e conteúdo nas plataformas de redes sociais. O caso promove um cenário de discussão, a nível teórico e estratégico, sobre branding e posicionamento, utilizando os canais digitais, em específico, nas mídias sociais. O contexto propicia também demonstrar recursos e ferramentas de branding aplicados a um âmbito empresarial, colocando o aluno a refletir, no papel do gestor, sobre posicionamento da marca e a presença digital.Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto2023-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/xmlhttps://www.revistas.usp.br/rco/article/view/20385510.11606/issn.1982-6486.rco.2023.203855Revista de Contabilidade e Organizações; v. 17 (2023); e203855Revista de Contabilidade e Organizações; Vol. 17 (2023); e203855Revista de Contabilidade e Organizações; Vol. 17 (2023); e2038551982-6486reponame:Revista de contabilidade e organizaçõesinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/rco/article/view/203855/202451https://www.revistas.usp.br/rco/article/view/203855/202452https://www.revistas.usp.br/rco/article/view/203855/203214Copyright (c) 2023 Bianca dos Santos Ribeiro, Jailson Lana, Marcos Aurélio Batista, Raul Beal Partykahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRibeiro, Bianca dos Santos Lana, JailsonBatista, Marcos AurélioPartyka, Raul Beal 2024-04-08T12:27:16Zoai:revistas.usp.br:article/203855Revistahttps://www.revistas.usp.br/rcoPUBhttps://www.revistas.usp.br/rco/oairco@usp.br1982-64861982-6486opendoar:2024-04-08T12:27:16Revista de contabilidade e organizações - Universidade de São Paulo (USP)false |
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