Movimientos transitivistas en un contexto de inclusión: una transmisión entre pares
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estilos da Clínica (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46076 |
Resumo: | This article aims to discuss issues related to the symbolic transmission that may occur among children at school , when some of them realize that a classmate is not able to express his/her needs or cannot adjust himself/herself to the school patterns as the other. In doing so, it discusses the notion of transitivism, articulating it with data obtained from field research performed with a group of children aged six and seven years in a full time public school which adhere to inclusive practices. |
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Movimientos transitivistas en un contexto de inclusión: una transmisión entre paresTransitivist movements in an inclusive context: a transmission between pairseducação inclusivatransmissão simbólicatransitivismoeducación inclusivatransmisión simbólicatransitivismoinclusive educationsymbolic transmissiontransitivismThis article aims to discuss issues related to the symbolic transmission that may occur among children at school , when some of them realize that a classmate is not able to express his/her needs or cannot adjust himself/herself to the school patterns as the other. In doing so, it discusses the notion of transitivism, articulating it with data obtained from field research performed with a group of children aged six and seven years in a full time public school which adhere to inclusive practices.Este trabajo tiene como objetivo discutir cuestiones referentes a la transmisión simbólica que puede ocurrir entre niños en una escuela, cuando uno de ellos se da cuenta que un compañero no logra expresar como los otros sus necesidades o no se incluye de la misma manera que los otros en el dispositivo escolar. Se dialoga, por lo tanto, con la noción de transitivismo, articulándola a datos extraídos de una investigación de campo, realizada con un grupo de niños en una edad entre seis y siete años, en una escuela pública, de tiempo integral, que se orientaba por la perspectiva inclusiva.Este trabalho tem como objetivo discutir questões referentes à transmissão simbólica que pode ocorrer entre crianças na escola, quando algumas delas percebem que um colega não consegue expressar como os outros suas necessidades ou não se insere do mesmo modo que os outros no dispositivo escolar. Dialoga-se, para tanto, com a noção de transitivismo, articulando-a a dados extraídos de uma pesquisa de campo, realizada com uma turma de crianças na faixa etária de seis e sete anos, em uma escola pública, de tempo integral, que se orientava pela perspectiva inclusiva.Universidade de São Paulo2010-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/4607610.11606/issn.1981-1624.v15i1p26-39Estilos da Clinica; v. 15 n. 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 26-39Estilos da Clinica; ##issue.vol## 15 ##issue.no## 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 26-39Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 15 N. 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 26-39Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 15 No. 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 26-39Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 15 No 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 26-39Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 15 Núm. 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 26-391981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46076/49701Rahme, Mônica Maria Faridinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T04:00:49Zoai:revistas.usp.br:article/46076Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T04:00:49Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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