About the treatment of a child who is seven years old: reflections on inhibition and anxiety
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estilos da Clínica (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46096 |
Resumo: | In this article, from a psychoanalytic perspective, conducts a discussion about the clinical treatment of a boy who is seven that presented a case of inhibition of writing, aiming to show how, during the review process, a change has occurred with respect to the assemblage of distress experienced by the patient. We conclude that, from certain specific interventions, the anguish initially presented by the patient before the failure of the paternal role gave way to anguish and subjectivity process of castration, culminating in taking a position on shared sexual. |
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About the treatment of a child who is seven years old: reflections on inhibition and anxietySobre el tratamiento de un niño de siete años: reflexiones sobre inhibición y angustiaSobre o tratamento de um menino de sete anos: reflexões sobre inibição e angústiapsicanáliseangústiafunção paternainibiçãosintomapsicoanálisisangustiafunción paternainhibiciónsíntomapsycho-analysisanxietypaternal functioninhibitionsymptomIn this article, from a psychoanalytic perspective, conducts a discussion about the clinical treatment of a boy who is seven that presented a case of inhibition of writing, aiming to show how, during the review process, a change has occurred with respect to the assemblage of distress experienced by the patient. We conclude that, from certain specific interventions, the anguish initially presented by the patient before the failure of the paternal role gave way to anguish and subjectivity process of castration, culminating in taking a position on shared sexual.En este artículo, a partir de una perspectiva psicoanalítica, se realiza una discusión acerca de la evolución clínica del tratamiento de un niño de siete años que presentaba un cuadro de inhibición de la escrita, con el objetivo de evidenciar como, en el transcurso del proceso de análisis, ocurrió una modificación con relación a la gestión de la angustia vivida por el paciente .Se Concluye que, a partir de ciertas intervenciones puntuales, la angustia inicialmente presentada por el paciente delante de la falla de la función paterna dio lugar a la angustia frente al proceso de subjetividad de la castración, culminando en la asunción de una toma de posición en el reparto sexual.Neste artigo, a partir de uma perspectiva psicanalítica, realiza-se uma discussão acerca da evolução clínica do tratamento de um menino de sete anos que apresentava um quadro de inibição da escrita, com o objetivo de evidenciar como, no decorrer do processo de análise, ocorreu uma modificação no que diz respeito ao agenciamento da angústia vivida pelo paciente. Conclui-se que, a partir de certas intervenções pontuais, a angústia inicialmente apresentada pelo paciente diante da falha da função paterna deu lugar à angústia frente ao processo de subjetivação da castração, culminando na assunção de uma tomada de posição na partilha sexual.Universidade de São Paulo2010-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/4609610.11606/issn.1981-1624.v15i2p362-379Estilos da Clinica; v. 15 n. 2 (2010): Dossiê: Abordagens psicanalíticas na educação - pesquisa e prática; 362-379Estilos da Clinica; ##issue.vol## 15 ##issue.no## 2 (2010): Dossiê: Abordagens psicanalíticas na educação - pesquisa e prática; 362-379Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 15 N. 2 (2010): Dossiê: Abordagens psicanalíticas na educação - pesquisa e prática; 362-379Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 15 No. 2 (2010): Dossiê: Abordagens psicanalíticas na educação - pesquisa e prática; 362-379Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 15 No 2 (2010): Dossiê: Abordagens psicanalíticas na educação - pesquisa e prática; 362-379Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 15 Núm. 2 (2010): Dossiê: Abordagens psicanalíticas na educação - pesquisa e prática; 362-3791981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46096/49721Pinto, Ana Carolina Teixeirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T03:59:59Zoai:revistas.usp.br:article/46096Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T03:59:59Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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