When there is no more space - a study over the siblings of autistic children
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estilos da Clínica (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46082 |
Resumo: | This paper presents the initial findings of a study carried out with siblings of autistic children. Its aim is to identify possible obstacles along such children's development process. Knowing that an individual is constructed through the instinctual relationship established with the Other and that in autism it does not occur, it is supposed that in the siblings of autistic children obstacles may arise for the creation of this bond. |
id |
USP-67_db6af0de1975316a12594d787a7a1a22 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/46082 |
network_acronym_str |
USP-67 |
network_name_str |
Estilos da Clínica (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
When there is no more space - a study over the siblings of autistic childrenCuando no hay más espacio - un estudio sobre los hermanos de niños autistasQuando não há mais espaço - um estudo sobre a fratria das crianças autistassiblingsautismdevelopmentpsychoanalysisfratriaautismodesenvolvimentopsicanálisefratriaautismodesarrollopsicoanálisisThis paper presents the initial findings of a study carried out with siblings of autistic children. Its aim is to identify possible obstacles along such children's development process. Knowing that an individual is constructed through the instinctual relationship established with the Other and that in autism it does not occur, it is supposed that in the siblings of autistic children obstacles may arise for the creation of this bond.Este artigo apresenta as primeiras conclusões de um estudo realizado com irmãos de crianças autistas. O objetivo desse estudo é a detecção de possíveis dificuldades no processo de desenvolvimento de tais crianças. Sabendo que um sujeito se constrói através da relação pulsional que ele estabelece com o Outro(a) e que no autismo essa relação não ocorre, supõe-se que na fratria, possam ocorrer entraves para a instalação deste laço.Este artículo presenta las primeras conclusiones de un estudio realizado con hermanos de niños autistas. El objetivo del estudio es detectar posibles dificultades en el proceso de desarrollo de tales niños. Sabiendo que un sujeto se construye a través de la relación pulsional que establece con el Otro(a) y que en el autismo esta relación no ocurre, se supone que, en la fratria, puedan ocurrir dificultades para la instalación de este lazo.Universidade de São Paulo2010-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/4608210.11606/issn.1981-1624.v15i1p126-143Estilos da Clinica; v. 15 n. 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 126-143Estilos da Clinica; ##issue.vol## 15 ##issue.no## 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 126-143Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 15 N. 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 126-143Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 15 No. 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 126-143Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 15 No 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 126-143Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 15 Núm. 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 126-1431981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46082/49707Araujo, Gabriela Xavier deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T04:00:37Zoai:revistas.usp.br:article/46082Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T04:00:37Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
When there is no more space - a study over the siblings of autistic children Cuando no hay más espacio - un estudio sobre los hermanos de niños autistas Quando não há mais espaço - um estudo sobre a fratria das crianças autistas |
title |
When there is no more space - a study over the siblings of autistic children |
spellingShingle |
When there is no more space - a study over the siblings of autistic children Araujo, Gabriela Xavier de siblings autism development psychoanalysis fratria autismo desenvolvimento psicanálise fratria autismo desarrollo psicoanálisis |
title_short |
When there is no more space - a study over the siblings of autistic children |
title_full |
When there is no more space - a study over the siblings of autistic children |
title_fullStr |
When there is no more space - a study over the siblings of autistic children |
title_full_unstemmed |
When there is no more space - a study over the siblings of autistic children |
title_sort |
When there is no more space - a study over the siblings of autistic children |
author |
Araujo, Gabriela Xavier de |
author_facet |
Araujo, Gabriela Xavier de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Araujo, Gabriela Xavier de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
siblings autism development psychoanalysis fratria autismo desenvolvimento psicanálise fratria autismo desarrollo psicoanálisis |
topic |
siblings autism development psychoanalysis fratria autismo desenvolvimento psicanálise fratria autismo desarrollo psicoanálisis |
description |
This paper presents the initial findings of a study carried out with siblings of autistic children. Its aim is to identify possible obstacles along such children's development process. Knowing that an individual is constructed through the instinctual relationship established with the Other and that in autism it does not occur, it is supposed that in the siblings of autistic children obstacles may arise for the creation of this bond. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-06-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46082 10.11606/issn.1981-1624.v15i1p126-143 |
url |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46082 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1981-1624.v15i1p126-143 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46082/49707 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estilos da Clinica; v. 15 n. 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 126-143 Estilos da Clinica; ##issue.vol## 15 ##issue.no## 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 126-143 Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 15 N. 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 126-143 Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 15 No. 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 126-143 Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 15 No 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 126-143 Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 15 Núm. 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 126-143 1981-1624 1415-7128 reponame:Estilos da Clínica (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Estilos da Clínica (Online) |
collection |
Estilos da Clínica (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaestilosdaclinica@usp.br |
_version_ |
1797067493013979136 |