Minimal ceremonies

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Minnicelli, Mercedes
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estilos da Clínica (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46120
Resumo: In this paper, from the perspective of Psychoanalysis and Education, we will approach Minimal Ceremonies as a device suitable for clinico-social intervention and research, a metaphorical operator which allows us to create subjectificating conditions of possibility in different social, educational, institutional and community settings.
id USP-67_e99947ada2c3a0a314bfad03d43a2423
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/46120
network_acronym_str USP-67
network_name_str Estilos da Clínica (Online)
repository_id_str
spelling Minimal ceremoniesCeremonias mínimasCerimônias mínimaspsicanáliseeducaçãopráticas socioeducativaspsicoanálisiseducaciónprácticas socio-educativaspsychoanalysiseducationdeviceminimal ceremoniessocio-educational practicesIn this paper, from the perspective of Psychoanalysis and Education, we will approach Minimal Ceremonies as a device suitable for clinico-social intervention and research, a metaphorical operator which allows us to create subjectificating conditions of possibility in different social, educational, institutional and community settings.En este trabajo, desde la perspectiva de Psicoanálisis y Educación, abordaremos a las ceremonias mínimas como dispositivo apto para la intervención y la investigación clínico-social, operador metafórico que nos permite crear condiciones de posibilidad subjetivantes en diferentes escenarios sociales, escolares, institucionales, comunitarios.Nesse trabalho, a partir da perspectiva da Psicanálise e Educação, abordaremos as cerimônias mínimas como dispositivo aceito para a intervenção e a pesquisa clínico-social, operador metafórico que nos permite criar condições de possibilidade subjetivantes em diferentes cenários sociais, escolares, institucionais, comunitários.Universidade de São Paulo2011-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/4612010.11606/issn.1981-1624.v16i2p294-323Estilos da Clinica; v. 16 n. 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323Estilos da Clinica; ##issue.vol## 16 ##issue.no## 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 16 N. 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 16 No. 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 16 No 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 16 Núm. 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-3231981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46120/49745Minnicelli, Mercedesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T03:59:41Zoai:revistas.usp.br:article/46120Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T03:59:41Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Minimal ceremonies
Ceremonias mínimas
Cerimônias mínimas
title Minimal ceremonies
spellingShingle Minimal ceremonies
Minnicelli, Mercedes
psicanálise
educação
práticas socioeducativas
psicoanálisis
educación
prácticas socio-educativas
psychoanalysis
education
device
minimal ceremonies
socio-educational practices
title_short Minimal ceremonies
title_full Minimal ceremonies
title_fullStr Minimal ceremonies
title_full_unstemmed Minimal ceremonies
title_sort Minimal ceremonies
author Minnicelli, Mercedes
author_facet Minnicelli, Mercedes
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Minnicelli, Mercedes
dc.subject.por.fl_str_mv psicanálise
educação
práticas socioeducativas
psicoanálisis
educación
prácticas socio-educativas
psychoanalysis
education
device
minimal ceremonies
socio-educational practices
topic psicanálise
educação
práticas socioeducativas
psicoanálisis
educación
prácticas socio-educativas
psychoanalysis
education
device
minimal ceremonies
socio-educational practices
description In this paper, from the perspective of Psychoanalysis and Education, we will approach Minimal Ceremonies as a device suitable for clinico-social intervention and research, a metaphorical operator which allows us to create subjectificating conditions of possibility in different social, educational, institutional and community settings.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46120
10.11606/issn.1981-1624.v16i2p294-323
url https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46120
identifier_str_mv 10.11606/issn.1981-1624.v16i2p294-323
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46120/49745
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv Estilos da Clinica; v. 16 n. 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323
Estilos da Clinica; ##issue.vol## 16 ##issue.no## 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323
Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 16 N. 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323
Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 16 No. 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323
Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 16 No 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323
Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 16 Núm. 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323
1981-1624
1415-7128
reponame:Estilos da Clínica (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Estilos da Clínica (Online)
collection Estilos da Clínica (Online)
repository.name.fl_str_mv Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv revistaestilosdaclinica@usp.br
_version_ 1797067493095768064