Minimal ceremonies
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estilos da Clínica (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46120 |
Resumo: | In this paper, from the perspective of Psychoanalysis and Education, we will approach Minimal Ceremonies as a device suitable for clinico-social intervention and research, a metaphorical operator which allows us to create subjectificating conditions of possibility in different social, educational, institutional and community settings. |
id |
USP-67_e99947ada2c3a0a314bfad03d43a2423 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/46120 |
network_acronym_str |
USP-67 |
network_name_str |
Estilos da Clínica (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Minimal ceremoniesCeremonias mínimasCerimônias mínimaspsicanáliseeducaçãopráticas socioeducativaspsicoanálisiseducaciónprácticas socio-educativaspsychoanalysiseducationdeviceminimal ceremoniessocio-educational practicesIn this paper, from the perspective of Psychoanalysis and Education, we will approach Minimal Ceremonies as a device suitable for clinico-social intervention and research, a metaphorical operator which allows us to create subjectificating conditions of possibility in different social, educational, institutional and community settings.En este trabajo, desde la perspectiva de Psicoanálisis y Educación, abordaremos a las ceremonias mínimas como dispositivo apto para la intervención y la investigación clínico-social, operador metafórico que nos permite crear condiciones de posibilidad subjetivantes en diferentes escenarios sociales, escolares, institucionales, comunitarios.Nesse trabalho, a partir da perspectiva da Psicanálise e Educação, abordaremos as cerimônias mínimas como dispositivo aceito para a intervenção e a pesquisa clínico-social, operador metafórico que nos permite criar condições de possibilidade subjetivantes em diferentes cenários sociais, escolares, institucionais, comunitários.Universidade de São Paulo2011-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/4612010.11606/issn.1981-1624.v16i2p294-323Estilos da Clinica; v. 16 n. 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323Estilos da Clinica; ##issue.vol## 16 ##issue.no## 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 16 N. 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 16 No. 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 16 No 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 16 Núm. 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-3231981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46120/49745Minnicelli, Mercedesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T03:59:41Zoai:revistas.usp.br:article/46120Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T03:59:41Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Minimal ceremonies Ceremonias mínimas Cerimônias mínimas |
title |
Minimal ceremonies |
spellingShingle |
Minimal ceremonies Minnicelli, Mercedes psicanálise educação práticas socioeducativas psicoanálisis educación prácticas socio-educativas psychoanalysis education device minimal ceremonies socio-educational practices |
title_short |
Minimal ceremonies |
title_full |
Minimal ceremonies |
title_fullStr |
Minimal ceremonies |
title_full_unstemmed |
Minimal ceremonies |
title_sort |
Minimal ceremonies |
author |
Minnicelli, Mercedes |
author_facet |
Minnicelli, Mercedes |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Minnicelli, Mercedes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
psicanálise educação práticas socioeducativas psicoanálisis educación prácticas socio-educativas psychoanalysis education device minimal ceremonies socio-educational practices |
topic |
psicanálise educação práticas socioeducativas psicoanálisis educación prácticas socio-educativas psychoanalysis education device minimal ceremonies socio-educational practices |
description |
In this paper, from the perspective of Psychoanalysis and Education, we will approach Minimal Ceremonies as a device suitable for clinico-social intervention and research, a metaphorical operator which allows us to create subjectificating conditions of possibility in different social, educational, institutional and community settings. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46120 10.11606/issn.1981-1624.v16i2p294-323 |
url |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46120 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1981-1624.v16i2p294-323 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46120/49745 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estilos da Clinica; v. 16 n. 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323 Estilos da Clinica; ##issue.vol## 16 ##issue.no## 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323 Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 16 N. 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323 Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 16 No. 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323 Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 16 No 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323 Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 16 Núm. 2 (2011): Dossiê: O declínio dos saberes; 294-323 1981-1624 1415-7128 reponame:Estilos da Clínica (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Estilos da Clínica (Online) |
collection |
Estilos da Clínica (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaestilosdaclinica@usp.br |
_version_ |
1797067493095768064 |