Professores e alunos com dificuldades escolares: Quais são as dinâmicas psíquicas?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2003 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estilos da Clínica (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/61173 |
Resumo: | The secondary schoolteachers work with pupils in school and psychic difficulty varied (inhibition, personality disorder, educational deficiencies), in ordinary classes or specialized agencies. This research describes certain identity stakes mobilized in the report/ratio with the knowledge, the practices and the relations with the pupils, in the teachers confronted with these new situations. |
id |
USP-67_eb8fcf3ed86ab809b906e96e2c00dd6b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/61173 |
network_acronym_str |
USP-67 |
network_name_str |
Estilos da Clínica (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Professores e alunos com dificuldades escolares: Quais são as dinâmicas psíquicas?Teachers of the secondary and pupils in difficulty: Psychical dynamics and identity conflictsProfessoresDificuldades escolaresConflitos identitáriosTeachersEducational deficienciesIdentity conflictsThe secondary schoolteachers work with pupils in school and psychic difficulty varied (inhibition, personality disorder, educational deficiencies), in ordinary classes or specialized agencies. This research describes certain identity stakes mobilized in the report/ratio with the knowledge, the practices and the relations with the pupils, in the teachers confronted with these new situations.Os professores do 2º Grau trabalham com alunos com dificuldades escolares e psíquicas variadas (inibição, distúrbios da personalidade, carências educativas), em classes comuns ou instituições especializadas. Esta pesquisa descreve certas situações identitárias mobilizadas nos professores confrontados a essas novas situações, na relação com o saber, nas práticas e nas relações com os alunos.Universidade de São Paulo2003-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/6117310.11606/issn.1981-1624.v8i14p126-145Estilos da Clinica; v. 8 n. 14 (2003); 126-145Estilos da Clinica; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 14 (2003); 126-145Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 8 N. 14 (2003); 126-145Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 8 No. 14 (2003); 126-145Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 8 No 14 (2003); 126-145Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 8 Núm. 14 (2003); 126-1451981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/61173/64149Pechberty, Bernard Machado, Inesita info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T04:03:29Zoai:revistas.usp.br:article/61173Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T04:03:29Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Professores e alunos com dificuldades escolares: Quais são as dinâmicas psíquicas? Teachers of the secondary and pupils in difficulty: Psychical dynamics and identity conflicts |
title |
Professores e alunos com dificuldades escolares: Quais são as dinâmicas psíquicas? |
spellingShingle |
Professores e alunos com dificuldades escolares: Quais são as dinâmicas psíquicas? Pechberty, Bernard Professores Dificuldades escolares Conflitos identitários Teachers Educational deficiencies Identity conflicts |
title_short |
Professores e alunos com dificuldades escolares: Quais são as dinâmicas psíquicas? |
title_full |
Professores e alunos com dificuldades escolares: Quais são as dinâmicas psíquicas? |
title_fullStr |
Professores e alunos com dificuldades escolares: Quais são as dinâmicas psíquicas? |
title_full_unstemmed |
Professores e alunos com dificuldades escolares: Quais são as dinâmicas psíquicas? |
title_sort |
Professores e alunos com dificuldades escolares: Quais são as dinâmicas psíquicas? |
author |
Pechberty, Bernard |
author_facet |
Pechberty, Bernard Machado, Inesita |
author_role |
author |
author2 |
Machado, Inesita |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pechberty, Bernard Machado, Inesita |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Professores Dificuldades escolares Conflitos identitários Teachers Educational deficiencies Identity conflicts |
topic |
Professores Dificuldades escolares Conflitos identitários Teachers Educational deficiencies Identity conflicts |
description |
The secondary schoolteachers work with pupils in school and psychic difficulty varied (inhibition, personality disorder, educational deficiencies), in ordinary classes or specialized agencies. This research describes certain identity stakes mobilized in the report/ratio with the knowledge, the practices and the relations with the pupils, in the teachers confronted with these new situations. |
publishDate |
2003 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2003-06-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/61173 10.11606/issn.1981-1624.v8i14p126-145 |
url |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/61173 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1981-1624.v8i14p126-145 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/61173/64149 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estilos da Clinica; v. 8 n. 14 (2003); 126-145 Estilos da Clinica; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 14 (2003); 126-145 Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 8 N. 14 (2003); 126-145 Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 8 No. 14 (2003); 126-145 Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 8 No 14 (2003); 126-145 Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 8 Núm. 14 (2003); 126-145 1981-1624 1415-7128 reponame:Estilos da Clínica (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Estilos da Clínica (Online) |
collection |
Estilos da Clínica (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaestilosdaclinica@usp.br |
_version_ |
1797067494607814656 |