An overview of connected viewing

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sá, Fernanda Pires de
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Matrizes (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/119457
Resumo: A range of mobile technologies, multiple screens, and user engagement are arising in connected formats of media usage. Connected viewing is a term that refers to these varieties of platforms for content distribution and multiple viewing practices that are being developed, or have evolved, within the convergent digital landscape, and generates many disruptions in the viewing consumption. This paper presents the book anthology edited by Holt and Sanson, Connected Viewing: Selling, Streaming, & Sharing Media in the Digital Age, with subjects on how connected viewing is affecting the contemporary media environment such as business models of production, infrastructure, distribution, user engagement
id USP-70_170484e1f808ea1268684c3fad04aa57
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/119457
network_acronym_str USP-70
network_name_str Matrizes (Online)
repository_id_str
spelling An overview of connected viewingConnected viewing: uma visão geralConnected viewingconteúdo midiáticocultura da convergênciaengajamento do usuárionovas práticas midiáticasConnected viewingmedia contentconvergence cultureuser-engagementnew media practicesA range of mobile technologies, multiple screens, and user engagement are arising in connected formats of media usage. Connected viewing is a term that refers to these varieties of platforms for content distribution and multiple viewing practices that are being developed, or have evolved, within the convergent digital landscape, and generates many disruptions in the viewing consumption. This paper presents the book anthology edited by Holt and Sanson, Connected Viewing: Selling, Streaming, & Sharing Media in the Digital Age, with subjects on how connected viewing is affecting the contemporary media environment such as business models of production, infrastructure, distribution, user engagementÉ crescente o uso de mídias na forma conectada devido à variedade de tecnologias mó- veis, múltiplas telas e diferentes modos de engajamento dos usuários. Connected viewing é o termo que se refere a essa variedade de plataformas de distribuição de conteúdo e multíplices práticas de visualização que estão sendo desenvolvidas, ou que evoluíram no cenário digital de uma cultura convergente, gerando muitas rupturas e transformações no consumo dos meios de comunicação. Este artigo apresenta a antologia organizada por Holt e Sanson, Connected viewing: selling, streaming, & sharing media in the digital age, abordando, entre outros temas, como a visualização de conteúdo conectada afeta o meio ambiente dos meios de comunicação, o seu modelo de negócio, a infraestrutura, o modo de distribuição, o envolvimento do usuário.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes, Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação2016-08-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/11945710.11606/issn.1982-8160.v10i1p181-185MATRIZes; v. 10 n. 1 (2016); 181-185MATRIZes; Vol. 10 No 1 (2016); 181-185MATRIZes; V. 10 N. 1 (2016); 181-185MATRIZes; Vol. 10 No. 1 (2016); 181-185MATRIZes; Vol. 10 Núm. 1 (2016); 181-1851982-81601982-2073reponame:Matrizes (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/119457/116879Copyright (c) 2016 Matrizesinfo:eu-repo/semantics/openAccessSá, Fernanda Pires de2016-10-25T13:36:41Zoai:revistas.usp.br:article/119457Revistahttps://www.revistas.usp.br/matrizesPUBhttps://www.revistas.usp.br/matrizes/oaimatrizes@usp.br1982-81601982-2073opendoar:2023-01-12T16:39:29.545922Matrizes (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv An overview of connected viewing
Connected viewing: uma visão geral
title An overview of connected viewing
spellingShingle An overview of connected viewing
Sá, Fernanda Pires de
Connected viewing
conteúdo midiático
cultura da convergência
engajamento do usuário
novas práticas midiáticas
Connected viewing
media content
convergence culture
user-engagement
new media practices
title_short An overview of connected viewing
title_full An overview of connected viewing
title_fullStr An overview of connected viewing
title_full_unstemmed An overview of connected viewing
title_sort An overview of connected viewing
author Sá, Fernanda Pires de
author_facet Sá, Fernanda Pires de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sá, Fernanda Pires de
dc.subject.por.fl_str_mv Connected viewing
conteúdo midiático
cultura da convergência
engajamento do usuário
novas práticas midiáticas
Connected viewing
media content
convergence culture
user-engagement
new media practices
topic Connected viewing
conteúdo midiático
cultura da convergência
engajamento do usuário
novas práticas midiáticas
Connected viewing
media content
convergence culture
user-engagement
new media practices
description A range of mobile technologies, multiple screens, and user engagement are arising in connected formats of media usage. Connected viewing is a term that refers to these varieties of platforms for content distribution and multiple viewing practices that are being developed, or have evolved, within the convergent digital landscape, and generates many disruptions in the viewing consumption. This paper presents the book anthology edited by Holt and Sanson, Connected Viewing: Selling, Streaming, & Sharing Media in the Digital Age, with subjects on how connected viewing is affecting the contemporary media environment such as business models of production, infrastructure, distribution, user engagement
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-08-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/119457
10.11606/issn.1982-8160.v10i1p181-185
url https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/119457
identifier_str_mv 10.11606/issn.1982-8160.v10i1p181-185
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/119457/116879
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Matrizes
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Matrizes
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes, Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes, Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação
dc.source.none.fl_str_mv MATRIZes; v. 10 n. 1 (2016); 181-185
MATRIZes; Vol. 10 No 1 (2016); 181-185
MATRIZes; V. 10 N. 1 (2016); 181-185
MATRIZes; Vol. 10 No. 1 (2016); 181-185
MATRIZes; Vol. 10 Núm. 1 (2016); 181-185
1982-8160
1982-2073
reponame:Matrizes (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Matrizes (Online)
collection Matrizes (Online)
repository.name.fl_str_mv Matrizes (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv matrizes@usp.br
_version_ 1797051314654412800