An overview of connected viewing
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Matrizes (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/119457 |
Resumo: | A range of mobile technologies, multiple screens, and user engagement are arising in connected formats of media usage. Connected viewing is a term that refers to these varieties of platforms for content distribution and multiple viewing practices that are being developed, or have evolved, within the convergent digital landscape, and generates many disruptions in the viewing consumption. This paper presents the book anthology edited by Holt and Sanson, Connected Viewing: Selling, Streaming, & Sharing Media in the Digital Age, with subjects on how connected viewing is affecting the contemporary media environment such as business models of production, infrastructure, distribution, user engagement |
id |
USP-70_170484e1f808ea1268684c3fad04aa57 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/119457 |
network_acronym_str |
USP-70 |
network_name_str |
Matrizes (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
An overview of connected viewingConnected viewing: uma visão geralConnected viewingconteúdo midiáticocultura da convergênciaengajamento do usuárionovas práticas midiáticasConnected viewingmedia contentconvergence cultureuser-engagementnew media practicesA range of mobile technologies, multiple screens, and user engagement are arising in connected formats of media usage. Connected viewing is a term that refers to these varieties of platforms for content distribution and multiple viewing practices that are being developed, or have evolved, within the convergent digital landscape, and generates many disruptions in the viewing consumption. This paper presents the book anthology edited by Holt and Sanson, Connected Viewing: Selling, Streaming, & Sharing Media in the Digital Age, with subjects on how connected viewing is affecting the contemporary media environment such as business models of production, infrastructure, distribution, user engagementÉ crescente o uso de mídias na forma conectada devido à variedade de tecnologias mó- veis, múltiplas telas e diferentes modos de engajamento dos usuários. Connected viewing é o termo que se refere a essa variedade de plataformas de distribuição de conteúdo e multíplices práticas de visualização que estão sendo desenvolvidas, ou que evoluíram no cenário digital de uma cultura convergente, gerando muitas rupturas e transformações no consumo dos meios de comunicação. Este artigo apresenta a antologia organizada por Holt e Sanson, Connected viewing: selling, streaming, & sharing media in the digital age, abordando, entre outros temas, como a visualização de conteúdo conectada afeta o meio ambiente dos meios de comunicação, o seu modelo de negócio, a infraestrutura, o modo de distribuição, o envolvimento do usuário.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes, Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação2016-08-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/11945710.11606/issn.1982-8160.v10i1p181-185MATRIZes; v. 10 n. 1 (2016); 181-185MATRIZes; Vol. 10 No 1 (2016); 181-185MATRIZes; V. 10 N. 1 (2016); 181-185MATRIZes; Vol. 10 No. 1 (2016); 181-185MATRIZes; Vol. 10 Núm. 1 (2016); 181-1851982-81601982-2073reponame:Matrizes (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/119457/116879Copyright (c) 2016 Matrizesinfo:eu-repo/semantics/openAccessSá, Fernanda Pires de2016-10-25T13:36:41Zoai:revistas.usp.br:article/119457Revistahttps://www.revistas.usp.br/matrizesPUBhttps://www.revistas.usp.br/matrizes/oaimatrizes@usp.br1982-81601982-2073opendoar:2023-01-12T16:39:29.545922Matrizes (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
An overview of connected viewing Connected viewing: uma visão geral |
title |
An overview of connected viewing |
spellingShingle |
An overview of connected viewing Sá, Fernanda Pires de Connected viewing conteúdo midiático cultura da convergência engajamento do usuário novas práticas midiáticas Connected viewing media content convergence culture user-engagement new media practices |
title_short |
An overview of connected viewing |
title_full |
An overview of connected viewing |
title_fullStr |
An overview of connected viewing |
title_full_unstemmed |
An overview of connected viewing |
title_sort |
An overview of connected viewing |
author |
Sá, Fernanda Pires de |
author_facet |
Sá, Fernanda Pires de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sá, Fernanda Pires de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Connected viewing conteúdo midiático cultura da convergência engajamento do usuário novas práticas midiáticas Connected viewing media content convergence culture user-engagement new media practices |
topic |
Connected viewing conteúdo midiático cultura da convergência engajamento do usuário novas práticas midiáticas Connected viewing media content convergence culture user-engagement new media practices |
description |
A range of mobile technologies, multiple screens, and user engagement are arising in connected formats of media usage. Connected viewing is a term that refers to these varieties of platforms for content distribution and multiple viewing practices that are being developed, or have evolved, within the convergent digital landscape, and generates many disruptions in the viewing consumption. This paper presents the book anthology edited by Holt and Sanson, Connected Viewing: Selling, Streaming, & Sharing Media in the Digital Age, with subjects on how connected viewing is affecting the contemporary media environment such as business models of production, infrastructure, distribution, user engagement |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-08-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/119457 10.11606/issn.1982-8160.v10i1p181-185 |
url |
https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/119457 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1982-8160.v10i1p181-185 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/119457/116879 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Matrizes info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Matrizes |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes, Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes, Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação |
dc.source.none.fl_str_mv |
MATRIZes; v. 10 n. 1 (2016); 181-185 MATRIZes; Vol. 10 No 1 (2016); 181-185 MATRIZes; V. 10 N. 1 (2016); 181-185 MATRIZes; Vol. 10 No. 1 (2016); 181-185 MATRIZes; Vol. 10 Núm. 1 (2016); 181-185 1982-8160 1982-2073 reponame:Matrizes (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Matrizes (Online) |
collection |
Matrizes (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Matrizes (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
matrizes@usp.br |
_version_ |
1797051314654412800 |