Os nativos digitais no Brasil e seus comportamentos diante das telas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Matrizes (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/82936 |
Resumo: | This paper is dedicated to the study of internet, cell phones, videogames and television in relation to its uses, valuations and appropriations by children and young Brazilian people in their social interaction environments in the age of digital screens. The study is done based on wide collection of quantitative data organized in four analysis axes, from where the investigation of this so-called interactive generation brings contributions beyond the understanding of emergent digital literacies and reveals traces of a contemporaneity of convergence, in which the construction of knowledge and the playful of entertainment are in constant synergy. |
id |
USP-70_6184f224b24d5da66f446ba44e56b77a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/82936 |
network_acronym_str |
USP-70 |
network_name_str |
Matrizes (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Os nativos digitais no Brasil e seus comportamentos diante das telasDigital natives in Brazil and their behavior in front of the screensDigital literacychildren and youngscreensliteracia digitalcrianças e jovenstelasThis paper is dedicated to the study of internet, cell phones, videogames and television in relation to its uses, valuations and appropriations by children and young Brazilian people in their social interaction environments in the age of digital screens. The study is done based on wide collection of quantitative data organized in four analysis axes, from where the investigation of this so-called interactive generation brings contributions beyond the understanding of emergent digital literacies and reveals traces of a contemporaneity of convergence, in which the construction of knowledge and the playful of entertainment are in constant synergy.O artigo dedica-se ao estudo da internet, celulares, videogames e televisão no quetange aos seus usos, valorações, posse e acesso por parte de crianças e adolescentesbrasileiros em seus ambientes de interação social na era das telas digitais. O estudoé feito a partir de ampla coleta de dados quantitativos organizados em quatro eixosde análise, a partir dos quais a investigação da chamada geração interativa oferececontribuições para além da compreensão das literacias digitais emergentes e revelatraços da contemporaneidade da convergência, na qual a construção do conhecimentoe a ludicidade do entretenimento estão em constante sinergia.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes, Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação2014-06-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/8293610.11606/issn.1982-8160.v8i1p159-178MATRIZes; v. 8 n. 1 (2014); 159-178MATRIZes; Vol. 8 No 1 (2014); 159-178MATRIZes; V. 8 N. 1 (2014); 159-178MATRIZes; Vol. 8 No. 1 (2014); 159-178MATRIZes; Vol. 8 Núm. 1 (2014); 159-1781982-81601982-2073reponame:Matrizes (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/82936/85975https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/82936/85976Passarelli, BrasilinaJunqueira, Antonio HelioAngeluci, Alan César Beloinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-09-29T19:06:52Zoai:revistas.usp.br:article/82936Revistahttps://www.revistas.usp.br/matrizesPUBhttps://www.revistas.usp.br/matrizes/oaimatrizes@usp.br1982-81601982-2073opendoar:2023-01-12T16:39:26.245055Matrizes (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Os nativos digitais no Brasil e seus comportamentos diante das telas Digital natives in Brazil and their behavior in front of the screens |
title |
Os nativos digitais no Brasil e seus comportamentos diante das telas |
spellingShingle |
Os nativos digitais no Brasil e seus comportamentos diante das telas Passarelli, Brasilina Digital literacy children and young screens literacia digital crianças e jovens telas |
title_short |
Os nativos digitais no Brasil e seus comportamentos diante das telas |
title_full |
Os nativos digitais no Brasil e seus comportamentos diante das telas |
title_fullStr |
Os nativos digitais no Brasil e seus comportamentos diante das telas |
title_full_unstemmed |
Os nativos digitais no Brasil e seus comportamentos diante das telas |
title_sort |
Os nativos digitais no Brasil e seus comportamentos diante das telas |
author |
Passarelli, Brasilina |
author_facet |
Passarelli, Brasilina Junqueira, Antonio Helio Angeluci, Alan César Belo |
author_role |
author |
author2 |
Junqueira, Antonio Helio Angeluci, Alan César Belo |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Passarelli, Brasilina Junqueira, Antonio Helio Angeluci, Alan César Belo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Digital literacy children and young screens literacia digital crianças e jovens telas |
topic |
Digital literacy children and young screens literacia digital crianças e jovens telas |
description |
This paper is dedicated to the study of internet, cell phones, videogames and television in relation to its uses, valuations and appropriations by children and young Brazilian people in their social interaction environments in the age of digital screens. The study is done based on wide collection of quantitative data organized in four analysis axes, from where the investigation of this so-called interactive generation brings contributions beyond the understanding of emergent digital literacies and reveals traces of a contemporaneity of convergence, in which the construction of knowledge and the playful of entertainment are in constant synergy. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/82936 10.11606/issn.1982-8160.v8i1p159-178 |
url |
https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/82936 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1982-8160.v8i1p159-178 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/82936/85975 https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/82936/85976 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes, Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes, Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação |
dc.source.none.fl_str_mv |
MATRIZes; v. 8 n. 1 (2014); 159-178 MATRIZes; Vol. 8 No 1 (2014); 159-178 MATRIZes; V. 8 N. 1 (2014); 159-178 MATRIZes; Vol. 8 No. 1 (2014); 159-178 MATRIZes; Vol. 8 Núm. 1 (2014); 159-178 1982-8160 1982-2073 reponame:Matrizes (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Matrizes (Online) |
collection |
Matrizes (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Matrizes (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
matrizes@usp.br |
_version_ |
1797051314270633984 |