Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 1
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44354 |
Resumo: | The activities in this issue concerns on the following topics: the young teacher and his/her pedagogical action, relating it to his/her expectations and professional choices; the infl uence of mediaculture in children’s toys and games, reminding that they are essential to the child development, by providing symbolicdevelopment, stimulating imagination, ratiocination ability and self‑esteem; the conception of appropriation of media by children and young people. |
id |
USP-71_0dfdb6ec2eaab978a53cc52138b62a24 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/44354 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 1Atividades com Comunicação & Educação – Ano XV – n. 1formação profissionaleducaçãoinfânciabrinquedoeducação para os meios.professional formationeducationchildhoodtoymedia education.The activities in this issue concerns on the following topics: the young teacher and his/her pedagogical action, relating it to his/her expectations and professional choices; the infl uence of mediaculture in children’s toys and games, reminding that they are essential to the child development, by providing symbolicdevelopment, stimulating imagination, ratiocination ability and self‑esteem; the conception of appropriation of media by children and young people.As atividades nesta edição contemplam os seguintes temas: o professor jovem e sua ação pedagógica, relacionando‑a comsuas expectativas e escolha profi ssional; a influência da cultura das mídias nos brinquedos e brincadeiras das crianças, lembrando que os brinquedos são de vital importância para o seu desenvolvimento, por propiciar o desenvolvimento simbólico, estimular a imaginação, a capacidade de raciocínio e a autoestima; o conceito de apropriação dos meios de comunicação pelas crianças e jovens.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2010-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4435410.11606/issn.2316-9125.v15i1p161-167Comunicação & Educação; v. 15 n. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 161-167Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 161-167Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 161-1672316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44354/47975Itacarambi, Ruth Ribasinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:37:46Zoai:revistas.usp.br:article/44354Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:05.809600Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 1 Atividades com Comunicação & Educação – Ano XV – n. 1 |
title |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 1 |
spellingShingle |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 1 Itacarambi, Ruth Ribas formação profissional educação infância brinquedo educação para os meios. professional formation education childhood toy media education. |
title_short |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 1 |
title_full |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 1 |
title_fullStr |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 1 |
title_full_unstemmed |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 1 |
title_sort |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 1 |
author |
Itacarambi, Ruth Ribas |
author_facet |
Itacarambi, Ruth Ribas |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Itacarambi, Ruth Ribas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
formação profissional educação infância brinquedo educação para os meios. professional formation education childhood toy media education. |
topic |
formação profissional educação infância brinquedo educação para os meios. professional formation education childhood toy media education. |
description |
The activities in this issue concerns on the following topics: the young teacher and his/her pedagogical action, relating it to his/her expectations and professional choices; the infl uence of mediaculture in children’s toys and games, reminding that they are essential to the child development, by providing symbolicdevelopment, stimulating imagination, ratiocination ability and self‑esteem; the conception of appropriation of media by children and young people. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44354 10.11606/issn.2316-9125.v15i1p161-167 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44354 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v15i1p161-167 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44354/47975 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 15 n. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 161-167 Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 161-167 Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 161-167 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047090821464064 |