The cultural experience of reading
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44824 |
Resumo: | This text discusses the role of schools in shaping of readers and what it should do with the texts of wide circulation. Argues that reading is a cultural experience based on the relationship betweenthis activity and reader’s everyday culture, stressing that schools should be able to offer a competence in reading, for rootingthis practice. |
id |
USP-71_0f252df3e31bdec781053099a0478bcf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/44824 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The cultural experience of readingA experiência cultural da leituraleituraescolabest-sellerbibliotecaalfabetização.readingschoolbest sellerlibraryliteracy.This text discusses the role of schools in shaping of readers and what it should do with the texts of wide circulation. Argues that reading is a cultural experience based on the relationship betweenthis activity and reader’s everyday culture, stressing that schools should be able to offer a competence in reading, for rootingthis practice.O texto discute o papel da escola na formação de leitores e as atitudes que essa instituição deve ter diante de textos deampla circulação. Argumenta que a leitura como uma experiência cultural alicerça-se na articulação entre o ato de ler e a culturacotidiana do leitor, destacando que a escola deve propiciar a aquisição de uma competência de leitura para enraizar esta prática.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2010-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4482410.11606/issn.2316-9125.v15i2p51-58Comunicação & Educação; v. 15 n. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 51-58Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 51-58Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 51-582316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44824/48456Romancini, Richardinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:37:04Zoai:revistas.usp.br:article/44824Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:06.181171Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The cultural experience of reading A experiência cultural da leitura |
title |
The cultural experience of reading |
spellingShingle |
The cultural experience of reading Romancini, Richard leitura escola best-seller biblioteca alfabetização. reading school best seller library literacy. |
title_short |
The cultural experience of reading |
title_full |
The cultural experience of reading |
title_fullStr |
The cultural experience of reading |
title_full_unstemmed |
The cultural experience of reading |
title_sort |
The cultural experience of reading |
author |
Romancini, Richard |
author_facet |
Romancini, Richard |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Romancini, Richard |
dc.subject.por.fl_str_mv |
leitura escola best-seller biblioteca alfabetização. reading school best seller library literacy. |
topic |
leitura escola best-seller biblioteca alfabetização. reading school best seller library literacy. |
description |
This text discusses the role of schools in shaping of readers and what it should do with the texts of wide circulation. Argues that reading is a cultural experience based on the relationship betweenthis activity and reader’s everyday culture, stressing that schools should be able to offer a competence in reading, for rootingthis practice. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44824 10.11606/issn.2316-9125.v15i2p51-58 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44824 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v15i2p51-58 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44824/48456 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 15 n. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 51-58 Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 51-58 Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 51-58 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047090829852672 |