The cultural experience of reading

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Romancini, Richard
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44824
Resumo: This text discusses the role of schools in shaping of readers and what it should do with the texts of wide circulation. Argues that reading is a cultural experience based on the relationship betweenthis activity and reader’s everyday culture, stressing that schools should be able to offer a competence in reading, for rootingthis practice.
id USP-71_0f252df3e31bdec781053099a0478bcf
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/44824
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling The cultural experience of readingA experiência cultural da leituraleituraescolabest-sellerbibliotecaalfabetização.readingschoolbest sellerlibraryliteracy.This text discusses the role of schools in shaping of readers and what it should do with the texts of wide circulation. Argues that reading is a cultural experience based on the relationship betweenthis activity and reader’s everyday culture, stressing that schools should be able to offer a competence in reading, for rootingthis practice.O texto discute o papel da escola na formação de leitores e as atitudes que essa instituição deve ter diante de textos deampla circulação. Argumenta que a leitura como uma experiência cultural alicerça-se na articulação entre o ato de ler e a culturacotidiana do leitor, destacando que a escola deve propiciar a aquisição de uma competência de leitura para enraizar esta prática.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2010-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4482410.11606/issn.2316-9125.v15i2p51-58Comunicação & Educação; v. 15 n. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 51-58Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 51-58Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 51-582316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44824/48456Romancini, Richardinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:37:04Zoai:revistas.usp.br:article/44824Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:06.181171Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv The cultural experience of reading
A experiência cultural da leitura
title The cultural experience of reading
spellingShingle The cultural experience of reading
Romancini, Richard
leitura
escola
best-seller
biblioteca
alfabetização.
reading
school
best seller
library
literacy.
title_short The cultural experience of reading
title_full The cultural experience of reading
title_fullStr The cultural experience of reading
title_full_unstemmed The cultural experience of reading
title_sort The cultural experience of reading
author Romancini, Richard
author_facet Romancini, Richard
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Romancini, Richard
dc.subject.por.fl_str_mv leitura
escola
best-seller
biblioteca
alfabetização.
reading
school
best seller
library
literacy.
topic leitura
escola
best-seller
biblioteca
alfabetização.
reading
school
best seller
library
literacy.
description This text discusses the role of schools in shaping of readers and what it should do with the texts of wide circulation. Argues that reading is a cultural experience based on the relationship betweenthis activity and reader’s everyday culture, stressing that schools should be able to offer a competence in reading, for rootingthis practice.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-08-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44824
10.11606/issn.2316-9125.v15i2p51-58
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44824
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v15i2p51-58
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44824/48456
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 15 n. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 51-58
Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 51-58
Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 51-58
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047090829852672