The talk show in the school

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Giannini, Myrian Clark
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Costa, Maria Cristina Castilho
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/133689
Resumo: The passage through high school imposes decisions, challenges and changes upon teenagers. However, there is a lack of areas for dialogues at schools. In this experience – conducted as a monograph defended to obtain the title of specialist in Educommunication in 2015 –, students worked in groups and played different roles in the production of a talk show, experiencing enriching dialogues, as well as the universe of work and research. This process allowed us to evaluate interpersonal relationships, educommunicative practices, and also enabled the critical reading of means of communication and the resignification of the information of the complex world we live in. The educommunicative practices of the research were recorded in a field diary and join forces so that educators can reflect on, renew, and expand communication at schools.
id USP-71_14a21895351dbaf4a42a58b70142ab85
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/133689
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling The talk show in the schoolO talk show na escolaeducomunicaçãoadolescentestalk showetnografiaensino médioEducomunicaçãoDiálogoTalk Showeducommunicationteenagerstalk showethnographyhigh schoolEducommunicationDialogueTalk ShowThe passage through high school imposes decisions, challenges and changes upon teenagers. However, there is a lack of areas for dialogues at schools. In this experience – conducted as a monograph defended to obtain the title of specialist in Educommunication in 2015 –, students worked in groups and played different roles in the production of a talk show, experiencing enriching dialogues, as well as the universe of work and research. This process allowed us to evaluate interpersonal relationships, educommunicative practices, and also enabled the critical reading of means of communication and the resignification of the information of the complex world we live in. The educommunicative practices of the research were recorded in a field diary and join forces so that educators can reflect on, renew, and expand communication at schools.A passagem pelo ensino médio impõe aos jovens decisões, desafios e mudanças. No entanto, há um esvaziamento dos espaços de diálogo nas escolas. Nesta experiência – executada como monografia apresentada para obtenção do título de especialista em Educomunicação em 2015 –, alunos atuaram em grupo e desempenharam diferentes papéis na produção de um talk show, desfrutando de diálogos enriquecedores e de uma vivência do universo do trabalho e da pesquisa. Esse processo permitiu avaliar relacionamentos interpessoais, práticas educomunicativas, além de possibilitar a leitura crítica dos meios de comunicação e a ressignificação das informações do mundo complexo em que vivemos. As práticas educomunicativas da pesquisa foram registradas num diário de campo e somam forças para que outros educadores reflitam, renovem e ampliem a comunicação no ambiente escolar.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2017-11-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/13368910.11606/issn.2316-9125.v22i2p159-167Comunicação & Educação; v. 22 n. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 159-167Comunicação & Educação; Vol. 22 No. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 159-167Comunicação & Educação; Vol. 22 Núm. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 159-1672316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/133689/135573Copyright (c) 2017 Comunicação & Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGiannini, Myrian ClarkCosta, Maria Cristina Castilho2018-02-09T13:38:50Zoai:revistas.usp.br:article/133689Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:25.016055Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv The talk show in the school
O talk show na escola
title The talk show in the school
spellingShingle The talk show in the school
Giannini, Myrian Clark
educomunicação
adolescentes
talk show
etnografia
ensino médio
Educomunicação
Diálogo
Talk Show
educommunication
teenagers
talk show
ethnography
high school
Educommunication
Dialogue
Talk Show
title_short The talk show in the school
title_full The talk show in the school
title_fullStr The talk show in the school
title_full_unstemmed The talk show in the school
title_sort The talk show in the school
author Giannini, Myrian Clark
author_facet Giannini, Myrian Clark
Costa, Maria Cristina Castilho
author_role author
author2 Costa, Maria Cristina Castilho
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Giannini, Myrian Clark
Costa, Maria Cristina Castilho
dc.subject.por.fl_str_mv educomunicação
adolescentes
talk show
etnografia
ensino médio
Educomunicação
Diálogo
Talk Show
educommunication
teenagers
talk show
ethnography
high school
Educommunication
Dialogue
Talk Show
topic educomunicação
adolescentes
talk show
etnografia
ensino médio
Educomunicação
Diálogo
Talk Show
educommunication
teenagers
talk show
ethnography
high school
Educommunication
Dialogue
Talk Show
description The passage through high school imposes decisions, challenges and changes upon teenagers. However, there is a lack of areas for dialogues at schools. In this experience – conducted as a monograph defended to obtain the title of specialist in Educommunication in 2015 –, students worked in groups and played different roles in the production of a talk show, experiencing enriching dialogues, as well as the universe of work and research. This process allowed us to evaluate interpersonal relationships, educommunicative practices, and also enabled the critical reading of means of communication and the resignification of the information of the complex world we live in. The educommunicative practices of the research were recorded in a field diary and join forces so that educators can reflect on, renew, and expand communication at schools.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-11-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/133689
10.11606/issn.2316-9125.v22i2p159-167
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/133689
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v22i2p159-167
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/133689/135573
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Comunicação & Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Comunicação & Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 22 n. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 159-167
Comunicação & Educação; Vol. 22 No. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 159-167
Comunicação & Educação; Vol. 22 Núm. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 159-167
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047092180418560