The talk show in the school
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/133689 |
Resumo: | The passage through high school imposes decisions, challenges and changes upon teenagers. However, there is a lack of areas for dialogues at schools. In this experience – conducted as a monograph defended to obtain the title of specialist in Educommunication in 2015 –, students worked in groups and played different roles in the production of a talk show, experiencing enriching dialogues, as well as the universe of work and research. This process allowed us to evaluate interpersonal relationships, educommunicative practices, and also enabled the critical reading of means of communication and the resignification of the information of the complex world we live in. The educommunicative practices of the research were recorded in a field diary and join forces so that educators can reflect on, renew, and expand communication at schools. |
id |
USP-71_14a21895351dbaf4a42a58b70142ab85 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/133689 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The talk show in the schoolO talk show na escolaeducomunicaçãoadolescentestalk showetnografiaensino médioEducomunicaçãoDiálogoTalk Showeducommunicationteenagerstalk showethnographyhigh schoolEducommunicationDialogueTalk ShowThe passage through high school imposes decisions, challenges and changes upon teenagers. However, there is a lack of areas for dialogues at schools. In this experience – conducted as a monograph defended to obtain the title of specialist in Educommunication in 2015 –, students worked in groups and played different roles in the production of a talk show, experiencing enriching dialogues, as well as the universe of work and research. This process allowed us to evaluate interpersonal relationships, educommunicative practices, and also enabled the critical reading of means of communication and the resignification of the information of the complex world we live in. The educommunicative practices of the research were recorded in a field diary and join forces so that educators can reflect on, renew, and expand communication at schools.A passagem pelo ensino médio impõe aos jovens decisões, desafios e mudanças. No entanto, há um esvaziamento dos espaços de diálogo nas escolas. Nesta experiência – executada como monografia apresentada para obtenção do título de especialista em Educomunicação em 2015 –, alunos atuaram em grupo e desempenharam diferentes papéis na produção de um talk show, desfrutando de diálogos enriquecedores e de uma vivência do universo do trabalho e da pesquisa. Esse processo permitiu avaliar relacionamentos interpessoais, práticas educomunicativas, além de possibilitar a leitura crítica dos meios de comunicação e a ressignificação das informações do mundo complexo em que vivemos. As práticas educomunicativas da pesquisa foram registradas num diário de campo e somam forças para que outros educadores reflitam, renovem e ampliem a comunicação no ambiente escolar.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2017-11-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/13368910.11606/issn.2316-9125.v22i2p159-167Comunicação & Educação; v. 22 n. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 159-167Comunicação & Educação; Vol. 22 No. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 159-167Comunicação & Educação; Vol. 22 Núm. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 159-1672316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/133689/135573Copyright (c) 2017 Comunicação & Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGiannini, Myrian ClarkCosta, Maria Cristina Castilho2018-02-09T13:38:50Zoai:revistas.usp.br:article/133689Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:25.016055Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The talk show in the school O talk show na escola |
title |
The talk show in the school |
spellingShingle |
The talk show in the school Giannini, Myrian Clark educomunicação adolescentes talk show etnografia ensino médio Educomunicação Diálogo Talk Show educommunication teenagers talk show ethnography high school Educommunication Dialogue Talk Show |
title_short |
The talk show in the school |
title_full |
The talk show in the school |
title_fullStr |
The talk show in the school |
title_full_unstemmed |
The talk show in the school |
title_sort |
The talk show in the school |
author |
Giannini, Myrian Clark |
author_facet |
Giannini, Myrian Clark Costa, Maria Cristina Castilho |
author_role |
author |
author2 |
Costa, Maria Cristina Castilho |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Giannini, Myrian Clark Costa, Maria Cristina Castilho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educomunicação adolescentes talk show etnografia ensino médio Educomunicação Diálogo Talk Show educommunication teenagers talk show ethnography high school Educommunication Dialogue Talk Show |
topic |
educomunicação adolescentes talk show etnografia ensino médio Educomunicação Diálogo Talk Show educommunication teenagers talk show ethnography high school Educommunication Dialogue Talk Show |
description |
The passage through high school imposes decisions, challenges and changes upon teenagers. However, there is a lack of areas for dialogues at schools. In this experience – conducted as a monograph defended to obtain the title of specialist in Educommunication in 2015 –, students worked in groups and played different roles in the production of a talk show, experiencing enriching dialogues, as well as the universe of work and research. This process allowed us to evaluate interpersonal relationships, educommunicative practices, and also enabled the critical reading of means of communication and the resignification of the information of the complex world we live in. The educommunicative practices of the research were recorded in a field diary and join forces so that educators can reflect on, renew, and expand communication at schools. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-11-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/133689 10.11606/issn.2316-9125.v22i2p159-167 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/133689 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v22i2p159-167 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/133689/135573 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Comunicação & Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Comunicação & Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 22 n. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 159-167 Comunicação & Educação; Vol. 22 No. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 159-167 Comunicação & Educação; Vol. 22 Núm. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 159-167 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047092180418560 |