The deconstruction of suspense in the soap opera for the valorization of know before
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45486 |
Resumo: | Starting from the verification that great part of Brazilian TV soap operas attendees sits down before the TV devices already knowing what will happen during the chapters, this article analyzes the possible synergy among the several media ways. To explain the communication phenomenon revealed in the acceptance of the break of the suspense, which is characteristic of this TV product, the study highlights the valorization of the power of having the information and the new viewer’s profile, as a product of an urban reality, where the anxieties and doubts in the real don’t allow to dedicate to uncertainties of the fiction. |
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The deconstruction of suspense in the soap opera for the valorization of know beforeA desconstrução do suspense na telenovela pela valorização do saber antescomunicaçãotelenovelasinergia intermeiosinformação e suspense.Communicationsoap operasynergy among mediainformation and suspense.Starting from the verification that great part of Brazilian TV soap operas attendees sits down before the TV devices already knowing what will happen during the chapters, this article analyzes the possible synergy among the several media ways. To explain the communication phenomenon revealed in the acceptance of the break of the suspense, which is characteristic of this TV product, the study highlights the valorization of the power of having the information and the new viewer’s profile, as a product of an urban reality, where the anxieties and doubts in the real don’t allow to dedicate to uncertainties of the fiction.Partindo da constatação de que grande parte do público brasileiro que assiste a telenovelas senta-se diante da TV já sabendo o que vai acontecer durante os capítulos, este artigo analisa a sinergiapossível entre os vários suportes midiáticos. Para explicar o fenômeno de comunicação revelado na aceitação da quebra do suspense, que é característica deste produto televisivo, o estudo destaca a valorização do poder de ter a informação e o perfildo novo telespectador, fruto de uma realidade urbana, em que as ansiedades e dúvidas no campo real não lhe permitem dedicar-se a incertezas da ficção.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2008-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4548610.11606/issn.2316-9125.v13i1p33-41Comunicação & Educação; v. 13 n. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 33-41Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 33-41Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 33-412316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45486/49095Paula, Luiz Antonio deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:54:07Zoai:revistas.usp.br:article/45486Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:12.144775Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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