Desafios da relação museu-escola

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Almeida, Adriana Mortara
Data de Publicação: 1997
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36322
Resumo: The article discusses the museum/school relationship and the questions resulted by the actual usage of the information extant in the collection by visiting teachers and students. It reports the experiences of museum educators who developed integration projects for school visitors. It proposes a Patrimonial Education methodology as a more effective alternative for educational action in museums.
id USP-71_2c58e5878111bc6063d2edc99df23a51
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/36322
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Desafios da relação museu-escolamuseuescolaação educativaEducação Patrimonialmuseumschooleducational actionPatrimonial EducationThe article discusses the museum/school relationship and the questions resulted by the actual usage of the information extant in the collection by visiting teachers and students. It reports the experiences of museum educators who developed integration projects for school visitors. It proposes a Patrimonial Education methodology as a more effective alternative for educational action in museums. O artigo discute a relação museu/escola e as questões decorrentes do grau de aproveitamento das informações do acervo pelos professores e alunos visitantes. Relata experiências de educadores de museus que desenvolveram projetos de integração para visitantes de escolas. Propõe a metodologia da Educação Patrimonial como alternativa mais efetiva para a ação educativa em museus.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes1997-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3632210.11606/issn.2316-9125.v0i10p50-56Comunicação & Educação; n. 10 (1997): Guillermo Orozco, História e imagem, No tempo da TV artesanal; 50-56Comunicação & Educação; No. 10 (1997): Guillermo Orozco, História e imagem, No tempo da TV artesanal; 50-56Comunicação & Educação; Núm. 10 (1997): Guillermo Orozco, História e imagem, No tempo da TV artesanal; 50-562316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36322/39042Almeida, Adriana Mortarainfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:19:50Zoai:revistas.usp.br:article/36322Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:28.706908Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Desafios da relação museu-escola
title Desafios da relação museu-escola
spellingShingle Desafios da relação museu-escola
Almeida, Adriana Mortara
museu
escola
ação educativa
Educação Patrimonial
museum
school
educational action
Patrimonial Education
title_short Desafios da relação museu-escola
title_full Desafios da relação museu-escola
title_fullStr Desafios da relação museu-escola
title_full_unstemmed Desafios da relação museu-escola
title_sort Desafios da relação museu-escola
author Almeida, Adriana Mortara
author_facet Almeida, Adriana Mortara
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Almeida, Adriana Mortara
dc.subject.por.fl_str_mv museu
escola
ação educativa
Educação Patrimonial
museum
school
educational action
Patrimonial Education
topic museu
escola
ação educativa
Educação Patrimonial
museum
school
educational action
Patrimonial Education
description The article discusses the museum/school relationship and the questions resulted by the actual usage of the information extant in the collection by visiting teachers and students. It reports the experiences of museum educators who developed integration projects for school visitors. It proposes a Patrimonial Education methodology as a more effective alternative for educational action in museums.
publishDate 1997
dc.date.none.fl_str_mv 1997-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36322
10.11606/issn.2316-9125.v0i10p50-56
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36322
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v0i10p50-56
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36322/39042
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; n. 10 (1997): Guillermo Orozco, História e imagem, No tempo da TV artesanal; 50-56
Comunicação & Educação; No. 10 (1997): Guillermo Orozco, História e imagem, No tempo da TV artesanal; 50-56
Comunicação & Educação; Núm. 10 (1997): Guillermo Orozco, História e imagem, No tempo da TV artesanal; 50-56
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047088019668992