Desafios da relação museu-escola
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1997 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36322 |
Resumo: | The article discusses the museum/school relationship and the questions resulted by the actual usage of the information extant in the collection by visiting teachers and students. It reports the experiences of museum educators who developed integration projects for school visitors. It proposes a Patrimonial Education methodology as a more effective alternative for educational action in museums. |
id |
USP-71_2c58e5878111bc6063d2edc99df23a51 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/36322 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Desafios da relação museu-escolamuseuescolaação educativaEducação Patrimonialmuseumschooleducational actionPatrimonial EducationThe article discusses the museum/school relationship and the questions resulted by the actual usage of the information extant in the collection by visiting teachers and students. It reports the experiences of museum educators who developed integration projects for school visitors. It proposes a Patrimonial Education methodology as a more effective alternative for educational action in museums. O artigo discute a relação museu/escola e as questões decorrentes do grau de aproveitamento das informações do acervo pelos professores e alunos visitantes. Relata experiências de educadores de museus que desenvolveram projetos de integração para visitantes de escolas. Propõe a metodologia da Educação Patrimonial como alternativa mais efetiva para a ação educativa em museus.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes1997-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3632210.11606/issn.2316-9125.v0i10p50-56Comunicação & Educação; n. 10 (1997): Guillermo Orozco, História e imagem, No tempo da TV artesanal; 50-56Comunicação & Educação; No. 10 (1997): Guillermo Orozco, História e imagem, No tempo da TV artesanal; 50-56Comunicação & Educação; Núm. 10 (1997): Guillermo Orozco, História e imagem, No tempo da TV artesanal; 50-562316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36322/39042Almeida, Adriana Mortarainfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:19:50Zoai:revistas.usp.br:article/36322Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:28.706908Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Desafios da relação museu-escola |
title |
Desafios da relação museu-escola |
spellingShingle |
Desafios da relação museu-escola Almeida, Adriana Mortara museu escola ação educativa Educação Patrimonial museum school educational action Patrimonial Education |
title_short |
Desafios da relação museu-escola |
title_full |
Desafios da relação museu-escola |
title_fullStr |
Desafios da relação museu-escola |
title_full_unstemmed |
Desafios da relação museu-escola |
title_sort |
Desafios da relação museu-escola |
author |
Almeida, Adriana Mortara |
author_facet |
Almeida, Adriana Mortara |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Almeida, Adriana Mortara |
dc.subject.por.fl_str_mv |
museu escola ação educativa Educação Patrimonial museum school educational action Patrimonial Education |
topic |
museu escola ação educativa Educação Patrimonial museum school educational action Patrimonial Education |
description |
The article discusses the museum/school relationship and the questions resulted by the actual usage of the information extant in the collection by visiting teachers and students. It reports the experiences of museum educators who developed integration projects for school visitors. It proposes a Patrimonial Education methodology as a more effective alternative for educational action in museums. |
publishDate |
1997 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1997-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36322 10.11606/issn.2316-9125.v0i10p50-56 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36322 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v0i10p50-56 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36322/39042 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; n. 10 (1997): Guillermo Orozco, História e imagem, No tempo da TV artesanal; 50-56 Comunicação & Educação; No. 10 (1997): Guillermo Orozco, História e imagem, No tempo da TV artesanal; 50-56 Comunicação & Educação; Núm. 10 (1997): Guillermo Orozco, História e imagem, No tempo da TV artesanal; 50-56 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047088019668992 |