Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – n. 3

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Itacarambi, Ruth Ribas
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43861
Resumo: The activities proposed in this issue are organized around three themes: political inclusion, specially of young people in search of their national identity; the belief in a possible digital exclusion; and, eventually, the cultural inclusion and popular culture. The first theme relates to the contribution of cinema as a way to register the memory of the Brazilian military dictatorship. The second theme deals with the issue of digital inclusion through the analysis of the migration from analogue television to the digital one. The third one brings the always present discussion between popularculture, high culture and mass culture from the perspective of the circus theater.
id USP-71_2d1c06021f2f990279008494a56a296b
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/43861
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – n. 3Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XIV – n. 3identitypoliticsmemorydigital TVculture.identidadepolíticamemóriaTV digitalcultura.The activities proposed in this issue are organized around three themes: political inclusion, specially of young people in search of their national identity; the belief in a possible digital exclusion; and, eventually, the cultural inclusion and popular culture. The first theme relates to the contribution of cinema as a way to register the memory of the Brazilian military dictatorship. The second theme deals with the issue of digital inclusion through the analysis of the migration from analogue television to the digital one. The third one brings the always present discussion between popularculture, high culture and mass culture from the perspective of the circus theater.As atividades nesta edição estão organizadas em três temas: a inclusão política, em particular dos jovens, na busca de sua identidade nacional; a crença numa possibilidade de exclusão digital e, por fim, a inclusão cultural e a cultura popular. O primeiro tema está relacionado à contribuição do cinema como um meio para registrar a memória da ditadura brasileira. O segundo tema trata da questão da inclusão digital a partir da análise damigração da televisão analógica para a digital. O terceiro traz a discussão sempre presente entre a cultura popular, a culturaerudita e a cultura de massa na perspectiva do circo‑teatro.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2009-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4386110.11606/issn.2316-9125.v14i3p169-175Comunicação & Educação; v. 14 n. 3 (2009): Comunicação & educação; 169-175Comunicação & Educação; Vol. 14 No. 3 (2009): Comunicação & educação; 169-175Comunicação & Educação; Vol. 14 Núm. 3 (2009): Comunicação & educação; 169-1752316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43861/47482Itacarambi, Ruth Ribasinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:38:41Zoai:revistas.usp.br:article/43861Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:04.566495Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – n. 3
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XIV – n. 3
title Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – n. 3
spellingShingle Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – n. 3
Itacarambi, Ruth Ribas
identity
politics
memory
digital TV
culture.
identidade
política
memória
TV digital
cultura.
title_short Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – n. 3
title_full Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – n. 3
title_fullStr Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – n. 3
title_full_unstemmed Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – n. 3
title_sort Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – n. 3
author Itacarambi, Ruth Ribas
author_facet Itacarambi, Ruth Ribas
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Itacarambi, Ruth Ribas
dc.subject.por.fl_str_mv identity
politics
memory
digital TV
culture.
identidade
política
memória
TV digital
cultura.
topic identity
politics
memory
digital TV
culture.
identidade
política
memória
TV digital
cultura.
description The activities proposed in this issue are organized around three themes: political inclusion, specially of young people in search of their national identity; the belief in a possible digital exclusion; and, eventually, the cultural inclusion and popular culture. The first theme relates to the contribution of cinema as a way to register the memory of the Brazilian military dictatorship. The second theme deals with the issue of digital inclusion through the analysis of the migration from analogue television to the digital one. The third one brings the always present discussion between popularculture, high culture and mass culture from the perspective of the circus theater.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43861
10.11606/issn.2316-9125.v14i3p169-175
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43861
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v14i3p169-175
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43861/47482
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 14 n. 3 (2009): Comunicação & educação; 169-175
Comunicação & Educação; Vol. 14 No. 3 (2009): Comunicação & educação; 169-175
Comunicação & Educação; Vol. 14 Núm. 3 (2009): Comunicação & educação; 169-175
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047090792103936