Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – N. 1

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Itacarambi, Ruth Ribas
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43345
Resumo: This issue’s activities are organized in three axes for reflexion. The first one proposes the analysis the experience of being young starting from the socializing dimension of music, bringing to school music as language and studying its mediatorpotential for objective and subjective realities in face of the law that makes mandatory its teaching in public schools. The second one proposes to analyze the relation between thephonographic industry and the youth with digital technologies of creation, recording, distribution and consumption of music, generating the sharing of online contents and the strengthening of independent production. Giving continuity to this reflexion, we propose the activity that deals with the democratic access to media. In the third ax, we retakethe issue of youth, its identity and memories from collections that can collaborate for its formation of critical reader, making them able to look at advertising as knowledge recorder in several areas of society.
id USP-71_699c4e219079d222e9692ce70561ce78
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/43345
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – N. 1Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XIV – N. 1educaçãomúsicalinguagemtecnologiamemória.educationmusiclanguagetechnologymemory.This issue’s activities are organized in three axes for reflexion. The first one proposes the analysis the experience of being young starting from the socializing dimension of music, bringing to school music as language and studying its mediatorpotential for objective and subjective realities in face of the law that makes mandatory its teaching in public schools. The second one proposes to analyze the relation between thephonographic industry and the youth with digital technologies of creation, recording, distribution and consumption of music, generating the sharing of online contents and the strengthening of independent production. Giving continuity to this reflexion, we propose the activity that deals with the democratic access to media. In the third ax, we retakethe issue of youth, its identity and memories from collections that can collaborate for its formation of critical reader, making them able to look at advertising as knowledge recorder in several areas of society. As atividades nesta edição estão organizadas em três eixos de reflexão. O primeiro tem como propósito analisar a experiência de ser jovem a partir da dimensão socializadora da música, trazer para a escola o universo da música enquanto linguagem e estudar seu potencial mediador de realidades objetivas e subjetivas, diante da lei que torna obrigatório o seu ensino nas escolas públicas. O segundo, a relação entre a indústria fonográfica e o jovem com as tecnologias digitais de criação, gravação, distribuição e consumo de música, gerando o compartilhamento de conteúdos on-line e o fortalecimento da produção independente. Dando continuidade a esta reflexão,propomos a atividade que trata do acesso democrático aos meios de comunicação. No terceiro eixo retomamos a questão do jovem, sua identidade e memórias a partir de acervos que podem colaborar para a sua formação de leitor crítico, tornando-o capaz de olhar a publicidade como gravadorade conhecimento em diversas áreas da sociedade.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2009-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4334510.11606/issn.2316-9125.v14i1p151-159Comunicação & Educação; v. 14 n. 1 (2009): O cotidiano revelado na poesia de Adélia Prado; 151-159Comunicação & Educação; Vol. 14 No. 1 (2009): O cotidiano revelado na poesia de Adélia Prado; 151-159Comunicação & Educação; Vol. 14 Núm. 1 (2009): O cotidiano revelado na poesia de Adélia Prado; 151-1592316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43345/46967Itacarambi, Ruth Ribasinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:40:48Zoai:revistas.usp.br:article/43345Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:02.078422Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – N. 1
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XIV – N. 1
title Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – N. 1
spellingShingle Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – N. 1
Itacarambi, Ruth Ribas
educação
música
linguagem
tecnologia
memória.
education
music
language
technology
memory.
title_short Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – N. 1
title_full Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – N. 1
title_fullStr Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – N. 1
title_full_unstemmed Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – N. 1
title_sort Atividades com Comunicação & Educação – Ano XIV – N. 1
author Itacarambi, Ruth Ribas
author_facet Itacarambi, Ruth Ribas
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Itacarambi, Ruth Ribas
dc.subject.por.fl_str_mv educação
música
linguagem
tecnologia
memória.
education
music
language
technology
memory.
topic educação
música
linguagem
tecnologia
memória.
education
music
language
technology
memory.
description This issue’s activities are organized in three axes for reflexion. The first one proposes the analysis the experience of being young starting from the socializing dimension of music, bringing to school music as language and studying its mediatorpotential for objective and subjective realities in face of the law that makes mandatory its teaching in public schools. The second one proposes to analyze the relation between thephonographic industry and the youth with digital technologies of creation, recording, distribution and consumption of music, generating the sharing of online contents and the strengthening of independent production. Giving continuity to this reflexion, we propose the activity that deals with the democratic access to media. In the third ax, we retakethe issue of youth, its identity and memories from collections that can collaborate for its formation of critical reader, making them able to look at advertising as knowledge recorder in several areas of society.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-04-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43345
10.11606/issn.2316-9125.v14i1p151-159
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43345
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v14i1p151-159
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43345/46967
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 14 n. 1 (2009): O cotidiano revelado na poesia de Adélia Prado; 151-159
Comunicação & Educação; Vol. 14 No. 1 (2009): O cotidiano revelado na poesia de Adélia Prado; 151-159
Comunicação & Educação; Vol. 14 Núm. 1 (2009): O cotidiano revelado na poesia de Adélia Prado; 151-159
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047090734432256