Body and digital culture in education: contemporary studies

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Garcia, Wilton
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44843
Resumo: Among cell phone equipment, computer, internet and MP4, digital culture seems realign the idea of body, especially in the current context of education. So we must rethink the emerging situations of contemporary challenges. This paper introduces a conceptual and critical thinking, taking some strategic sociocultural aspects of communication that absorb this interdisciplinary context in the teaching- -learning environment. Image, experience and subjectivity list itself as discursive categories, which are included so diluted over the proposal. Thus, contemporary studies serve critically as the base for the theory-methodology approach, trying to see how the processes occur to update the language and innovation in the classroom everyday.
id USP-71_3bb99af12c1ce2fe7108957e5f7d1e4e
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/44843
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Body and digital culture in education: contemporary studiesCorpo e tecnologia na sala de aula: estudos contemporâneoscorpocultura digitaleducaçãolinguagemtecnologia.bodydigital cultureeducationlanguagetechnology.Among cell phone equipment, computer, internet and MP4, digital culture seems realign the idea of body, especially in the current context of education. So we must rethink the emerging situations of contemporary challenges. This paper introduces a conceptual and critical thinking, taking some strategic sociocultural aspects of communication that absorb this interdisciplinary context in the teaching- -learning environment. Image, experience and subjectivity list itself as discursive categories, which are included so diluted over the proposal. Thus, contemporary studies serve critically as the base for the theory-methodology approach, trying to see how the processes occur to update the language and innovation in the classroom everyday.Entre telefone celular, computador, internet e MP4, a cultura digital parece realinhar a ideia de corpo, sobretudo no âmbito atual da educação. Assim, é preciso repensar as situações emergentes dos desafios contemporâneos. O presente texto introduz uma reflexão conceitual e crítica, tomando estrategicamente aspectos socioculturais da comunicação que absorvem este contexto interdisciplinar no ambiente de ensino--aprendizagem. Imagem, experiência e subjetividade elencam-se como categorias discursivas, as quais são inscritas de modo diluído ao longo desta proposta. Portanto, os estudos contemporâneos efetivam uma abordagem teórico-metodológica, tentando observar como ocorrem os processos de atualização e inovação das linguagens no cotidiano da sala de aula.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2010-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4484310.11606/issn.2316-9125.v15i3p39-46Comunicação & Educação; v. 15 n. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 39-46Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 39-46Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 39-462316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44843/48475Garcia, Wiltoninfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:36:32Zoai:revistas.usp.br:article/44843Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:07.359579Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Body and digital culture in education: contemporary studies
Corpo e tecnologia na sala de aula: estudos contemporâneos
title Body and digital culture in education: contemporary studies
spellingShingle Body and digital culture in education: contemporary studies
Garcia, Wilton
corpo
cultura digital
educação
linguagem
tecnologia.
body
digital culture
education
language
technology.
title_short Body and digital culture in education: contemporary studies
title_full Body and digital culture in education: contemporary studies
title_fullStr Body and digital culture in education: contemporary studies
title_full_unstemmed Body and digital culture in education: contemporary studies
title_sort Body and digital culture in education: contemporary studies
author Garcia, Wilton
author_facet Garcia, Wilton
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Garcia, Wilton
dc.subject.por.fl_str_mv corpo
cultura digital
educação
linguagem
tecnologia.
body
digital culture
education
language
technology.
topic corpo
cultura digital
educação
linguagem
tecnologia.
body
digital culture
education
language
technology.
description Among cell phone equipment, computer, internet and MP4, digital culture seems realign the idea of body, especially in the current context of education. So we must rethink the emerging situations of contemporary challenges. This paper introduces a conceptual and critical thinking, taking some strategic sociocultural aspects of communication that absorb this interdisciplinary context in the teaching- -learning environment. Image, experience and subjectivity list itself as discursive categories, which are included so diluted over the proposal. Thus, contemporary studies serve critically as the base for the theory-methodology approach, trying to see how the processes occur to update the language and innovation in the classroom everyday.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44843
10.11606/issn.2316-9125.v15i3p39-46
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44843
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v15i3p39-46
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44843/48475
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 15 n. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 39-46
Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 39-46
Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 39-46
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047091193708544