Body and digital culture in education: contemporary studies
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44843 |
Resumo: | Among cell phone equipment, computer, internet and MP4, digital culture seems realign the idea of body, especially in the current context of education. So we must rethink the emerging situations of contemporary challenges. This paper introduces a conceptual and critical thinking, taking some strategic sociocultural aspects of communication that absorb this interdisciplinary context in the teaching- -learning environment. Image, experience and subjectivity list itself as discursive categories, which are included so diluted over the proposal. Thus, contemporary studies serve critically as the base for the theory-methodology approach, trying to see how the processes occur to update the language and innovation in the classroom everyday. |
id |
USP-71_3bb99af12c1ce2fe7108957e5f7d1e4e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/44843 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Body and digital culture in education: contemporary studiesCorpo e tecnologia na sala de aula: estudos contemporâneoscorpocultura digitaleducaçãolinguagemtecnologia.bodydigital cultureeducationlanguagetechnology.Among cell phone equipment, computer, internet and MP4, digital culture seems realign the idea of body, especially in the current context of education. So we must rethink the emerging situations of contemporary challenges. This paper introduces a conceptual and critical thinking, taking some strategic sociocultural aspects of communication that absorb this interdisciplinary context in the teaching- -learning environment. Image, experience and subjectivity list itself as discursive categories, which are included so diluted over the proposal. Thus, contemporary studies serve critically as the base for the theory-methodology approach, trying to see how the processes occur to update the language and innovation in the classroom everyday.Entre telefone celular, computador, internet e MP4, a cultura digital parece realinhar a ideia de corpo, sobretudo no âmbito atual da educação. Assim, é preciso repensar as situações emergentes dos desafios contemporâneos. O presente texto introduz uma reflexão conceitual e crítica, tomando estrategicamente aspectos socioculturais da comunicação que absorvem este contexto interdisciplinar no ambiente de ensino--aprendizagem. Imagem, experiência e subjetividade elencam-se como categorias discursivas, as quais são inscritas de modo diluído ao longo desta proposta. Portanto, os estudos contemporâneos efetivam uma abordagem teórico-metodológica, tentando observar como ocorrem os processos de atualização e inovação das linguagens no cotidiano da sala de aula.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2010-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4484310.11606/issn.2316-9125.v15i3p39-46Comunicação & Educação; v. 15 n. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 39-46Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 39-46Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 39-462316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44843/48475Garcia, Wiltoninfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:36:32Zoai:revistas.usp.br:article/44843Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:07.359579Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Body and digital culture in education: contemporary studies Corpo e tecnologia na sala de aula: estudos contemporâneos |
title |
Body and digital culture in education: contemporary studies |
spellingShingle |
Body and digital culture in education: contemporary studies Garcia, Wilton corpo cultura digital educação linguagem tecnologia. body digital culture education language technology. |
title_short |
Body and digital culture in education: contemporary studies |
title_full |
Body and digital culture in education: contemporary studies |
title_fullStr |
Body and digital culture in education: contemporary studies |
title_full_unstemmed |
Body and digital culture in education: contemporary studies |
title_sort |
Body and digital culture in education: contemporary studies |
author |
Garcia, Wilton |
author_facet |
Garcia, Wilton |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Garcia, Wilton |
dc.subject.por.fl_str_mv |
corpo cultura digital educação linguagem tecnologia. body digital culture education language technology. |
topic |
corpo cultura digital educação linguagem tecnologia. body digital culture education language technology. |
description |
Among cell phone equipment, computer, internet and MP4, digital culture seems realign the idea of body, especially in the current context of education. So we must rethink the emerging situations of contemporary challenges. This paper introduces a conceptual and critical thinking, taking some strategic sociocultural aspects of communication that absorb this interdisciplinary context in the teaching- -learning environment. Image, experience and subjectivity list itself as discursive categories, which are included so diluted over the proposal. Thus, contemporary studies serve critically as the base for the theory-methodology approach, trying to see how the processes occur to update the language and innovation in the classroom everyday. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44843 10.11606/issn.2316-9125.v15i3p39-46 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44843 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v15i3p39-46 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44843/48475 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 15 n. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 39-46 Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 39-46 Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 39-46 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047091193708544 |