When the Educator of the Year is an educommunicator: USP’s role at the concept’s legitimation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Soares, Ismar de Oliveira
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43268
Resumo: 2007 was a specially outstanding year for the 10 schools group with the highest grades in “Prova Brasil”. They reached that position because, independent of their infrastructure quality or of their students socioeconomic level, all of them adopt permanently educommunicative practices that involve art and mediatic production. It was also a special year for this journal and for ECA/USP because one of its professors, Ismar de Oliveira Soares, after an Internet survey by Grupo Educartis,was indicated to receive the title of Educator of the Year, for his involvement with Educommunication. In this article, in a text of autobiographic characteristic written by request of Revista Comunicação & Educação, Ismar de Oliveira Soares introduces to readers the formulation and consolidation of the concept by which a remarkable number of educommunicators become, in their students’ heart, “educators of the year”, in their schools, NGOs and communities.
id USP-71_4904c084969f8855f8b8cfe989099a84
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/43268
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling When the Educator of the Year is an educommunicator: USP’s role at the concept’s legitimationQuando o Educador do Ano é um educomunicador: o papel da USP na legitimação do conceitoeducaçãocomunicaçãoeducomunicaçãoescolarecepção.educationcommunicationeducommunicationschoolreception.2007 was a specially outstanding year for the 10 schools group with the highest grades in “Prova Brasil”. They reached that position because, independent of their infrastructure quality or of their students socioeconomic level, all of them adopt permanently educommunicative practices that involve art and mediatic production. It was also a special year for this journal and for ECA/USP because one of its professors, Ismar de Oliveira Soares, after an Internet survey by Grupo Educartis,was indicated to receive the title of Educator of the Year, for his involvement with Educommunication. In this article, in a text of autobiographic characteristic written by request of Revista Comunicação & Educação, Ismar de Oliveira Soares introduces to readers the formulation and consolidation of the concept by which a remarkable number of educommunicators become, in their students’ heart, “educators of the year”, in their schools, NGOs and communities. O ano de 2007 foi especialmente marcante para o grupo das 10 escolas com as maiores notas na Prova Brasil. Chegaramlá porque todas, independentemente da qualidade de suas infra-estruturas ou do grau socioeconômico de seus alunos, adotam permanentemente práticas educomunicativasque envolvem a arte e a produção midiática. Foi um ano especial também para esta revista e para a ECA/USP, umavez que um de seus docentes, Ismar de Oliveira Soares, após consulta na internet pelo Grupo Educartis, foi indicado parareceber o título de Educador do Ano1, por seu envolvimento com a Educomunicação. Neste artigo, num texto de caráter autobiográfico, a pedido da revista Comunicação & Educação, Ismar de Oliveira Soares apresenta aos leitores a formulação e a consolidação do conceito a partir do qual um número considerável de educomunicadores se transformam, no coração de seus alunos, em “educadores do ano”, em suas escolas, ONGs e comunidades. Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2008-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4326810.11606/issn.2316-9125.v13i3p39-52Comunicação & Educação; v. 13 n. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 39-52Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 39-52Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 39-522316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43268/46892Soares, Ismar de Oliveirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:41:52Zoai:revistas.usp.br:article/43268Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:00.286528Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv When the Educator of the Year is an educommunicator: USP’s role at the concept’s legitimation
Quando o Educador do Ano é um educomunicador: o papel da USP na legitimação do conceito
title When the Educator of the Year is an educommunicator: USP’s role at the concept’s legitimation
spellingShingle When the Educator of the Year is an educommunicator: USP’s role at the concept’s legitimation
Soares, Ismar de Oliveira
educação
comunicação
educomunicação
escola
recepção.
education
communication
educommunication
school
reception.
title_short When the Educator of the Year is an educommunicator: USP’s role at the concept’s legitimation
title_full When the Educator of the Year is an educommunicator: USP’s role at the concept’s legitimation
title_fullStr When the Educator of the Year is an educommunicator: USP’s role at the concept’s legitimation
title_full_unstemmed When the Educator of the Year is an educommunicator: USP’s role at the concept’s legitimation
title_sort When the Educator of the Year is an educommunicator: USP’s role at the concept’s legitimation
author Soares, Ismar de Oliveira
author_facet Soares, Ismar de Oliveira
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Soares, Ismar de Oliveira
dc.subject.por.fl_str_mv educação
comunicação
educomunicação
escola
recepção.
education
communication
educommunication
school
reception.
topic educação
comunicação
educomunicação
escola
recepção.
education
communication
educommunication
school
reception.
description 2007 was a specially outstanding year for the 10 schools group with the highest grades in “Prova Brasil”. They reached that position because, independent of their infrastructure quality or of their students socioeconomic level, all of them adopt permanently educommunicative practices that involve art and mediatic production. It was also a special year for this journal and for ECA/USP because one of its professors, Ismar de Oliveira Soares, after an Internet survey by Grupo Educartis,was indicated to receive the title of Educator of the Year, for his involvement with Educommunication. In this article, in a text of autobiographic characteristic written by request of Revista Comunicação & Educação, Ismar de Oliveira Soares introduces to readers the formulation and consolidation of the concept by which a remarkable number of educommunicators become, in their students’ heart, “educators of the year”, in their schools, NGOs and communities.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43268
10.11606/issn.2316-9125.v13i3p39-52
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43268
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v13i3p39-52
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43268/46892
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 13 n. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 39-52
Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 39-52
Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 39-52
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047090408325120