Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44840 |
Resumo: | This paper discusses the importance of understanding the use of information and communication technologies in the educational space. It is assumed that they are products of the cultural market oriented logic, with well-targeted language and use, and that, once introduced in schools, they go through a process of reinterpretation. Educators must understand such techniquesand languages complexities to, by utilization, give them a new direction and signification in the task of forming new citizens. |
id |
USP-71_5f8d64356d3df8846aaeb1b746aea7ee |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/44840 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Communication/education: reinterpretation of the communication technologies fieldComunicação/educação: campo de ressignificação das tecnologias de comunicaçãonew technologiesmediacommunication/ educationschoolteacher.novas tecnologiasmeios de comunicaçãocomunicação/educaçãoescolaprofessor.This paper discusses the importance of understanding the use of information and communication technologies in the educational space. It is assumed that they are products of the cultural market oriented logic, with well-targeted language and use, and that, once introduced in schools, they go through a process of reinterpretation. Educators must understand such techniquesand languages complexities to, by utilization, give them a new direction and signification in the task of forming new citizens.O artigo trata da importância da compreensão do uso das tecnologias de informação e comunicação no espaço educacional, partindo do princípio de que tais tecnologias são produtos de uma lógica voltada para o mercado cultural, com linguagem e uso bem direcionados, e que ao serem introduzidas na escola passamnecessariamente por um processo de ressignificação.Dependendo do projeto educacional da instituição, os educadores terão a tarefa de compreender a complexidade de tais técnicas e linguagens para, utilizando-se delas, reorientá-las, ressignificá-las para a formação de novos cidadãos.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2010-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4484010.11606/issn.2316-9125.v15i3p7-15Comunicação & Educação; v. 15 n. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 7-15Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 7-15Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 7-152316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44840/48472Fígaro, Roseliinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:36:32Zoai:revistas.usp.br:article/44840Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:07.147584Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field Comunicação/educação: campo de ressignificação das tecnologias de comunicação |
title |
Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field |
spellingShingle |
Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field Fígaro, Roseli new technologies media communication/ education school teacher. novas tecnologias meios de comunicação comunicação/educação escola professor. |
title_short |
Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field |
title_full |
Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field |
title_fullStr |
Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field |
title_full_unstemmed |
Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field |
title_sort |
Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field |
author |
Fígaro, Roseli |
author_facet |
Fígaro, Roseli |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fígaro, Roseli |
dc.subject.por.fl_str_mv |
new technologies media communication/ education school teacher. novas tecnologias meios de comunicação comunicação/educação escola professor. |
topic |
new technologies media communication/ education school teacher. novas tecnologias meios de comunicação comunicação/educação escola professor. |
description |
This paper discusses the importance of understanding the use of information and communication technologies in the educational space. It is assumed that they are products of the cultural market oriented logic, with well-targeted language and use, and that, once introduced in schools, they go through a process of reinterpretation. Educators must understand such techniquesand languages complexities to, by utilization, give them a new direction and signification in the task of forming new citizens. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44840 10.11606/issn.2316-9125.v15i3p7-15 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44840 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v15i3p7-15 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44840/48472 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 15 n. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 7-15 Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 7-15 Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 7-15 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047090852921344 |