Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fígaro, Roseli
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44840
Resumo: This paper discusses the importance of understanding the use of information and communication technologies in the educational space. It is assumed that they are products of the cultural market oriented logic, with well-targeted language and use, and that, once introduced in schools, they go through a process of  reinterpretation. Educators must understand such techniquesand languages complexities to, by utilization, give them a new direction and signification in the task of forming new citizens.
id USP-71_5f8d64356d3df8846aaeb1b746aea7ee
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/44840
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Communication/education: reinterpretation of the communication technologies fieldComunicação/educação: campo de ressignificação das tecnologias de comunicaçãonew technologiesmediacommunication/ educationschoolteacher.novas tecnologiasmeios de comunicaçãocomunicação/educaçãoescolaprofessor.This paper discusses the importance of understanding the use of information and communication technologies in the educational space. It is assumed that they are products of the cultural market oriented logic, with well-targeted language and use, and that, once introduced in schools, they go through a process of  reinterpretation. Educators must understand such techniquesand languages complexities to, by utilization, give them a new direction and signification in the task of forming new citizens.O artigo trata da importância da compreensão do uso das tecnologias de informação e comunicação no espaço educacional, partindo do princípio de que tais tecnologias são produtos de uma lógica voltada para o mercado cultural, com linguagem e uso bem direcionados, e que ao serem introduzidas na escola passamnecessariamente por um processo de ressignificação.Dependendo do projeto educacional da instituição, os educadores terão a tarefa de compreender a complexidade de tais técnicas e linguagens para, utilizando-se delas, reorientá-las, ressignificá-las para a formação de novos cidadãos.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2010-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4484010.11606/issn.2316-9125.v15i3p7-15Comunicação & Educação; v. 15 n. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 7-15Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 7-15Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 7-152316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44840/48472Fígaro, Roseliinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:36:32Zoai:revistas.usp.br:article/44840Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:07.147584Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field
Comunicação/educação: campo de ressignificação das tecnologias de comunicação
title Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field
spellingShingle Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field
Fígaro, Roseli
new technologies
media
communication/ education
school
teacher.
novas tecnologias
meios de comunicação
comunicação/educação
escola
professor.
title_short Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field
title_full Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field
title_fullStr Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field
title_full_unstemmed Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field
title_sort Communication/education: reinterpretation of the communication technologies field
author Fígaro, Roseli
author_facet Fígaro, Roseli
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fígaro, Roseli
dc.subject.por.fl_str_mv new technologies
media
communication/ education
school
teacher.
novas tecnologias
meios de comunicação
comunicação/educação
escola
professor.
topic new technologies
media
communication/ education
school
teacher.
novas tecnologias
meios de comunicação
comunicação/educação
escola
professor.
description This paper discusses the importance of understanding the use of information and communication technologies in the educational space. It is assumed that they are products of the cultural market oriented logic, with well-targeted language and use, and that, once introduced in schools, they go through a process of  reinterpretation. Educators must understand such techniquesand languages complexities to, by utilization, give them a new direction and signification in the task of forming new citizens.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44840
10.11606/issn.2316-9125.v15i3p7-15
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44840
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v15i3p7-15
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44840/48472
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 15 n. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 7-15
Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 7-15
Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 7-15
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047090852921344