Young writer of generations
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44850 |
Resumo: | Sales record-breaking at children an adolescent’s Brazilian literature, the writer Pedro Bandeira talks about his creative process and his career evolution, entirely dedicated to child and adolescent public. He also comments the Brazilian readers profile, the educational scenery shortages for children and young peopleand discusses the stimuli they receive, or shall receive, throughout life, to become adult readers. |
id |
USP-71_62ab51682168e845e37811469ac83793 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/44850 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Young writer of generationsJovem escritor de geraçõesliteraturainfânciaadolescênciaeducação.literaturechildhoodadolescenceeducation.Sales record-breaking at children an adolescent’s Brazilian literature, the writer Pedro Bandeira talks about his creative process and his career evolution, entirely dedicated to child and adolescent public. He also comments the Brazilian readers profile, the educational scenery shortages for children and young peopleand discusses the stimuli they receive, or shall receive, throughout life, to become adult readers.Recordista de vendas na literatura infantojuvenil brasileira, o escritor Pedro Bandeira fala sobre seu processo criativo e sobre a evolução de sua carreira, inteiramente dedicada aos públicos infantil e adolescente. Comenta ainda o perfil dos leitores brasileiros, as carências do cenário educacional para crianças e jovens e discute os estímulos que estes recebem, ou devem receber, ao longo da vida, para se tornarem adultos leitores.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2010-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4485010.11606/issn.2316-9125.v15i3p111-116Comunicação & Educação; v. 15 n. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 111-116Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 111-116Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 111-1162316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44850/48482Winkel, Julianainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:36:32Zoai:revistas.usp.br:article/44850Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:07.857844Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Young writer of generations Jovem escritor de gerações |
title |
Young writer of generations |
spellingShingle |
Young writer of generations Winkel, Juliana literatura infância adolescência educação. literature childhood adolescence education. |
title_short |
Young writer of generations |
title_full |
Young writer of generations |
title_fullStr |
Young writer of generations |
title_full_unstemmed |
Young writer of generations |
title_sort |
Young writer of generations |
author |
Winkel, Juliana |
author_facet |
Winkel, Juliana |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Winkel, Juliana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
literatura infância adolescência educação. literature childhood adolescence education. |
topic |
literatura infância adolescência educação. literature childhood adolescence education. |
description |
Sales record-breaking at children an adolescent’s Brazilian literature, the writer Pedro Bandeira talks about his creative process and his career evolution, entirely dedicated to child and adolescent public. He also comments the Brazilian readers profile, the educational scenery shortages for children and young peopleand discusses the stimuli they receive, or shall receive, throughout life, to become adult readers. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44850 10.11606/issn.2316-9125.v15i3p111-116 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44850 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v15i3p111-116 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44850/48482 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 15 n. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 111-116 Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 111-116 Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 111-116 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047091206291456 |