Young writer of generations

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Winkel, Juliana
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44850
Resumo: Sales record-breaking at children an adolescent’s Brazilian literature, the writer Pedro Bandeira talks about his creative process and his career evolution, entirely dedicated to child and adolescent public. He also comments the Brazilian readers profile, the educational scenery shortages for children and young peopleand discusses the stimuli they receive, or shall receive, throughout life, to become adult readers.
id USP-71_62ab51682168e845e37811469ac83793
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/44850
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Young writer of generationsJovem escritor de geraçõesliteraturainfânciaadolescênciaeducação.literaturechildhoodadolescenceeducation.Sales record-breaking at children an adolescent’s Brazilian literature, the writer Pedro Bandeira talks about his creative process and his career evolution, entirely dedicated to child and adolescent public. He also comments the Brazilian readers profile, the educational scenery shortages for children and young peopleand discusses the stimuli they receive, or shall receive, throughout life, to become adult readers.Recordista de vendas na literatura infantojuvenil brasileira, o escritor Pedro Bandeira fala sobre seu processo criativo e sobre a evolução de sua carreira, inteiramente dedicada aos públicos infantil e adolescente. Comenta ainda o perfil dos leitores brasileiros, as carências do cenário educacional para crianças e jovens e discute os estímulos que estes recebem, ou devem receber, ao longo da vida, para se tornarem adultos leitores.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2010-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4485010.11606/issn.2316-9125.v15i3p111-116Comunicação & Educação; v. 15 n. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 111-116Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 111-116Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 111-1162316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44850/48482Winkel, Julianainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:36:32Zoai:revistas.usp.br:article/44850Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:07.857844Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Young writer of generations
Jovem escritor de gerações
title Young writer of generations
spellingShingle Young writer of generations
Winkel, Juliana
literatura
infância
adolescência
educação.
literature
childhood
adolescence
education.
title_short Young writer of generations
title_full Young writer of generations
title_fullStr Young writer of generations
title_full_unstemmed Young writer of generations
title_sort Young writer of generations
author Winkel, Juliana
author_facet Winkel, Juliana
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Winkel, Juliana
dc.subject.por.fl_str_mv literatura
infância
adolescência
educação.
literature
childhood
adolescence
education.
topic literatura
infância
adolescência
educação.
literature
childhood
adolescence
education.
description Sales record-breaking at children an adolescent’s Brazilian literature, the writer Pedro Bandeira talks about his creative process and his career evolution, entirely dedicated to child and adolescent public. He also comments the Brazilian readers profile, the educational scenery shortages for children and young peopleand discusses the stimuli they receive, or shall receive, throughout life, to become adult readers.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44850
10.11606/issn.2316-9125.v15i3p111-116
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44850
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v15i3p111-116
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44850/48482
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 15 n. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 111-116
Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 111-116
Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 111-116
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047091206291456