Linguagens audiovisuais e cidadania
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1997 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36302 |
Resumo: | The audio-visual language of television has formed the new generations'view of the world. Hence it is important to abandon prejudices and to deal with it within the pedagogical space of school. This exercise of citizenship is absolutely necessary in order to enable teachers and students to develop a comprehension of the different forms of audio-visual expression. |
id |
USP-71_6392d89365f0c7c7e5437b6c4e70b215 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/36302 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Linguagens audiovisuais e cidadaniaaudio-visualcitizenshipschooleducationcinemaaudiovisualcidadaniaescolaeducaçãocinemaThe audio-visual language of television has formed the new generations'view of the world. Hence it is important to abandon prejudices and to deal with it within the pedagogical space of school. This exercise of citizenship is absolutely necessary in order to enable teachers and students to develop a comprehension of the different forms of audio-visual expression. A linguagem audiovisual do cinema e da televisão tem formado a visão de mundo das novas gerações. Daí a necessidade de se abandonar os preconceitos e trabalhar com elas no espaço pedagógico da escola. Esse é um exercício de cidadania que se impõe, possibilitando que professores e estudantes desenvolvam a compreensão das formas de expressão audiovisual e o respeito às diferenças. Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes1997-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3630210.11606/issn.2316-9125.v0i9p32-35Comunicação & Educação; n. 9 (1997): Comunicação plural, Em cena: José Wilker, Multimeios e cidadania; 32-35Comunicação & Educação; No. 9 (1997): Comunicação plural, Em cena: José Wilker, Multimeios e cidadania; 32-35Comunicação & Educação; Núm. 9 (1997): Comunicação plural, Em cena: José Wilker, Multimeios e cidadania; 32-352316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36302/39022Franco, Maríliainfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:19:53Zoai:revistas.usp.br:article/36302Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:27.329304Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Linguagens audiovisuais e cidadania |
title |
Linguagens audiovisuais e cidadania |
spellingShingle |
Linguagens audiovisuais e cidadania Franco, Marília audio-visual citizenship school education cinema audiovisual cidadania escola educação cinema |
title_short |
Linguagens audiovisuais e cidadania |
title_full |
Linguagens audiovisuais e cidadania |
title_fullStr |
Linguagens audiovisuais e cidadania |
title_full_unstemmed |
Linguagens audiovisuais e cidadania |
title_sort |
Linguagens audiovisuais e cidadania |
author |
Franco, Marília |
author_facet |
Franco, Marília |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Franco, Marília |
dc.subject.por.fl_str_mv |
audio-visual citizenship school education cinema audiovisual cidadania escola educação cinema |
topic |
audio-visual citizenship school education cinema audiovisual cidadania escola educação cinema |
description |
The audio-visual language of television has formed the new generations'view of the world. Hence it is important to abandon prejudices and to deal with it within the pedagogical space of school. This exercise of citizenship is absolutely necessary in order to enable teachers and students to develop a comprehension of the different forms of audio-visual expression. |
publishDate |
1997 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1997-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36302 10.11606/issn.2316-9125.v0i9p32-35 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36302 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v0i9p32-35 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36302/39022 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; n. 9 (1997): Comunicação plural, Em cena: José Wilker, Multimeios e cidadania; 32-35 Comunicação & Educação; No. 9 (1997): Comunicação plural, Em cena: José Wilker, Multimeios e cidadania; 32-35 Comunicação & Educação; Núm. 9 (1997): Comunicação plural, Em cena: José Wilker, Multimeios e cidadania; 32-35 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047087993454592 |