Caetano Veloso e a poética do tropicalismo
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/196772 |
Resumo: | This article trace the poetic aspects of two famous lyrics by Caetano Veloso, “Alegria, Alegria” and “Tropicália”, both performed in the political and cultural context of the 1960s. Veloso was one of the great poets of Brazilian song and his work around of these two songs represented one of the milestones in the history of Brazilian song in the 20th century and of the tropicalist movement. |
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Caetano Veloso e a poética do tropicalismoCaetano Veloso and the poetics of tropicalismCaetano Veloso e a poética do tropicalismoCaetano VelosoTropicalismBrazilian poetryBrazilian songPopular Brazilian musicCaetano VelosoTropicalismopoesía brasileñacanción brasileñamusica popular brasileñaCaetano VelosoTropicalismoPoesia brasileiraCanção brasileiraMúsica popular brasileiraThis article trace the poetic aspects of two famous lyrics by Caetano Veloso, “Alegria, Alegria” and “Tropicália”, both performed in the political and cultural context of the 1960s. Veloso was one of the great poets of Brazilian song and his work around of these two songs represented one of the milestones in the history of Brazilian song in the 20th century and of the tropicalist movement.Este artículo rastrea los aspectos poéticos de dos famosas letras de Caetano Veloso, “Alegria, Alegria” y “Tropicália”, ambas interpretadas en el contexto político y cultural de la década de 1960. Veloso fue uno de los grandes poetas de la canción brasileña y su obra en torno a de estas dos canciones representaron uno de los hitos en la historia de la canción brasileña del siglo XX y del movimiento tropicalista. Este artigo trilha os aspectos poéticos de duas célebres letras de Caetano Veloso, “Alegria, Alegria” e “Tropicália”, ambas realizadas no contexto político e cultura dos anos 1960. Veloso foi um dos grandes poetas da canção brasileira e o seu trabalho em torno dessas duas canções representou um dos marcos da história da canção brasileira no século XX e do movimento tropicalista.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2022-07-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/19677210.11606/issn.2316-9125.v27i1p203-214Comunicação & Educação; v. 27 n. 1 (2022): Para além das experiências educomunicativas: transmetodologia, censura, jornalismo infantojuvenil, tecnologias e cinema; 203-214Comunicação & Educação; Vol. 27 No. 1 (2022): Para além das experiências educomunicativas: transmetodologia, censura, jornalismo infantojuvenil, tecnologias e cinema; 203-214Comunicação & Educação; Vol. 27 Núm. 1 (2022): Para além das experiências educomunicativas: transmetodologia, censura, jornalismo infantojuvenil, tecnologias e cinema; 203-2142316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/196772/184054https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/196772/185408Copyright (c) 2022 Arlindo Rebechi Juniorhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRebechi Junior, Arlindo2022-07-19T19:20:21Zoai:revistas.usp.br:article/196772Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:36.085187Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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