Educommunication and the POIE: Possible Approaches
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/90691 |
Resumo: | This article tries to understand the relationship between work, curriculum guidelines and regulatory guidelines for the Advisor Teacher of Educational Computing - POIE - using the principles and educommunicative practices. We will analyze the function of this teacher arranged by SME-SP through Ordinance 2673 and the result will be considered with the precepts and practices of Educommunication, investigating some possible approaches. Perceptions will be presented on the proximity between the Educational Computing department and the project Nas Ondas do Rádio. Finally, we will construct some final considerations. |
id |
USP-71_668de62af2c08bdb854bdcc9f719be89 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/90691 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Educommunication and the POIE: Possible ApproachesA Educomunicação e o POIE: Possíveis aproximações.EducomunicaçãoProfessor Orientador de Informática Educativa – POIETecnologias da Informação e Comunicação – TICsSecretaria Municipal de Ensino de São Paulo – SME-SPLaboratório de Informática EducativaA Educomunicação e o Professor Orientador De Informática EducativaThis article tries to understand the relationship between work, curriculum guidelines and regulatory guidelines for the Advisor Teacher of Educational Computing - POIE - using the principles and educommunicative practices. We will analyze the function of this teacher arranged by SME-SP through Ordinance 2673 and the result will be considered with the precepts and practices of Educommunication, investigating some possible approaches. Perceptions will be presented on the proximity between the Educational Computing department and the project Nas Ondas do Rádio. Finally, we will construct some final considerations. Este artigo busca compreender a relação entre o trabalho, orientações curriculares e diretrizes normativas para o Professor Orientador de Informática Educativa – POIE – com os princípios e práticas educomunicativas. Será analisada a função desse professor disposta pela SME-SP através da Portaria 2.673 e o resultado da análise será intercalado com os preceitos e práticas educomunicativas, buscando vislumbrar aproximações possíveis. Serão apresentadas percepções sobre a proximidade entre os departamentos de Informática Educativa e Nas Ondas Do Rádio da SME-SP, para então tecer considerações finais.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2015-05-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/9069110.11606/issn.2316-9125.v20i1p83-90Comunicação & Educação; v. 20 n. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 83-90Comunicação & Educação; Vol. 20 No. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 83-90Comunicação & Educação; Vol. 20 Núm. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 83-902316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/90691/96728Copyright (c) 2015 Comunicação & Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Michele Marques2015-10-02T14:35:38Zoai:revistas.usp.br:article/90691Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:19.929267Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educommunication and the POIE: Possible Approaches A Educomunicação e o POIE: Possíveis aproximações. |
title |
Educommunication and the POIE: Possible Approaches |
spellingShingle |
Educommunication and the POIE: Possible Approaches Pereira, Michele Marques Educomunicação Professor Orientador de Informática Educativa – POIE Tecnologias da Informação e Comunicação – TICs Secretaria Municipal de Ensino de São Paulo – SME-SP Laboratório de Informática Educativa A Educomunicação e o Professor Orientador De Informática Educativa |
title_short |
Educommunication and the POIE: Possible Approaches |
title_full |
Educommunication and the POIE: Possible Approaches |
title_fullStr |
Educommunication and the POIE: Possible Approaches |
title_full_unstemmed |
Educommunication and the POIE: Possible Approaches |
title_sort |
Educommunication and the POIE: Possible Approaches |
author |
Pereira, Michele Marques |
author_facet |
Pereira, Michele Marques |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Michele Marques |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educomunicação Professor Orientador de Informática Educativa – POIE Tecnologias da Informação e Comunicação – TICs Secretaria Municipal de Ensino de São Paulo – SME-SP Laboratório de Informática Educativa A Educomunicação e o Professor Orientador De Informática Educativa |
topic |
Educomunicação Professor Orientador de Informática Educativa – POIE Tecnologias da Informação e Comunicação – TICs Secretaria Municipal de Ensino de São Paulo – SME-SP Laboratório de Informática Educativa A Educomunicação e o Professor Orientador De Informática Educativa |
description |
This article tries to understand the relationship between work, curriculum guidelines and regulatory guidelines for the Advisor Teacher of Educational Computing - POIE - using the principles and educommunicative practices. We will analyze the function of this teacher arranged by SME-SP through Ordinance 2673 and the result will be considered with the precepts and practices of Educommunication, investigating some possible approaches. Perceptions will be presented on the proximity between the Educational Computing department and the project Nas Ondas do Rádio. Finally, we will construct some final considerations. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-05-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/90691 10.11606/issn.2316-9125.v20i1p83-90 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/90691 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v20i1p83-90 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/90691/96728 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação & Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação & Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 20 n. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 83-90 Comunicação & Educação; Vol. 20 No. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 83-90 Comunicação & Educação; Vol. 20 Núm. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 83-90 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047091751550976 |