Educommunication and the POIE: Possible Approaches

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira, Michele Marques
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/90691
Resumo: This article tries to understand the relationship between work, curriculum guidelines and regulatory guidelines for the Advisor Teacher of Educational Computing - POIE - using the principles and educommunicative practices. We will analyze the function of this teacher arranged by SME-SP through Ordinance 2673 and the result will be considered with the precepts and practices of Educommunication, investigating some possible approaches. Perceptions will be presented on the proximity between the Educational Computing department and the project Nas Ondas do Rádio. Finally, we will construct some final considerations. 
id USP-71_668de62af2c08bdb854bdcc9f719be89
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/90691
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Educommunication and the POIE: Possible ApproachesA Educomunicação e o POIE: Possíveis aproximações.EducomunicaçãoProfessor Orientador de Informática Educativa – POIETecnologias da Informação e Comunicação – TICsSecretaria Municipal de Ensino de São Paulo – SME-SPLaboratório de Informática EducativaA Educomunicação e o Professor Orientador De Informática EducativaThis article tries to understand the relationship between work, curriculum guidelines and regulatory guidelines for the Advisor Teacher of Educational Computing - POIE - using the principles and educommunicative practices. We will analyze the function of this teacher arranged by SME-SP through Ordinance 2673 and the result will be considered with the precepts and practices of Educommunication, investigating some possible approaches. Perceptions will be presented on the proximity between the Educational Computing department and the project Nas Ondas do Rádio. Finally, we will construct some final considerations. Este artigo busca compreender a relação entre o trabalho, orientações curriculares e diretrizes normativas para o Professor Orientador de Informática Educativa – POIE – com os princípios e práticas educomunicativas. Será analisada a função desse professor disposta pela SME-SP através da Portaria 2.673 e o resultado da análise será intercalado com os preceitos e práticas educomunicativas, buscando vislumbrar aproximações possíveis. Serão apresentadas percepções sobre a proximidade entre os departamentos de Informática Educativa e Nas Ondas Do Rádio da SME-SP, para então tecer considerações finais.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2015-05-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/9069110.11606/issn.2316-9125.v20i1p83-90Comunicação & Educação; v. 20 n. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 83-90Comunicação & Educação; Vol. 20 No. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 83-90Comunicação & Educação; Vol. 20 Núm. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 83-902316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/90691/96728Copyright (c) 2015 Comunicação & Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Michele Marques2015-10-02T14:35:38Zoai:revistas.usp.br:article/90691Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:19.929267Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Educommunication and the POIE: Possible Approaches
A Educomunicação e o POIE: Possíveis aproximações.
title Educommunication and the POIE: Possible Approaches
spellingShingle Educommunication and the POIE: Possible Approaches
Pereira, Michele Marques
Educomunicação
Professor Orientador de Informática Educativa – POIE
Tecnologias da Informação e Comunicação – TICs
Secretaria Municipal de Ensino de São Paulo – SME-SP
Laboratório de Informática Educativa
A Educomunicação e o Professor Orientador De Informática Educativa
title_short Educommunication and the POIE: Possible Approaches
title_full Educommunication and the POIE: Possible Approaches
title_fullStr Educommunication and the POIE: Possible Approaches
title_full_unstemmed Educommunication and the POIE: Possible Approaches
title_sort Educommunication and the POIE: Possible Approaches
author Pereira, Michele Marques
author_facet Pereira, Michele Marques
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pereira, Michele Marques
dc.subject.por.fl_str_mv Educomunicação
Professor Orientador de Informática Educativa – POIE
Tecnologias da Informação e Comunicação – TICs
Secretaria Municipal de Ensino de São Paulo – SME-SP
Laboratório de Informática Educativa
A Educomunicação e o Professor Orientador De Informática Educativa
topic Educomunicação
Professor Orientador de Informática Educativa – POIE
Tecnologias da Informação e Comunicação – TICs
Secretaria Municipal de Ensino de São Paulo – SME-SP
Laboratório de Informática Educativa
A Educomunicação e o Professor Orientador De Informática Educativa
description This article tries to understand the relationship between work, curriculum guidelines and regulatory guidelines for the Advisor Teacher of Educational Computing - POIE - using the principles and educommunicative practices. We will analyze the function of this teacher arranged by SME-SP through Ordinance 2673 and the result will be considered with the precepts and practices of Educommunication, investigating some possible approaches. Perceptions will be presented on the proximity between the Educational Computing department and the project Nas Ondas do Rádio. Finally, we will construct some final considerations. 
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-05-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/90691
10.11606/issn.2316-9125.v20i1p83-90
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/90691
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v20i1p83-90
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/90691/96728
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação & Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação & Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 20 n. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 83-90
Comunicação & Educação; Vol. 20 No. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 83-90
Comunicação & Educação; Vol. 20 Núm. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 83-90
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047091751550976