The communication in service of teenagers citizenship and identity
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43854 |
Resumo: | This study makes a short historical analysis of the youths’ situation in Brazil and approaches the Educommunication theme, highlighting it as a methodology of the communication use, specially the radio, as a tool to the promotion and rescue of citizenship of youths in Brazil. Some projects and initiativesare presented as a way to reach such objective. This is the case of the project Jornal e Radio no UFJF: Território de Oportunidades(Newspaper and Radio in the UFJF Opportunities Territory, in English), about which a research (quantitative and qualitative) with the participating youths was performed, and the results are showed in the following article. |
id |
USP-71_6d48ea04799018f9ba45c72d0dec6dac |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/43854 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The communication in service of teenagers citizenship and identityA comunicação a serviço da cidadania e identidade de adolescentescidadaniacomunicação comunitáriajuventudeparticipação e rádio.citizenshipcommunity communicationyouthparticipation and radio.This study makes a short historical analysis of the youths’ situation in Brazil and approaches the Educommunication theme, highlighting it as a methodology of the communication use, specially the radio, as a tool to the promotion and rescue of citizenship of youths in Brazil. Some projects and initiativesare presented as a way to reach such objective. This is the case of the project Jornal e Radio no UFJF: Território de Oportunidades(Newspaper and Radio in the UFJF Opportunities Territory, in English), about which a research (quantitative and qualitative) with the participating youths was performed, and the results are showed in the following article.O estudo faz uma breve análise histórica da situação da juventude no Brasil, abordando o tema da educomunicação, apontando‑o como a metodologia do uso da comunicação, em especial do rádio, como instrumento para a contribuição do exercício da cidadania dos jovens, principalmente das classes populares, no Brasil. Apresenta algumas iniciativas como meios para se chegar a tal objetivo. É o caso do projeto Jornal e Rádio na UFJF: Territóriode Oportunidades, de cujos participantes foi realizada uma pesquisa quantitativa e qualitativa de resultados dispostos nesteartigo.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2009-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4385410.11606/issn.2316-9125.v14i3p119-126Comunicação & Educação; v. 14 n. 3 (2009): Comunicação & educação; 119-126Comunicação & Educação; Vol. 14 No. 3 (2009): Comunicação & educação; 119-126Comunicação & Educação; Vol. 14 Núm. 3 (2009): Comunicação & educação; 119-1262316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43854/47475Lahni, Cláudia ReginaCoelho, Fernandainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:38:41Zoai:revistas.usp.br:article/43854Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:04.174551Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The communication in service of teenagers citizenship and identity A comunicação a serviço da cidadania e identidade de adolescentes |
title |
The communication in service of teenagers citizenship and identity |
spellingShingle |
The communication in service of teenagers citizenship and identity Lahni, Cláudia Regina cidadania comunicação comunitária juventude participação e rádio. citizenship community communication youth participation and radio. |
title_short |
The communication in service of teenagers citizenship and identity |
title_full |
The communication in service of teenagers citizenship and identity |
title_fullStr |
The communication in service of teenagers citizenship and identity |
title_full_unstemmed |
The communication in service of teenagers citizenship and identity |
title_sort |
The communication in service of teenagers citizenship and identity |
author |
Lahni, Cláudia Regina |
author_facet |
Lahni, Cláudia Regina Coelho, Fernanda |
author_role |
author |
author2 |
Coelho, Fernanda |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lahni, Cláudia Regina Coelho, Fernanda |
dc.subject.por.fl_str_mv |
cidadania comunicação comunitária juventude participação e rádio. citizenship community communication youth participation and radio. |
topic |
cidadania comunicação comunitária juventude participação e rádio. citizenship community communication youth participation and radio. |
description |
This study makes a short historical analysis of the youths’ situation in Brazil and approaches the Educommunication theme, highlighting it as a methodology of the communication use, specially the radio, as a tool to the promotion and rescue of citizenship of youths in Brazil. Some projects and initiativesare presented as a way to reach such objective. This is the case of the project Jornal e Radio no UFJF: Território de Oportunidades(Newspaper and Radio in the UFJF Opportunities Territory, in English), about which a research (quantitative and qualitative) with the participating youths was performed, and the results are showed in the following article. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43854 10.11606/issn.2316-9125.v14i3p119-126 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43854 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v14i3p119-126 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43854/47475 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 14 n. 3 (2009): Comunicação & educação; 119-126 Comunicação & Educação; Vol. 14 No. 3 (2009): Comunicação & educação; 119-126 Comunicação & Educação; Vol. 14 Núm. 3 (2009): Comunicação & educação; 119-126 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047090784763904 |