Music composer and professor: a comparative view

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barreiro, Aguida C. M.
Data de Publicação: 2001
Outros Autores: Barreiro, Daniel Luís
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36976
Resumo: This article makes a comparative analysis of the music composer and of the professor's work using a reflexive approach. Both are creative professionals, who are responsible for building communicative and educative capabilities, among other things. The authors defend music education that develops the student's capacity to explore the unknown, to question and to dare to develop individual answers. Likewise, they also defend an educational posture in which teaching and learning are constructive processes in one's search for autonomy. Points in common in both of their practices of process construction bring up the interest in the exchange of ideas between these fields of knowledge.
id USP-71_7ad7caefa59bc37d5c2f89d0de5669ab
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/36976
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Music composer and professor: a comparative viewCompositor musical e professor: uma visão comparativaprática docentecomposição musicaleducaçãomúsicateaching practicemusical compositioneducationmusicThis article makes a comparative analysis of the music composer and of the professor's work using a reflexive approach. Both are creative professionals, who are responsible for building communicative and educative capabilities, among other things. The authors defend music education that develops the student's capacity to explore the unknown, to question and to dare to develop individual answers. Likewise, they also defend an educational posture in which teaching and learning are constructive processes in one's search for autonomy. Points in common in both of their practices of process construction bring up the interest in the exchange of ideas between these fields of knowledge. Este artigo faz uma análise comparativa do trabalho do compositor musical e professor, numa abordagem reflexiva. Ambos são profissionais criativos, responsáveis pela construção de habilidades comunicativas e educativas, entre outras. Os autores defendem a educação musical que desenvolva a capacidade de o aluno explorar o desconhecido, questionar e ousar respostas individuais. Da mesma forma, defendem uma postura educacional em que o ensinar e o aprender sejam processos construtivos e de busca de autonomia. Pontos em comum no processo de construção da prática de ambos levantam o interesse na troca de idéias entre esses campos do conhecimento.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2001-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3697610.11606/issn.2316-9125.v0i21p43-53Comunicação & Educação; n. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 43-53Comunicação & Educação; No. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 43-53Comunicação & Educação; Núm. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 43-532316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36976/39698Barreiro, Aguida C. M.Barreiro, Daniel Luísinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:28:01Zoai:revistas.usp.br:article/36976Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:41.644468Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Music composer and professor: a comparative view
Compositor musical e professor: uma visão comparativa
title Music composer and professor: a comparative view
spellingShingle Music composer and professor: a comparative view
Barreiro, Aguida C. M.
prática docente
composição musical
educação
música
teaching practice
musical composition
education
music
title_short Music composer and professor: a comparative view
title_full Music composer and professor: a comparative view
title_fullStr Music composer and professor: a comparative view
title_full_unstemmed Music composer and professor: a comparative view
title_sort Music composer and professor: a comparative view
author Barreiro, Aguida C. M.
author_facet Barreiro, Aguida C. M.
Barreiro, Daniel Luís
author_role author
author2 Barreiro, Daniel Luís
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barreiro, Aguida C. M.
Barreiro, Daniel Luís
dc.subject.por.fl_str_mv prática docente
composição musical
educação
música
teaching practice
musical composition
education
music
topic prática docente
composição musical
educação
música
teaching practice
musical composition
education
music
description This article makes a comparative analysis of the music composer and of the professor's work using a reflexive approach. Both are creative professionals, who are responsible for building communicative and educative capabilities, among other things. The authors defend music education that develops the student's capacity to explore the unknown, to question and to dare to develop individual answers. Likewise, they also defend an educational posture in which teaching and learning are constructive processes in one's search for autonomy. Points in common in both of their practices of process construction bring up the interest in the exchange of ideas between these fields of knowledge.
publishDate 2001
dc.date.none.fl_str_mv 2001-08-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36976
10.11606/issn.2316-9125.v0i21p43-53
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36976
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v0i21p43-53
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36976/39698
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; n. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 43-53
Comunicação & Educação; No. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 43-53
Comunicação & Educação; Núm. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 43-53
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047088970727424