Music composer and professor: a comparative view
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2001 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36976 |
Resumo: | This article makes a comparative analysis of the music composer and of the professor's work using a reflexive approach. Both are creative professionals, who are responsible for building communicative and educative capabilities, among other things. The authors defend music education that develops the student's capacity to explore the unknown, to question and to dare to develop individual answers. Likewise, they also defend an educational posture in which teaching and learning are constructive processes in one's search for autonomy. Points in common in both of their practices of process construction bring up the interest in the exchange of ideas between these fields of knowledge. |
id |
USP-71_7ad7caefa59bc37d5c2f89d0de5669ab |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/36976 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Music composer and professor: a comparative viewCompositor musical e professor: uma visão comparativaprática docentecomposição musicaleducaçãomúsicateaching practicemusical compositioneducationmusicThis article makes a comparative analysis of the music composer and of the professor's work using a reflexive approach. Both are creative professionals, who are responsible for building communicative and educative capabilities, among other things. The authors defend music education that develops the student's capacity to explore the unknown, to question and to dare to develop individual answers. Likewise, they also defend an educational posture in which teaching and learning are constructive processes in one's search for autonomy. Points in common in both of their practices of process construction bring up the interest in the exchange of ideas between these fields of knowledge. Este artigo faz uma análise comparativa do trabalho do compositor musical e professor, numa abordagem reflexiva. Ambos são profissionais criativos, responsáveis pela construção de habilidades comunicativas e educativas, entre outras. Os autores defendem a educação musical que desenvolva a capacidade de o aluno explorar o desconhecido, questionar e ousar respostas individuais. Da mesma forma, defendem uma postura educacional em que o ensinar e o aprender sejam processos construtivos e de busca de autonomia. Pontos em comum no processo de construção da prática de ambos levantam o interesse na troca de idéias entre esses campos do conhecimento.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2001-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3697610.11606/issn.2316-9125.v0i21p43-53Comunicação & Educação; n. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 43-53Comunicação & Educação; No. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 43-53Comunicação & Educação; Núm. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 43-532316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36976/39698Barreiro, Aguida C. M.Barreiro, Daniel Luísinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:28:01Zoai:revistas.usp.br:article/36976Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:41.644468Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Music composer and professor: a comparative view Compositor musical e professor: uma visão comparativa |
title |
Music composer and professor: a comparative view |
spellingShingle |
Music composer and professor: a comparative view Barreiro, Aguida C. M. prática docente composição musical educação música teaching practice musical composition education music |
title_short |
Music composer and professor: a comparative view |
title_full |
Music composer and professor: a comparative view |
title_fullStr |
Music composer and professor: a comparative view |
title_full_unstemmed |
Music composer and professor: a comparative view |
title_sort |
Music composer and professor: a comparative view |
author |
Barreiro, Aguida C. M. |
author_facet |
Barreiro, Aguida C. M. Barreiro, Daniel Luís |
author_role |
author |
author2 |
Barreiro, Daniel Luís |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barreiro, Aguida C. M. Barreiro, Daniel Luís |
dc.subject.por.fl_str_mv |
prática docente composição musical educação música teaching practice musical composition education music |
topic |
prática docente composição musical educação música teaching practice musical composition education music |
description |
This article makes a comparative analysis of the music composer and of the professor's work using a reflexive approach. Both are creative professionals, who are responsible for building communicative and educative capabilities, among other things. The authors defend music education that develops the student's capacity to explore the unknown, to question and to dare to develop individual answers. Likewise, they also defend an educational posture in which teaching and learning are constructive processes in one's search for autonomy. Points in common in both of their practices of process construction bring up the interest in the exchange of ideas between these fields of knowledge. |
publishDate |
2001 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2001-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36976 10.11606/issn.2316-9125.v0i21p43-53 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36976 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v0i21p43-53 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36976/39698 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; n. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 43-53 Comunicação & Educação; No. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 43-53 Comunicação & Educação; Núm. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 43-53 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047088970727424 |