The space of media in school
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44822 |
Resumo: | This article results from the thematic table The Space of Media in School (2008) and the creation of the undergraduatecourse of teachers formation in Educommunication, by the University Council of Universidade de São Paulo (2009). The author proposes a reflection and places some issues, setting the need of understanding that spaces of articulation are needed in order to create a professional with expertise in the fields of Communication and Education in its pedagogicaland dicdatical dimensions to contribute to the formation of teachers for all levels of education and with the qualification ofeducational institutions. The author points out, predominantly, the Space of Teaching in Primary Education in its three levels (EB EF1e2, IN), and in the University Education. With the approval by the University Council of the undergraduate course of Teaching of Communication, in 2009, she indicates the creation of this new space as possible articulator, by excellence, of university institutions such as ECA/USP and FE/USP, which are directly connected to Education as a specific process of communication. |
id |
USP-71_8938fca4e6caf5b8d8880fd259279cb7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/44822 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The space of media in schoolO espaço da mídia na escolacomunicador educacionaleducaçãocomunicaçãoEnsino Básicoinstituição escolar.educational communicatoreducationcommunicationprimary educationeducational institution.This article results from the thematic table The Space of Media in School (2008) and the creation of the undergraduatecourse of teachers formation in Educommunication, by the University Council of Universidade de São Paulo (2009). The author proposes a reflection and places some issues, setting the need of understanding that spaces of articulation are needed in order to create a professional with expertise in the fields of Communication and Education in its pedagogicaland dicdatical dimensions to contribute to the formation of teachers for all levels of education and with the qualification ofeducational institutions. The author points out, predominantly, the Space of Teaching in Primary Education in its three levels (EB EF1e2, IN), and in the University Education. With the approval by the University Council of the undergraduate course of Teaching of Communication, in 2009, she indicates the creation of this new space as possible articulator, by excellence, of university institutions such as ECA/USP and FE/USP, which are directly connected to Education as a specific process of communication. O artigo é resultado da mesa temática O Espaço da Mídia na Escola (2008) e da criação do curso de Licenciatura emEducomunicação, pelo Conselho Universitário da USP (2009). A autora propõe uma reflexão e algumas indagações, situandoa necessidade de se compreender que espaços de articulação são necessários para a criação de um profissional comconhecimentos do campo da Comunicação e da Educação em suas dimensões pedagógica e didática, de modo a contribuircom a formação de professores de todos os níveis de ensino e com a qualificação das instituições escolares. A autora destaca,predominantemente, o espaço da Docência no Ensino Básico, em seus três níveis de ensino (EB, EF1e2, EM), e no Ensino Universitário. Com a aprovação pelo Conselho Universitário, em 2009, do Curso de Licenciatura em Comunicação, considera a criação do novo espaço como possível articulador, por excelência, de instituições universitárias como Eca/USPe Fe/USP, diretamente relacionadas com a Educação como um processo específico de Comunicação. Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2010-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4482210.11606/issn.2316-9125.v15i2p29-40Comunicação & Educação; v. 15 n. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 29-40Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 29-40Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 29-402316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44822/48454Penteado, Heloísa Dupasinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:37:04Zoai:revistas.usp.br:article/44822Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:06.047353Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The space of media in school O espaço da mídia na escola |
title |
The space of media in school |
spellingShingle |
The space of media in school Penteado, Heloísa Dupas comunicador educacional educação comunicação Ensino Básico instituição escolar. educational communicator education communication primary education educational institution. |
title_short |
The space of media in school |
title_full |
The space of media in school |
title_fullStr |
The space of media in school |
title_full_unstemmed |
The space of media in school |
title_sort |
The space of media in school |
author |
Penteado, Heloísa Dupas |
author_facet |
Penteado, Heloísa Dupas |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Penteado, Heloísa Dupas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
comunicador educacional educação comunicação Ensino Básico instituição escolar. educational communicator education communication primary education educational institution. |
topic |
comunicador educacional educação comunicação Ensino Básico instituição escolar. educational communicator education communication primary education educational institution. |
description |
This article results from the thematic table The Space of Media in School (2008) and the creation of the undergraduatecourse of teachers formation in Educommunication, by the University Council of Universidade de São Paulo (2009). The author proposes a reflection and places some issues, setting the need of understanding that spaces of articulation are needed in order to create a professional with expertise in the fields of Communication and Education in its pedagogicaland dicdatical dimensions to contribute to the formation of teachers for all levels of education and with the qualification ofeducational institutions. The author points out, predominantly, the Space of Teaching in Primary Education in its three levels (EB EF1e2, IN), and in the University Education. With the approval by the University Council of the undergraduate course of Teaching of Communication, in 2009, she indicates the creation of this new space as possible articulator, by excellence, of university institutions such as ECA/USP and FE/USP, which are directly connected to Education as a specific process of communication. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44822 10.11606/issn.2316-9125.v15i2p29-40 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44822 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v15i2p29-40 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44822/48454 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 15 n. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 29-40 Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 29-40 Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 29-40 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047090826706944 |