The literature as a patrimony
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43275 |
Resumo: | This report refers to an experience during the 1st semesterof2007 in the Project of Continuing Education for Teachers that is being practiced in the municipal district of São Caetanodo Sul, under orientation of the Project DICA (Didactics, Information, Culture and Art). The educator, Cristiane FernandesTavares, after tackling the importance of literary texts reading as permanent classroom activity with a group of 25 teachersof the Basic Education 3rd year, reflects on the conceptions that some teachers revealed about the activities of literary reading and the contributions brought by the experience. |
id |
USP-71_97f3c41e558c75f166ee655733140c84 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/43275 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The literature as a patrimonyA literatura como patrimônioeducaçãoformação de professoresleituraliteraturaleitor.educationteacher’s formationreadingliteraturereader.This report refers to an experience during the 1st semesterof2007 in the Project of Continuing Education for Teachers that is being practiced in the municipal district of São Caetanodo Sul, under orientation of the Project DICA (Didactics, Information, Culture and Art). The educator, Cristiane FernandesTavares, after tackling the importance of literary texts reading as permanent classroom activity with a group of 25 teachersof the Basic Education 3rd year, reflects on the conceptions that some teachers revealed about the activities of literary reading and the contributions brought by the experience.O relato refere-se a uma experiência vivenciada no 1o semestre de 2007, em um Projeto de Formação Continuada de Professores, no município de São Caetano do Sul, sob orientação do Projeto DICA (Didática, Informação, Cultura e Arte). A formadora Cristiane Fernandes Tavares, após abordar aimportância das atividades permanentes de leitura de textos literários em sala de aula, com um grupo de cerca de 25 professoras da 2a série (3o ano) do Ensino FundamentalI, reflete sobre as concepções reveladas por algumas docentes com relação às atividades de leitura literária e as contribuiçõesproporcionadas pela formação. Conclui que a literatura, enquanto patrimônio da humanidade, precisa se tornar acessível a um maior número de pessoas, especialmente aosprofessores, acompanhada de uma reflexão crítica que desvende a língua em sua expressão artística e contribua para uma formação leitora complexa e integral dos alunos.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2008-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4327510.11606/issn.2316-9125.v13i3p117-123Comunicação & Educação; v. 13 n. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 117-123Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 117-123Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 117-1232316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43275/46899Tavares, Cristiane Fernandesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:41:52Zoai:revistas.usp.br:article/43275Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:00.632101Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The literature as a patrimony A literatura como patrimônio |
title |
The literature as a patrimony |
spellingShingle |
The literature as a patrimony Tavares, Cristiane Fernandes educação formação de professores leitura literatura leitor. education teacher’s formation reading literature reader. |
title_short |
The literature as a patrimony |
title_full |
The literature as a patrimony |
title_fullStr |
The literature as a patrimony |
title_full_unstemmed |
The literature as a patrimony |
title_sort |
The literature as a patrimony |
author |
Tavares, Cristiane Fernandes |
author_facet |
Tavares, Cristiane Fernandes |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Tavares, Cristiane Fernandes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educação formação de professores leitura literatura leitor. education teacher’s formation reading literature reader. |
topic |
educação formação de professores leitura literatura leitor. education teacher’s formation reading literature reader. |
description |
This report refers to an experience during the 1st semesterof2007 in the Project of Continuing Education for Teachers that is being practiced in the municipal district of São Caetanodo Sul, under orientation of the Project DICA (Didactics, Information, Culture and Art). The educator, Cristiane FernandesTavares, after tackling the importance of literary texts reading as permanent classroom activity with a group of 25 teachersof the Basic Education 3rd year, reflects on the conceptions that some teachers revealed about the activities of literary reading and the contributions brought by the experience. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43275 10.11606/issn.2316-9125.v13i3p117-123 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43275 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v13i3p117-123 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43275/46899 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 13 n. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 117-123 Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 117-123 Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 117-123 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047090419859456 |