The literature as a patrimony

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Tavares, Cristiane Fernandes
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43275
Resumo: This report refers to an experience during the 1st semesterof2007 in the Project of Continuing Education for Teachers that is being practiced in the municipal district of São Caetanodo Sul, under orientation of the Project DICA (Didactics, Information, Culture and Art). The educator, Cristiane FernandesTavares, after tackling the importance of literary texts reading as permanent classroom activity with a group of 25 teachersof the Basic Education 3rd year, reflects on the conceptions that some teachers revealed about the activities of literary reading and the contributions brought by the experience.
id USP-71_97f3c41e558c75f166ee655733140c84
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/43275
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling The literature as a patrimonyA literatura como patrimônioeducaçãoformação de professoresleituraliteraturaleitor.educationteacher’s formationreadingliteraturereader.This report refers to an experience during the 1st semesterof2007 in the Project of Continuing Education for Teachers that is being practiced in the municipal district of São Caetanodo Sul, under orientation of the Project DICA (Didactics, Information, Culture and Art). The educator, Cristiane FernandesTavares, after tackling the importance of literary texts reading as permanent classroom activity with a group of 25 teachersof the Basic Education 3rd year, reflects on the conceptions that some teachers revealed about the activities of literary reading and the contributions brought by the experience.O relato refere-se a uma experiência vivenciada no 1o semestre de 2007, em um Projeto de Formação Continuada de Professores, no município de São Caetano do Sul, sob orientação do Projeto DICA (Didática, Informação, Cultura e Arte). A formadora Cristiane Fernandes Tavares, após abordar aimportância das atividades permanentes de leitura de textos literários em sala de aula, com um grupo de cerca de 25 professoras da 2a série (3o ano) do Ensino FundamentalI, reflete sobre as concepções reveladas por algumas docentes com relação às atividades de leitura literária e as contribuiçõesproporcionadas pela formação. Conclui que a literatura, enquanto patrimônio da humanidade, precisa se tornar acessível a um maior número de pessoas, especialmente aosprofessores, acompanhada de uma reflexão crítica que desvende a língua em sua expressão artística e contribua para uma formação leitora complexa e integral dos alunos.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2008-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4327510.11606/issn.2316-9125.v13i3p117-123Comunicação & Educação; v. 13 n. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 117-123Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 117-123Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 117-1232316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43275/46899Tavares, Cristiane Fernandesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:41:52Zoai:revistas.usp.br:article/43275Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:00.632101Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv The literature as a patrimony
A literatura como patrimônio
title The literature as a patrimony
spellingShingle The literature as a patrimony
Tavares, Cristiane Fernandes
educação
formação de professores
leitura
literatura
leitor.
education
teacher’s formation
reading
literature
reader.
title_short The literature as a patrimony
title_full The literature as a patrimony
title_fullStr The literature as a patrimony
title_full_unstemmed The literature as a patrimony
title_sort The literature as a patrimony
author Tavares, Cristiane Fernandes
author_facet Tavares, Cristiane Fernandes
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Tavares, Cristiane Fernandes
dc.subject.por.fl_str_mv educação
formação de professores
leitura
literatura
leitor.
education
teacher’s formation
reading
literature
reader.
topic educação
formação de professores
leitura
literatura
leitor.
education
teacher’s formation
reading
literature
reader.
description This report refers to an experience during the 1st semesterof2007 in the Project of Continuing Education for Teachers that is being practiced in the municipal district of São Caetanodo Sul, under orientation of the Project DICA (Didactics, Information, Culture and Art). The educator, Cristiane FernandesTavares, after tackling the importance of literary texts reading as permanent classroom activity with a group of 25 teachersof the Basic Education 3rd year, reflects on the conceptions that some teachers revealed about the activities of literary reading and the contributions brought by the experience.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43275
10.11606/issn.2316-9125.v13i3p117-123
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43275
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v13i3p117-123
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43275/46899
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 13 n. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 117-123
Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 117-123
Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 117-123
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047090419859456