Discurso tecnicista é unidirecional
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44904 |
Resumo: | The Argentine journalist and professor Daniel Prieto comments therelationship between the fields of Communication and Education in Latin America. He discusses the constraints around the criticalreading and the role of new technologies for the profession of educator. |
id |
USP-71_9e0b2b67b2735b6f688add28ac0e3963 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/44904 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Discurso tecnicista é unidirecionalThe technicist speech is one-wayComunicaçãoeducaçãoEducomunicaçãonovas tecnologias.CommunicationeducationEducammunicationnew technologies.The Argentine journalist and professor Daniel Prieto comments therelationship between the fields of Communication and Education in Latin America. He discusses the constraints around the criticalreading and the role of new technologies for the profession of educator.O professor e jornalista argentino Daniel Prieto comenta as relações do campo da comunicação e Educação na América Latina, quais os limites em torno da leitura crítica e o papel das novas tecnologias ante a profissão do educador.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2012-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4490410.11606/issn.2316-9125.v17i1p83-90Comunicação & Educação; v. 17 n. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 83-90Comunicação & Educação; Vol. 17 No. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 83-90Comunicação & Educação; Vol. 17 Núm. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 83-902316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44904/48533Leão, IzabelCitelli, AdilsonFígaro, Roseliinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-05-29T13:54:22Zoai:revistas.usp.br:article/44904Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:11.112758Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Discurso tecnicista é unidirecional The technicist speech is one-way |
title |
Discurso tecnicista é unidirecional |
spellingShingle |
Discurso tecnicista é unidirecional Leão, Izabel Comunicação educação Educomunicação novas tecnologias. Communication education Educammunication new technologies. |
title_short |
Discurso tecnicista é unidirecional |
title_full |
Discurso tecnicista é unidirecional |
title_fullStr |
Discurso tecnicista é unidirecional |
title_full_unstemmed |
Discurso tecnicista é unidirecional |
title_sort |
Discurso tecnicista é unidirecional |
author |
Leão, Izabel |
author_facet |
Leão, Izabel Citelli, Adilson Fígaro, Roseli |
author_role |
author |
author2 |
Citelli, Adilson Fígaro, Roseli |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Leão, Izabel Citelli, Adilson Fígaro, Roseli |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação educação Educomunicação novas tecnologias. Communication education Educammunication new technologies. |
topic |
Comunicação educação Educomunicação novas tecnologias. Communication education Educammunication new technologies. |
description |
The Argentine journalist and professor Daniel Prieto comments therelationship between the fields of Communication and Education in Latin America. He discusses the constraints around the criticalreading and the role of new technologies for the profession of educator. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-06-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44904 10.11606/issn.2316-9125.v17i1p83-90 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44904 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v17i1p83-90 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44904/48533 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 17 n. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 83-90 Comunicação & Educação; Vol. 17 No. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 83-90 Comunicação & Educação; Vol. 17 Núm. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 83-90 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047091277594624 |