Discurso tecnicista é unidirecional

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Leão, Izabel
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Citelli, Adilson, Fígaro, Roseli
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44904
Resumo: The Argentine journalist and professor Daniel Prieto comments therelationship between the fields of Communication and Education in Latin America. He discusses the constraints around the criticalreading and the role of new technologies for the profession of educator.
id USP-71_9e0b2b67b2735b6f688add28ac0e3963
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/44904
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Discurso tecnicista é unidirecionalThe technicist speech is one-wayComunicaçãoeducaçãoEducomunicaçãonovas tecnologias.CommunicationeducationEducammunicationnew technologies.The Argentine journalist and professor Daniel Prieto comments therelationship between the fields of Communication and Education in Latin America. He discusses the constraints around the criticalreading and the role of new technologies for the profession of educator.O professor e jornalista argentino Daniel Prieto comenta as relações do campo da comunicação e Educação na América Latina, quais os limites em torno da leitura crítica e o papel das novas tecnologias ante a profissão do educador.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2012-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4490410.11606/issn.2316-9125.v17i1p83-90Comunicação & Educação; v. 17 n. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 83-90Comunicação & Educação; Vol. 17 No. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 83-90Comunicação & Educação; Vol. 17 Núm. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 83-902316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44904/48533Leão, IzabelCitelli, AdilsonFígaro, Roseliinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-05-29T13:54:22Zoai:revistas.usp.br:article/44904Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:11.112758Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Discurso tecnicista é unidirecional
The technicist speech is one-way
title Discurso tecnicista é unidirecional
spellingShingle Discurso tecnicista é unidirecional
Leão, Izabel
Comunicação
educação
Educomunicação
novas tecnologias.
Communication
education
Educammunication
new technologies.
title_short Discurso tecnicista é unidirecional
title_full Discurso tecnicista é unidirecional
title_fullStr Discurso tecnicista é unidirecional
title_full_unstemmed Discurso tecnicista é unidirecional
title_sort Discurso tecnicista é unidirecional
author Leão, Izabel
author_facet Leão, Izabel
Citelli, Adilson
Fígaro, Roseli
author_role author
author2 Citelli, Adilson
Fígaro, Roseli
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Leão, Izabel
Citelli, Adilson
Fígaro, Roseli
dc.subject.por.fl_str_mv Comunicação
educação
Educomunicação
novas tecnologias.
Communication
education
Educammunication
new technologies.
topic Comunicação
educação
Educomunicação
novas tecnologias.
Communication
education
Educammunication
new technologies.
description The Argentine journalist and professor Daniel Prieto comments therelationship between the fields of Communication and Education in Latin America. He discusses the constraints around the criticalreading and the role of new technologies for the profession of educator.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-06-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44904
10.11606/issn.2316-9125.v17i1p83-90
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44904
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v17i1p83-90
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44904/48533
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 17 n. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 83-90
Comunicação & Educação; Vol. 17 No. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 83-90
Comunicação & Educação; Vol. 17 Núm. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 83-90
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047091277594624