Educomunicative Inflections

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Citelli, Adilson
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44900
Resumo: The author shows how the relations between communication and education became part of the school spaces. In this sense, highlights questions related to specific concepts of modernization or about the clashes involving the introduction of new technologies in formal educational universe. Finally, presents the articles andsections that are part of this issue of the magazine.
id USP-71_142e5cf3dfc86f4667f692a2240fada1
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/44900
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Educomunicative InflectionsInflexões educomunicativasEscolanovas tecnologiaseducomunicação.Schoolnew technologieseducommunication.The author shows how the relations between communication and education became part of the school spaces. In this sense, highlights questions related to specific concepts of modernization or about the clashes involving the introduction of new technologies in formal educational universe. Finally, presents the articles andsections that are part of this issue of the magazine.O autor procura mostrar como as relações comunicação/educação passam a fazer parte dos espaços escolares. Nesse sentido, evidencia questões afeitas a certos conceitos de modernização oudos embates envolvendo a entrada das novas tecnologias no universo educativo formal. Por fim, são apresentados os artigose seções que fazem parte deste número da Revista.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2012-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4490010.11606/issn.2316-9125.v17i1p7-12Comunicação & Educação; v. 17 n. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 7-12Comunicação & Educação; Vol. 17 No. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 7-12Comunicação & Educação; Vol. 17 Núm. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 7-122316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44900/48530Citelli, Adilsoninfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-05-29T13:54:07Zoai:revistas.usp.br:article/44900Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:10.940492Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Educomunicative Inflections
Inflexões educomunicativas
title Educomunicative Inflections
spellingShingle Educomunicative Inflections
Citelli, Adilson
Escola
novas tecnologias
educomunicação.
School
new technologies
educommunication.
title_short Educomunicative Inflections
title_full Educomunicative Inflections
title_fullStr Educomunicative Inflections
title_full_unstemmed Educomunicative Inflections
title_sort Educomunicative Inflections
author Citelli, Adilson
author_facet Citelli, Adilson
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Citelli, Adilson
dc.subject.por.fl_str_mv Escola
novas tecnologias
educomunicação.
School
new technologies
educommunication.
topic Escola
novas tecnologias
educomunicação.
School
new technologies
educommunication.
description The author shows how the relations between communication and education became part of the school spaces. In this sense, highlights questions related to specific concepts of modernization or about the clashes involving the introduction of new technologies in formal educational universe. Finally, presents the articles andsections that are part of this issue of the magazine.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-06-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44900
10.11606/issn.2316-9125.v17i1p7-12
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44900
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v17i1p7-12
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44900/48530
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 17 n. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 7-12
Comunicação & Educação; Vol. 17 No. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 7-12
Comunicação & Educação; Vol. 17 Núm. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 7-12
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047091273400320