Educomunicative Inflections
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44900 |
Resumo: | The author shows how the relations between communication and education became part of the school spaces. In this sense, highlights questions related to specific concepts of modernization or about the clashes involving the introduction of new technologies in formal educational universe. Finally, presents the articles andsections that are part of this issue of the magazine. |
id |
USP-71_142e5cf3dfc86f4667f692a2240fada1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/44900 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Educomunicative InflectionsInflexões educomunicativasEscolanovas tecnologiaseducomunicação.Schoolnew technologieseducommunication.The author shows how the relations between communication and education became part of the school spaces. In this sense, highlights questions related to specific concepts of modernization or about the clashes involving the introduction of new technologies in formal educational universe. Finally, presents the articles andsections that are part of this issue of the magazine.O autor procura mostrar como as relações comunicação/educação passam a fazer parte dos espaços escolares. Nesse sentido, evidencia questões afeitas a certos conceitos de modernização oudos embates envolvendo a entrada das novas tecnologias no universo educativo formal. Por fim, são apresentados os artigose seções que fazem parte deste número da Revista.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2012-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4490010.11606/issn.2316-9125.v17i1p7-12Comunicação & Educação; v. 17 n. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 7-12Comunicação & Educação; Vol. 17 No. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 7-12Comunicação & Educação; Vol. 17 Núm. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 7-122316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44900/48530Citelli, Adilsoninfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-05-29T13:54:07Zoai:revistas.usp.br:article/44900Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:10.940492Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educomunicative Inflections Inflexões educomunicativas |
title |
Educomunicative Inflections |
spellingShingle |
Educomunicative Inflections Citelli, Adilson Escola novas tecnologias educomunicação. School new technologies educommunication. |
title_short |
Educomunicative Inflections |
title_full |
Educomunicative Inflections |
title_fullStr |
Educomunicative Inflections |
title_full_unstemmed |
Educomunicative Inflections |
title_sort |
Educomunicative Inflections |
author |
Citelli, Adilson |
author_facet |
Citelli, Adilson |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Citelli, Adilson |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Escola novas tecnologias educomunicação. School new technologies educommunication. |
topic |
Escola novas tecnologias educomunicação. School new technologies educommunication. |
description |
The author shows how the relations between communication and education became part of the school spaces. In this sense, highlights questions related to specific concepts of modernization or about the clashes involving the introduction of new technologies in formal educational universe. Finally, presents the articles andsections that are part of this issue of the magazine. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-06-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44900 10.11606/issn.2316-9125.v17i1p7-12 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44900 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v17i1p7-12 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44900/48530 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 17 n. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 7-12 Comunicação & Educação; Vol. 17 No. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 7-12 Comunicação & Educação; Vol. 17 Núm. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 7-12 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047091273400320 |