The toying boy, the speaking body toy: cartoon, communication and imagination in child development
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/160933 |
Resumo: | From theoretical construct based on the construction of language and the imaginary seen by the field of neurosciences and philosophy, along with the productions of cartoons, the text discusses the benefits of audiovisual productions aimed at children applied to teaching and learning. It is an approach based on bibliographic research and aims to critically reflect on audiovisual media as subsidiary objects in the development of language and knowledge of the child, within the educational framework. It also aims to discuss the relations between communication and education. |
id |
USP-71_baf8b370672ba3b973f3bc0fcbaa1d91 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/160933 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The toying boy, the speaking body toy: cartoon, communication and imagination in child developmentO corpo brincante, o brinquedo corpo que fala: desenhos animados, comunicação e imaginário no desenvolvimento infantilCartoonsKidImaginaryLinguistic RepertoireCreativityDibujos animados; niñez; imaginario; repertorio linguistico; criatividadDesenhos animadosCriançaImaginárioRepertório LinguísticoCriatividadeFrom theoretical construct based on the construction of language and the imaginary seen by the field of neurosciences and philosophy, along with the productions of cartoons, the text discusses the benefits of audiovisual productions aimed at children applied to teaching and learning. It is an approach based on bibliographic research and aims to critically reflect on audiovisual media as subsidiary objects in the development of language and knowledge of the child, within the educational framework. It also aims to discuss the relations between communication and education.A partir de constructo teórico pautado na construção da linguagem e do imaginário visto pelo campo das neurociências e da filosofia, juntamente com as produções de desenhos animados, o texto discute sobre os benefícios das produções audiovisuais dirigidas à infância aplicadas ao ensino-aprendizagem. Trata-se de abordagem baseada em pesquisa bibliográfica e tem por objetivo refletir criticamente sobre os meios de comunicação audiovisual como objetos subsidiários no desenvolvimento da linguagem e do conhecimento da criança, inserida no âmbito educacional. Objetiva ainda discutir as relações entre comunicação e educação.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2020-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/16093310.11606/issn.2316-9125.v25i1p7-17Comunicação & Educação; v. 25 n. 1 (2020): A comunicação e a educação na era digital: os desafios da COVID19; 7-17Comunicação & Educação; Vol. 25 No. 1 (2020): A comunicação e a educação na era digital: os desafios da COVID19; 7-17Comunicação & Educação; Vol. 25 Núm. 1 (2020): A comunicação e a educação na era digital: os desafios da COVID19; 7-172316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/160933/167351Copyright (c) 2020 Cicilia Maria Krohling Peruzzo, Isac dos Santos Pereirahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Isac dos SantosPeruzzo, Cicilia Maria Krohling2021-01-08T12:18:07Zoai:revistas.usp.br:article/160933Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:28.965424Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The toying boy, the speaking body toy: cartoon, communication and imagination in child development O corpo brincante, o brinquedo corpo que fala: desenhos animados, comunicação e imaginário no desenvolvimento infantil |
title |
The toying boy, the speaking body toy: cartoon, communication and imagination in child development |
spellingShingle |
The toying boy, the speaking body toy: cartoon, communication and imagination in child development Pereira, Isac dos Santos Cartoons Kid Imaginary Linguistic Repertoire Creativity Dibujos animados; niñez; imaginario; repertorio linguistico; criatividad Desenhos animados Criança Imaginário Repertório Linguístico Criatividade |
title_short |
The toying boy, the speaking body toy: cartoon, communication and imagination in child development |
title_full |
The toying boy, the speaking body toy: cartoon, communication and imagination in child development |
title_fullStr |
The toying boy, the speaking body toy: cartoon, communication and imagination in child development |
title_full_unstemmed |
The toying boy, the speaking body toy: cartoon, communication and imagination in child development |
title_sort |
The toying boy, the speaking body toy: cartoon, communication and imagination in child development |
author |
Pereira, Isac dos Santos |
author_facet |
Pereira, Isac dos Santos Peruzzo, Cicilia Maria Krohling |
author_role |
author |
author2 |
Peruzzo, Cicilia Maria Krohling |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Isac dos Santos Peruzzo, Cicilia Maria Krohling |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cartoons Kid Imaginary Linguistic Repertoire Creativity Dibujos animados; niñez; imaginario; repertorio linguistico; criatividad Desenhos animados Criança Imaginário Repertório Linguístico Criatividade |
topic |
Cartoons Kid Imaginary Linguistic Repertoire Creativity Dibujos animados; niñez; imaginario; repertorio linguistico; criatividad Desenhos animados Criança Imaginário Repertório Linguístico Criatividade |
description |
From theoretical construct based on the construction of language and the imaginary seen by the field of neurosciences and philosophy, along with the productions of cartoons, the text discusses the benefits of audiovisual productions aimed at children applied to teaching and learning. It is an approach based on bibliographic research and aims to critically reflect on audiovisual media as subsidiary objects in the development of language and knowledge of the child, within the educational framework. It also aims to discuss the relations between communication and education. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/160933 10.11606/issn.2316-9125.v25i1p7-17 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/160933 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v25i1p7-17 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/160933/167351 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Cicilia Maria Krohling Peruzzo, Isac dos Santos Pereira https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Cicilia Maria Krohling Peruzzo, Isac dos Santos Pereira https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 25 n. 1 (2020): A comunicação e a educação na era digital: os desafios da COVID19; 7-17 Comunicação & Educação; Vol. 25 No. 1 (2020): A comunicação e a educação na era digital: os desafios da COVID19; 7-17 Comunicação & Educação; Vol. 25 Núm. 1 (2020): A comunicação e a educação na era digital: os desafios da COVID19; 7-17 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047092609286144 |