Comunicando o espírito: a publicização religiosa na Renovação Carismática Católica
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/149505 |
Resumo: | This work presents a bibliographical review on the Catholic Charismatic Renovation with emphasis in its means of diffusion. Through the research of academic productions, which analyze the religious movement, we propose to investigate its processes of formation and growth, observing as main the options adopted and a type of relationship developed with the social media. Finally, we looked for some problems that involve this phenomenon of religion and communication. |
id |
USP-71_c6d197f9e5ff0d4765366f13164c3c8f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/149505 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Comunicando o espírito: a publicização religiosa na Renovação Carismática CatólicafsCommunicating the Spirit: Religious Publicity in the Catholic Charismatic RenewalRenovação Carismática CatólicaIgreja CatólicaComunicaçãoPublicizaçãoCatholic Charismatic RenovationCatholic ChurchCommunication DiffusionThis work presents a bibliographical review on the Catholic Charismatic Renovation with emphasis in its means of diffusion. Through the research of academic productions, which analyze the religious movement, we propose to investigate its processes of formation and growth, observing as main the options adopted and a type of relationship developed with the social media. Finally, we looked for some problems that involve this phenomenon of religion and communication.dEste trabalho apresenta uma revisão bibliográfica a respeito da Renovação Carismática Católica com ênfase nos seus meios de publicização. Através da retomada de produções acadêmicas que analisam este movimento religioso, propomos investigar seus processos de fundação e crescimento, observando as principais opções adotadas e a íntima relação desenvolvida com os meios de comunicação social. Por fim, buscamos trazer algumas problematizações que envolvem os fenômenos da religião e da comunicação.gUniversidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2020-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/14950510.11606/issn.2316-9125.v25i1p57-69Comunicação & Educação; v. 25 n. 1 (2020): A comunicação e a educação na era digital: os desafios da COVID19; 57-69Comunicação & Educação; Vol. 25 No. 1 (2020): A comunicação e a educação na era digital: os desafios da COVID19; 57-69Comunicação & Educação; Vol. 25 Núm. 1 (2020): A comunicação e a educação na era digital: os desafios da COVID19; 57-692316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/149505/167355Copyright (c) 2020 César Portantiolo Maia, Maira Bittencourthttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMaia, César Portantiolo Bittencourt, Maira2021-01-08T12:18:07Zoai:revistas.usp.br:article/149505Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:27.270233Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Comunicando o espírito: a publicização religiosa na Renovação Carismática Católica f s Communicating the Spirit: Religious Publicity in the Catholic Charismatic Renewal |
title |
Comunicando o espírito: a publicização religiosa na Renovação Carismática Católica |
spellingShingle |
Comunicando o espírito: a publicização religiosa na Renovação Carismática Católica Maia, César Portantiolo Renovação Carismática Católica Igreja Católica Comunicação Publicização Catholic Charismatic Renovation Catholic Church Communication Diffusion |
title_short |
Comunicando o espírito: a publicização religiosa na Renovação Carismática Católica |
title_full |
Comunicando o espírito: a publicização religiosa na Renovação Carismática Católica |
title_fullStr |
Comunicando o espírito: a publicização religiosa na Renovação Carismática Católica |
title_full_unstemmed |
Comunicando o espírito: a publicização religiosa na Renovação Carismática Católica |
title_sort |
Comunicando o espírito: a publicização religiosa na Renovação Carismática Católica |
author |
Maia, César Portantiolo |
author_facet |
Maia, César Portantiolo Bittencourt, Maira |
author_role |
author |
author2 |
Bittencourt, Maira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Maia, César Portantiolo Bittencourt, Maira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Renovação Carismática Católica Igreja Católica Comunicação Publicização Catholic Charismatic Renovation Catholic Church Communication Diffusion |
topic |
Renovação Carismática Católica Igreja Católica Comunicação Publicização Catholic Charismatic Renovation Catholic Church Communication Diffusion |
description |
This work presents a bibliographical review on the Catholic Charismatic Renovation with emphasis in its means of diffusion. Through the research of academic productions, which analyze the religious movement, we propose to investigate its processes of formation and growth, observing as main the options adopted and a type of relationship developed with the social media. Finally, we looked for some problems that involve this phenomenon of religion and communication. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/149505 10.11606/issn.2316-9125.v25i1p57-69 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/149505 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v25i1p57-69 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/149505/167355 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 César Portantiolo Maia, Maira Bittencourt https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 César Portantiolo Maia, Maira Bittencourt https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 25 n. 1 (2020): A comunicação e a educação na era digital: os desafios da COVID19; 57-69 Comunicação & Educação; Vol. 25 No. 1 (2020): A comunicação e a educação na era digital: os desafios da COVID19; 57-69 Comunicação & Educação; Vol. 25 Núm. 1 (2020): A comunicação e a educação na era digital: os desafios da COVID19; 57-69 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047092246478848 |