Teleaudiência: premissas para uma pedagogia
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2000 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36921 |
Resumo: | The article touches on the matter of TV protagonism on day-to-day life in contemporaneous society, particularly on the life of the children. The author, confronted with this, presents a teaching proposal that, based on ludic exercises, orients the child's public cognoscitive development. He describes each step of these exercises, showing how teachers can work with their students on a new way to watch TV. The idea is that there be a more productive interaction between viewers and TV; an interaction that allows the public to have a freer, more autonomous and more critical position in relation to TV. |
id |
USP-71_c8d3bd42d954ba7ae71669e488feb770 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/36921 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Teleaudiência: premissas para uma pedagogiaTVtelespectadoresteleaudiênciapedagogiacriançasTVviewerstele-audienceteachingchildren The article touches on the matter of TV protagonism on day-to-day life in contemporaneous society, particularly on the life of the children. The author, confronted with this, presents a teaching proposal that, based on ludic exercises, orients the child's public cognoscitive development. He describes each step of these exercises, showing how teachers can work with their students on a new way to watch TV. The idea is that there be a more productive interaction between viewers and TV; an interaction that allows the public to have a freer, more autonomous and more critical position in relation to TV. O artigo aborda a questão do protagonismo da TV na vida cotidiana das sociedades contemporâneas e, principalmente, na vida da criança. O autor, diante disso, apresenta uma proposta pedagógica que, a partir de exercícios lúdicos, orienta o desenvolvimento cognoscitivo do público infantil. Ele descreve cada passo desses exercícios, mostrando como os professores podem trabalhar com seus alunos uma nova maneira de ver TV. A idéia é que haja uma interação mais produtiva dos telespectadores com a TV; uma interação que possibilite ao público uma posição cada vez mais livre, autônoma e crítica diante da TV.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2000-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3692110.11606/issn.2316-9125.v0i18p62-67Comunicação & Educação; n. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 62-67Comunicação & Educação; No. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 62-67Comunicação & Educação; Núm. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 62-672316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36921/39643Orozco-Gómez, Guillermoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:28:18Zoai:revistas.usp.br:article/36921Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:38.386436Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teleaudiência: premissas para uma pedagogia |
title |
Teleaudiência: premissas para uma pedagogia |
spellingShingle |
Teleaudiência: premissas para uma pedagogia Orozco-Gómez, Guillermo TV telespectadores teleaudiência pedagogia crianças TV viewers tele-audience teaching children |
title_short |
Teleaudiência: premissas para uma pedagogia |
title_full |
Teleaudiência: premissas para uma pedagogia |
title_fullStr |
Teleaudiência: premissas para uma pedagogia |
title_full_unstemmed |
Teleaudiência: premissas para uma pedagogia |
title_sort |
Teleaudiência: premissas para uma pedagogia |
author |
Orozco-Gómez, Guillermo |
author_facet |
Orozco-Gómez, Guillermo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Orozco-Gómez, Guillermo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
TV telespectadores teleaudiência pedagogia crianças TV viewers tele-audience teaching children |
topic |
TV telespectadores teleaudiência pedagogia crianças TV viewers tele-audience teaching children |
description |
The article touches on the matter of TV protagonism on day-to-day life in contemporaneous society, particularly on the life of the children. The author, confronted with this, presents a teaching proposal that, based on ludic exercises, orients the child's public cognoscitive development. He describes each step of these exercises, showing how teachers can work with their students on a new way to watch TV. The idea is that there be a more productive interaction between viewers and TV; an interaction that allows the public to have a freer, more autonomous and more critical position in relation to TV. |
publishDate |
2000 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2000-09-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36921 10.11606/issn.2316-9125.v0i18p62-67 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36921 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v0i18p62-67 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36921/39643 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; n. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 62-67 Comunicação & Educação; No. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 62-67 Comunicação & Educação; Núm. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 62-67 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047088857481216 |