Teleaudiência: premissas para uma pedagogia

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Orozco-Gómez, Guillermo
Data de Publicação: 2000
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36921
Resumo:   The article touches on the matter of TV protagonism on day-to-day life in contemporaneous society, particularly on the life of the children. The author, confronted with this, presents a teaching proposal that, based on ludic exercises, orients the child's public cognoscitive development. He describes each step of these exercises, showing how teachers can work with their students on a new way to watch TV. The idea is that there be a more productive interaction between viewers and TV; an interaction that allows the public to have a freer, more autonomous and more critical position in relation to TV.
id USP-71_c8d3bd42d954ba7ae71669e488feb770
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/36921
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Teleaudiência: premissas para uma pedagogiaTVtelespectadoresteleaudiênciapedagogiacriançasTVviewerstele-audienceteachingchildren  The article touches on the matter of TV protagonism on day-to-day life in contemporaneous society, particularly on the life of the children. The author, confronted with this, presents a teaching proposal that, based on ludic exercises, orients the child's public cognoscitive development. He describes each step of these exercises, showing how teachers can work with their students on a new way to watch TV. The idea is that there be a more productive interaction between viewers and TV; an interaction that allows the public to have a freer, more autonomous and more critical position in relation to TV. O artigo aborda a questão do protagonismo da TV na vida cotidiana das sociedades contemporâneas e, principalmente, na vida da criança. O autor, diante disso, apresenta uma proposta pedagógica que, a partir de exercícios lúdicos, orienta o desenvolvimento cognoscitivo do público infantil. Ele descreve cada passo desses exercícios, mostrando como os professores podem trabalhar com seus alunos uma nova maneira de ver TV. A idéia é que haja uma interação mais produtiva dos telespectadores com a TV; uma interação que possibilite ao público uma posição cada vez mais livre, autônoma e crítica diante da TV.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2000-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3692110.11606/issn.2316-9125.v0i18p62-67Comunicação & Educação; n. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 62-67Comunicação & Educação; No. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 62-67Comunicação & Educação; Núm. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 62-672316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36921/39643Orozco-Gómez, Guillermoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:28:18Zoai:revistas.usp.br:article/36921Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:38.386436Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Teleaudiência: premissas para uma pedagogia
title Teleaudiência: premissas para uma pedagogia
spellingShingle Teleaudiência: premissas para uma pedagogia
Orozco-Gómez, Guillermo
TV
telespectadores
teleaudiência
pedagogia
crianças
TV
viewers
tele-audience
teaching
children
title_short Teleaudiência: premissas para uma pedagogia
title_full Teleaudiência: premissas para uma pedagogia
title_fullStr Teleaudiência: premissas para uma pedagogia
title_full_unstemmed Teleaudiência: premissas para uma pedagogia
title_sort Teleaudiência: premissas para uma pedagogia
author Orozco-Gómez, Guillermo
author_facet Orozco-Gómez, Guillermo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Orozco-Gómez, Guillermo
dc.subject.por.fl_str_mv TV
telespectadores
teleaudiência
pedagogia
crianças
TV
viewers
tele-audience
teaching
children
topic TV
telespectadores
teleaudiência
pedagogia
crianças
TV
viewers
tele-audience
teaching
children
description   The article touches on the matter of TV protagonism on day-to-day life in contemporaneous society, particularly on the life of the children. The author, confronted with this, presents a teaching proposal that, based on ludic exercises, orients the child's public cognoscitive development. He describes each step of these exercises, showing how teachers can work with their students on a new way to watch TV. The idea is that there be a more productive interaction between viewers and TV; an interaction that allows the public to have a freer, more autonomous and more critical position in relation to TV.
publishDate 2000
dc.date.none.fl_str_mv 2000-09-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36921
10.11606/issn.2316-9125.v0i18p62-67
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36921
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v0i18p62-67
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36921/39643
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; n. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 62-67
Comunicação & Educação; No. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 62-67
Comunicação & Educação; Núm. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 62-67
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047088857481216