Producing a significative learning: the metaphors in the accounting’ learning
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45485 |
Resumo: | This paper approaches the importance of metaphors like meaningful learning producing and describes the undergraduate student’s opinion about the paper of these researches in accountancy course. Support itself in the Ausubel’s Meaningful Learning Theory and in the large texts about the use of analogies and metaphors in teaching. Makes a short explanation about the metaphors like cognitive researches in learning, with prominence to its connection to meaningful learning. Show the results of the study produced with accountancy’s undergraduate students of the Centro Universitário Newton Paiva localized on Belo Horizonte city – Brazil. These results show us that the use of metaphors in accountancy classes can, in the opinion of the students, to promote the meaningful learning. |
id |
USP-71_d353d741cbb8f3c8b5a10cd6b198e2d4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/45485 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Producing a significative learning: the metaphors in the accounting’ learningGerando aprendizagem significativa: as metáforas na aprendizagem da contabilidadeaprendizagem significativaCiências Contábeisensino-aprendizagem de contabilidademetáforas.accountancymeaningful learningteaching and learning of accountancymetaphors.This paper approaches the importance of metaphors like meaningful learning producing and describes the undergraduate student’s opinion about the paper of these researches in accountancy course. Support itself in the Ausubel’s Meaningful Learning Theory and in the large texts about the use of analogies and metaphors in teaching. Makes a short explanation about the metaphors like cognitive researches in learning, with prominence to its connection to meaningful learning. Show the results of the study produced with accountancy’s undergraduate students of the Centro Universitário Newton Paiva localized on Belo Horizonte city – Brazil. These results show us that the use of metaphors in accountancy classes can, in the opinion of the students, to promote the meaningful learning.Este trabalho aborda a importância das metáforas como geradoras de aprendizagem significativa e relata a opinião de alunos concluintes do curso de Ciências Contábeis sobre as contribuições de tais recursos na aprendizagem de conteúdos contábeis. Apóia-se na Teoria da Aprendizagem Significativa deAusubel e na literatura referente ao uso de analogias e metáforas no ensino. Faz uma breve explanação sobre o uso de metáforas no ensino e o seu papel como recurso cognitivo. Expõe ainda o estudo de caso realizado, por meio de questionário, com os acadêmicos dos 7o e 8o períodos do curso superior de Ciências Contábeis do Centro Universitário Newton Paiva, localizado em Belo Horizonte – Brasil. Os resultados apontam que, na opinião dos discentes, o uso de metáforas em sala de aula contribui para gerar a aprendizagem significativa dos conteúdos contábeis.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2008-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4548510.11606/issn.2316-9125.v13i1p23-31Comunicação & Educação; v. 13 n. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 23-31Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 23-31Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 23-312316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45485/49094Coelho, Marcos A.Barreto Neto, Ranylson SáMarcelos, Maria de F.info:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:54:07Zoai:revistas.usp.br:article/45485Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:12.090157Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Producing a significative learning: the metaphors in the accounting’ learning Gerando aprendizagem significativa: as metáforas na aprendizagem da contabilidade |
title |
Producing a significative learning: the metaphors in the accounting’ learning |
spellingShingle |
Producing a significative learning: the metaphors in the accounting’ learning Coelho, Marcos A. aprendizagem significativa Ciências Contábeis ensino-aprendizagem de contabilidade metáforas. accountancy meaningful learning teaching and learning of accountancy metaphors. |
title_short |
Producing a significative learning: the metaphors in the accounting’ learning |
title_full |
Producing a significative learning: the metaphors in the accounting’ learning |
title_fullStr |
Producing a significative learning: the metaphors in the accounting’ learning |
title_full_unstemmed |
Producing a significative learning: the metaphors in the accounting’ learning |
title_sort |
Producing a significative learning: the metaphors in the accounting’ learning |
author |
Coelho, Marcos A. |
author_facet |
Coelho, Marcos A. Barreto Neto, Ranylson Sá Marcelos, Maria de F. |
author_role |
author |
author2 |
Barreto Neto, Ranylson Sá Marcelos, Maria de F. |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Coelho, Marcos A. Barreto Neto, Ranylson Sá Marcelos, Maria de F. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
aprendizagem significativa Ciências Contábeis ensino-aprendizagem de contabilidade metáforas. accountancy meaningful learning teaching and learning of accountancy metaphors. |
topic |
aprendizagem significativa Ciências Contábeis ensino-aprendizagem de contabilidade metáforas. accountancy meaningful learning teaching and learning of accountancy metaphors. |
description |
This paper approaches the importance of metaphors like meaningful learning producing and describes the undergraduate student’s opinion about the paper of these researches in accountancy course. Support itself in the Ausubel’s Meaningful Learning Theory and in the large texts about the use of analogies and metaphors in teaching. Makes a short explanation about the metaphors like cognitive researches in learning, with prominence to its connection to meaningful learning. Show the results of the study produced with accountancy’s undergraduate students of the Centro Universitário Newton Paiva localized on Belo Horizonte city – Brazil. These results show us that the use of metaphors in accountancy classes can, in the opinion of the students, to promote the meaningful learning. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45485 10.11606/issn.2316-9125.v13i1p23-31 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45485 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v13i1p23-31 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45485/49094 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 13 n. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 23-31 Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 23-31 Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 23-31 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047091304857600 |