Tradition and change: the challenges of the trademark claim at Andreato Communication and Culture
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45441 |
Resumo: | The present study brings up a reflection about the transition between the modern model concerned to economy, politics and cultural production that prevailed up to the middle of the twentieth century, and the post-modern model, which the nowadays generation in productive age experiences and constructs. The analysis closes itself, specially, on the trajectory of Andreato Communication and Culture studio. Taking into account the world and market transformations in the latest thirty years – which influence intensively in the organizational culture of the enterprise, as well as in the way the professionals from the organization deal with the main themes related totheir products: the Brazilian history and culture. Through the organization trajectory analysis – and specially the trajectoryanalysis of its founder, the graphic artist Elifas Andreato – and through market and relationship researches, this study intendsto show ways to strengthen, in front of the market, the enterprise’s brand vinculum to themes connected to the national culture. At the same time, it enumerates ways so that the organization can better express itself, and thus give continuity to its cultural production solid History by the use of new medias, in special Internet. |
id |
USP-71_d59af215517c41fa3ea1634326361b4c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/45441 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Tradition and change: the challenges of the trademark claim at Andreato Communication and CultureTradição e mudança: os desafios da afirmação de marca na Andreato Comunicação e CulturaCommunicationcultureidentitygraphic artsworkmodernismpostmodernismInternet.Comunicaçãoculturaidentidadeartes gráficastrabalhomodernismopós-modernismoInternet.The present study brings up a reflection about the transition between the modern model concerned to economy, politics and cultural production that prevailed up to the middle of the twentieth century, and the post-modern model, which the nowadays generation in productive age experiences and constructs. The analysis closes itself, specially, on the trajectory of Andreato Communication and Culture studio. Taking into account the world and market transformations in the latest thirty years – which influence intensively in the organizational culture of the enterprise, as well as in the way the professionals from the organization deal with the main themes related totheir products: the Brazilian history and culture. Through the organization trajectory analysis – and specially the trajectoryanalysis of its founder, the graphic artist Elifas Andreato – and through market and relationship researches, this study intendsto show ways to strengthen, in front of the market, the enterprise’s brand vinculum to themes connected to the national culture. At the same time, it enumerates ways so that the organization can better express itself, and thus give continuity to its cultural production solid History by the use of new medias, in special Internet. O presente artigo traz uma reflexão a respeito da transição entre o modelo moderno de economia, política e produção cultural, predominante até meados do século XX, e o modelo pós- -moderno, que a presente geração em idade produtiva vivencia e constrói. A análise se fecha, especialmente, sobre atrajetória do estúdio Andreato Comunicação e Cultura, à luz das transformações do mundo e do mercado nos últimostrinta anos – transformações essas que influem profundamente na cultura organizacional da empresa, assim como na maneira pela qual os profissionais da organização tratam os principais temas de seus produtos: a história e a cultura brasileiras.Por meio da análise da trajetória da organização – e especialmente de seu fundador, o artista gráfico Elifas Andreato– e de pesquisas mercadológicas e de relacionamento, este trabalho pretende indicar caminhos para fortalecer, peranteo mercado, o vínculo da marca da empresa a temas ligados à cultura nacional. Ao mesmo tempo, enumera caminhos para que a organização possa melhor se expressar e, assim, dar continuidade à sua sólida história de produção cultural por meio do uso de novas mídias, em especial da Internet.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2012-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4544110.11606/issn.2316-9125.v17i1p73-82Comunicação & Educação; v. 17 n. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 73-82Comunicação & Educação; Vol. 17 No. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 73-82Comunicação & Educação; Vol. 17 Núm. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 73-822316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45441/49050Winkel, Julianainfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-05-29T13:54:48Zoai:revistas.usp.br:article/45441Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:11.767605Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Tradition and change: the challenges of the trademark claim at Andreato Communication and Culture Tradição e mudança: os desafios da afirmação de marca na Andreato Comunicação e Cultura |
title |
Tradition and change: the challenges of the trademark claim at Andreato Communication and Culture |
spellingShingle |
Tradition and change: the challenges of the trademark claim at Andreato Communication and Culture Winkel, Juliana Communication culture identity graphic arts work modernism postmodernism Internet. Comunicação cultura identidade artes gráficas trabalho modernismo pós-modernismo Internet. |
title_short |
Tradition and change: the challenges of the trademark claim at Andreato Communication and Culture |
title_full |
Tradition and change: the challenges of the trademark claim at Andreato Communication and Culture |
title_fullStr |
Tradition and change: the challenges of the trademark claim at Andreato Communication and Culture |
title_full_unstemmed |
Tradition and change: the challenges of the trademark claim at Andreato Communication and Culture |
title_sort |
Tradition and change: the challenges of the trademark claim at Andreato Communication and Culture |
author |
Winkel, Juliana |
author_facet |
Winkel, Juliana |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Winkel, Juliana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Communication culture identity graphic arts work modernism postmodernism Internet. Comunicação cultura identidade artes gráficas trabalho modernismo pós-modernismo Internet. |
topic |
Communication culture identity graphic arts work modernism postmodernism Internet. Comunicação cultura identidade artes gráficas trabalho modernismo pós-modernismo Internet. |
description |
The present study brings up a reflection about the transition between the modern model concerned to economy, politics and cultural production that prevailed up to the middle of the twentieth century, and the post-modern model, which the nowadays generation in productive age experiences and constructs. The analysis closes itself, specially, on the trajectory of Andreato Communication and Culture studio. Taking into account the world and market transformations in the latest thirty years – which influence intensively in the organizational culture of the enterprise, as well as in the way the professionals from the organization deal with the main themes related totheir products: the Brazilian history and culture. Through the organization trajectory analysis – and specially the trajectoryanalysis of its founder, the graphic artist Elifas Andreato – and through market and relationship researches, this study intendsto show ways to strengthen, in front of the market, the enterprise’s brand vinculum to themes connected to the national culture. At the same time, it enumerates ways so that the organization can better express itself, and thus give continuity to its cultural production solid History by the use of new medias, in special Internet. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-06-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45441 10.11606/issn.2316-9125.v17i1p73-82 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45441 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v17i1p73-82 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45441/49050 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 17 n. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 73-82 Comunicação & Educação; Vol. 17 No. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 73-82 Comunicação & Educação; Vol. 17 Núm. 1 (2012): Roland Barthes e o signo fotográfico; 73-82 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047091294371840 |