Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Budag, Fernanda Elouise
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43273
Resumo: Our study object is the interrelations reception/consumption in the Rebelde soap opera and RBD teenage band. We emphasize issues related to the production of meanings that, according to our analysis, in despite of promoting polissemy, are situated so close to the hegemonic message conveyed. We also upon the practices of consumption that permeate the reception of that media product and we identified that the importance so striking of the material consumption front of the symbolical one is situated in what we callmaterialization of memory.
id USP-71_d87896a0f03d232d9c745c3e765bab13
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/43273
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBDComunicação, recepção e consumo: suas inter-relações em Rebelde-RBDreceptionconsumptionsoap operaidentityteenagers.recepçãoconsumotelenovelaidentidadejovens.Our study object is the interrelations reception/consumption in the Rebelde soap opera and RBD teenage band. We emphasize issues related to the production of meanings that, according to our analysis, in despite of promoting polissemy, are situated so close to the hegemonic message conveyed. We also upon the practices of consumption that permeate the reception of that media product and we identified that the importance so striking of the material consumption front of the symbolical one is situated in what we callmaterialization of memory.Nosso objeto de estudo são as inter-relações recepção/consumo na telenovela Rebelde e banda RBD. Destacamos as questões relacionadas à produção de sentidos que, de acordo com nossasanálises, por mais que promovam a polissemia, situam-se de maneira próxima à mensagem hegemônica veiculada. Trabalhamos também as práticas de consumo que permeiam a recepção deste mesmo produto midiático e identificamos que aimportância tão marcante do consumo material ante o consumo simbólico está no que chamamos de materialização da lembrança.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2008-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4327310.11606/issn.2316-9125.v13i3p99-106Comunicação & Educação; v. 13 n. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 99-106Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 99-106Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 99-1062316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43273/46897Budag, Fernanda Elouiseinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:41:52Zoai:revistas.usp.br:article/43273Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:00.531557Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD
Comunicação, recepção e consumo: suas inter-relações em Rebelde-RBD
title Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD
spellingShingle Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD
Budag, Fernanda Elouise
reception
consumption
soap opera
identity
teenagers.
recepção
consumo
telenovela
identidade
jovens.
title_short Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD
title_full Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD
title_fullStr Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD
title_full_unstemmed Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD
title_sort Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD
author Budag, Fernanda Elouise
author_facet Budag, Fernanda Elouise
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Budag, Fernanda Elouise
dc.subject.por.fl_str_mv reception
consumption
soap opera
identity
teenagers.
recepção
consumo
telenovela
identidade
jovens.
topic reception
consumption
soap opera
identity
teenagers.
recepção
consumo
telenovela
identidade
jovens.
description Our study object is the interrelations reception/consumption in the Rebelde soap opera and RBD teenage band. We emphasize issues related to the production of meanings that, according to our analysis, in despite of promoting polissemy, are situated so close to the hegemonic message conveyed. We also upon the practices of consumption that permeate the reception of that media product and we identified that the importance so striking of the material consumption front of the symbolical one is situated in what we callmaterialization of memory.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43273
10.11606/issn.2316-9125.v13i3p99-106
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43273
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v13i3p99-106
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43273/46897
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 13 n. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 99-106
Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 99-106
Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 99-106
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047090416713728