Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43273 |
Resumo: | Our study object is the interrelations reception/consumption in the Rebelde soap opera and RBD teenage band. We emphasize issues related to the production of meanings that, according to our analysis, in despite of promoting polissemy, are situated so close to the hegemonic message conveyed. We also upon the practices of consumption that permeate the reception of that media product and we identified that the importance so striking of the material consumption front of the symbolical one is situated in what we callmaterialization of memory. |
id |
USP-71_d87896a0f03d232d9c745c3e765bab13 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/43273 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBDComunicação, recepção e consumo: suas inter-relações em Rebelde-RBDreceptionconsumptionsoap operaidentityteenagers.recepçãoconsumotelenovelaidentidadejovens.Our study object is the interrelations reception/consumption in the Rebelde soap opera and RBD teenage band. We emphasize issues related to the production of meanings that, according to our analysis, in despite of promoting polissemy, are situated so close to the hegemonic message conveyed. We also upon the practices of consumption that permeate the reception of that media product and we identified that the importance so striking of the material consumption front of the symbolical one is situated in what we callmaterialization of memory.Nosso objeto de estudo são as inter-relações recepção/consumo na telenovela Rebelde e banda RBD. Destacamos as questões relacionadas à produção de sentidos que, de acordo com nossasanálises, por mais que promovam a polissemia, situam-se de maneira próxima à mensagem hegemônica veiculada. Trabalhamos também as práticas de consumo que permeiam a recepção deste mesmo produto midiático e identificamos que aimportância tão marcante do consumo material ante o consumo simbólico está no que chamamos de materialização da lembrança.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2008-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4327310.11606/issn.2316-9125.v13i3p99-106Comunicação & Educação; v. 13 n. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 99-106Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 99-106Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 99-1062316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43273/46897Budag, Fernanda Elouiseinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:41:52Zoai:revistas.usp.br:article/43273Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:00.531557Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD Comunicação, recepção e consumo: suas inter-relações em Rebelde-RBD |
title |
Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD |
spellingShingle |
Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD Budag, Fernanda Elouise reception consumption soap opera identity teenagers. recepção consumo telenovela identidade jovens. |
title_short |
Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD |
title_full |
Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD |
title_fullStr |
Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD |
title_full_unstemmed |
Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD |
title_sort |
Communication, reception and consume: theirs interconnections in Rebelde-RBD |
author |
Budag, Fernanda Elouise |
author_facet |
Budag, Fernanda Elouise |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Budag, Fernanda Elouise |
dc.subject.por.fl_str_mv |
reception consumption soap opera identity teenagers. recepção consumo telenovela identidade jovens. |
topic |
reception consumption soap opera identity teenagers. recepção consumo telenovela identidade jovens. |
description |
Our study object is the interrelations reception/consumption in the Rebelde soap opera and RBD teenage band. We emphasize issues related to the production of meanings that, according to our analysis, in despite of promoting polissemy, are situated so close to the hegemonic message conveyed. We also upon the practices of consumption that permeate the reception of that media product and we identified that the importance so striking of the material consumption front of the symbolical one is situated in what we callmaterialization of memory. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43273 10.11606/issn.2316-9125.v13i3p99-106 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43273 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v13i3p99-106 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43273/46897 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 13 n. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 99-106 Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 99-106 Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 3 (2008): Bicentenário da imprensa desafia sociedade a promover inclusão cognitiva; 99-106 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047090416713728 |