The reception of Malhação and the routine of possible rural extensionists in formation
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/42314 |
Resumo: | This text deals about some theoretical and research partial results from na empirical research with young people, in a perspective of a joint reception study along with students of the average level course of Professional Formation – Farming Technician (FT) of the Dom Augustin Ikas Agricultural College, in São Lourenço da Mata in Pernambuco State. The concern is to analyze, in the reception space how the agrarian course students mean again the urban messages, spread by television soap opera Malhação and if, in some way, these messages exert any influence in the day by day of these probable agricultural extent. It was appealed, among others, to Martín-Barbero, Guilhermo Orozco, Maria de Lourdes Motter, in a dialogue effort facing the produced empirical data. The analysis, shows that the messages interferes in a relative way in the students day by day, mediate by several social groups that propitiate approximation, negotiations and rejections from urban and rural. |
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The reception of Malhação and the routine of possible rural extensionists in formationA recepção de Malhação e o cotidiano de prováveis extensionistas rurais em formaçãoComunicação e educaçãoEstudo de recepçãotelenovela Malhaçãoextensionistas.Communication and educationReception studysoap opera exercisingextension.This text deals about some theoretical and research partial results from na empirical research with young people, in a perspective of a joint reception study along with students of the average level course of Professional Formation – Farming Technician (FT) of the Dom Augustin Ikas Agricultural College, in São Lourenço da Mata in Pernambuco State. The concern is to analyze, in the reception space how the agrarian course students mean again the urban messages, spread by television soap opera Malhação and if, in some way, these messages exert any influence in the day by day of these probable agricultural extent. It was appealed, among others, to Martín-Barbero, Guilhermo Orozco, Maria de Lourdes Motter, in a dialogue effort facing the produced empirical data. The analysis, shows that the messages interferes in a relative way in the students day by day, mediate by several social groups that propitiate approximation, negotiations and rejections from urban and rural.Este texto trata de alguns pressupostos teóricos e resultados parciais de uma pesquisa empírica com jovens, na perspectiva de um estudo de recepção com estudantes do curso de formação profissional de nível médio, Técnico em Agropecuária (TA), do Colégio Agrícola Dom Agostinho Ikas, São Lourenço da Mata (PE). A preocupação é analisar como os estudantes de cursos agrários ressignificam as mensagens urbanas, veiculadas pela ficção televisiva da telenovela Malhação,e se, de alguma forma, essas mensagens exercem influência no cotidiano desses prováveis extensionistas rurais. Recorreu-se a, entre outros, Martín-Barbero, Guilhermo Orozco e Maria Lourdes Motter, num esforço de diálogo diante dos dados empíricos produzidos. As análises evidenciam que as mensagens interferem de maneira relativa no cotidiano dos estudantes, mediatizados por diversos grupos sociais que propiciam aproximações, negociações e rejeições do urbano com o rural..Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2008-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4231410.11606/issn.2316-9125.v13i2p35-43Comunicação & Educação; v. 13 n. 2 (2008): Imprensa e ideologia: a cobertura do governo brasileiro pelos jornais britânicos; 35-43Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 2 (2008): Imprensa e ideologia: a cobertura do governo brasileiro pelos jornais britânicos; 35-43Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 2 (2008): Imprensa e ideologia: a cobertura do governo brasileiro pelos jornais britânicos; 35-432316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/42314/45985Jesus, Paulo dePatriota, Nara Silvana Albuquerqueinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:42:38Zoai:revistas.usp.br:article/42314Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:59.045988Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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