Colin Lankshear e Michele Knobel: social learning and new technologies

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Romancini, Richard
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/90085
Resumo: Authors of several books and articles, Colin Lankshear and Michele Knobel are a couple of researchers that has been dedicated in recent years to the study of “new literacies”, which are associated with a host of contemporary practices related to digital technologies, particularly, as blogs, wikis and social networks. In this interview, they explain why became interested in this subject and discuss their concerns with the “social learning”, thinking about how it may be related to formal education and new media.
id USP-71_e1630a3d0f1b48e1551f7d61be80f000
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/90085
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Colin Lankshear e Michele Knobel: social learning and new technologiesAprendizagem social e novas tecnologiasnovos letramentosaprendizagem socialmídia DIYformação de professoresnovas tecnologias.Comunicação e EducaçãoAuthors of several books and articles, Colin Lankshear and Michele Knobel are a couple of researchers that has been dedicated in recent years to the study of “new literacies”, which are associated with a host of contemporary practices related to digital technologies, particularly, as blogs, wikis and social networks. In this interview, they explain why became interested in this subject and discuss their concerns with the “social learning”, thinking about how it may be related to formal education and new media.Autores de diversos livros e artigos, Colin Lankshear e Michele Knobel são um casal de pesquisadores que tem se dedicado nos últimos anos ao estudo dos “novos letramentos”, que se associam a uma série de práticas contemporâneas ligadas às tecnologias digitais, particularmente, como os blogs, wikis e redes sociais. Nesta entrevista, eles explicam por que passaram a se interessar por esta temática e discutem suas preocupações com a “aprendizagem social”, refletindo sobre como este pode relacionar-se com a educação formal e com as novas mídias.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2015-05-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/9008510.11606/issn.2316-9125.v20i1p91-103Comunicação & Educação; v. 20 n. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 91-103Comunicação & Educação; Vol. 20 No. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 91-103Comunicação & Educação; Vol. 20 Núm. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 91-1032316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/90085/96722Copyright (c) 2015 Comunicação & Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRomancini, Richard2015-10-02T14:35:37Zoai:revistas.usp.br:article/90085Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:19.521627Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Colin Lankshear e Michele Knobel: social learning and new technologies
Aprendizagem social e novas tecnologias
title Colin Lankshear e Michele Knobel: social learning and new technologies
spellingShingle Colin Lankshear e Michele Knobel: social learning and new technologies
Romancini, Richard
novos letramentos
aprendizagem social
mídia DIY
formação de professores
novas tecnologias.
Comunicação e Educação
title_short Colin Lankshear e Michele Knobel: social learning and new technologies
title_full Colin Lankshear e Michele Knobel: social learning and new technologies
title_fullStr Colin Lankshear e Michele Knobel: social learning and new technologies
title_full_unstemmed Colin Lankshear e Michele Knobel: social learning and new technologies
title_sort Colin Lankshear e Michele Knobel: social learning and new technologies
author Romancini, Richard
author_facet Romancini, Richard
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Romancini, Richard
dc.subject.por.fl_str_mv novos letramentos
aprendizagem social
mídia DIY
formação de professores
novas tecnologias.
Comunicação e Educação
topic novos letramentos
aprendizagem social
mídia DIY
formação de professores
novas tecnologias.
Comunicação e Educação
description Authors of several books and articles, Colin Lankshear and Michele Knobel are a couple of researchers that has been dedicated in recent years to the study of “new literacies”, which are associated with a host of contemporary practices related to digital technologies, particularly, as blogs, wikis and social networks. In this interview, they explain why became interested in this subject and discuss their concerns with the “social learning”, thinking about how it may be related to formal education and new media.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-05-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/90085
10.11606/issn.2316-9125.v20i1p91-103
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/90085
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v20i1p91-103
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/90085/96722
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação & Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação & Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 20 n. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 91-103
Comunicação & Educação; Vol. 20 No. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 91-103
Comunicação & Educação; Vol. 20 Núm. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 91-103
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047091740016640