Activities with Comunicação & Educação # 24
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2002 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37449 |
Resumo: | The author introduces the importance of the means of mass communications – from books to newspapers – for modern society and the influence they have had on human behavior and proposes two activities to be carried out in the classroom based on the articles published in the 24th issue of Comunicação & Educação. The first one proposes a reflection on using television in the classroom, while the second one suggests discussing, through photography, images as a representation of reality. |
id |
USP-71_e428f69f3243b8aa2811e899f0ce8736 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/37449 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Activities with Comunicação & Educação # 24Atividades com Comunicação & Educação n. 24educação para os meiostelevisãofotografiaimagemsala de aulaeducadoreducation for the mediatelevisionphotographyimageclassroomeducator The author introduces the importance of the means of mass communications – from books to newspapers – for modern society and the influence they have had on human behavior and proposes two activities to be carried out in the classroom based on the articles published in the 24th issue of Comunicação & Educação. The first one proposes a reflection on using television in the classroom, while the second one suggests discussing, through photography, images as a representation of reality. A autora introduz o tema da importância dos meios de comunicação – desde o livro e o jornal – para a sociedade moderna bem como a influência que desempenham sobre o comportamento humano. Propõe duas atividades a serem desenvolvidas em sala de aula com os artigos do número 24 de Comunicação & Educação. A primeira, propõe refletir sobre o uso da televisão em sala de aula e a Segunda, propõe discutir através da fotografia, a imagem como representação de real.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2002-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3744910.11606/issn.2316-9125.v0i24p123-128Comunicação & Educação; n. 24 (2002): TV, criança e violência, Representação e imagem, Arte em São Paulo; 123-128Comunicação & Educação; No. 24 (2002): TV, criança e violência, Representação e imagem, Arte em São Paulo; 123-128Comunicação & Educação; Núm. 24 (2002): TV, criança e violência, Representação e imagem, Arte em São Paulo; 123-1282316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37449/40163Itacarambi, Ruth Ribasinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:27:49Zoai:revistas.usp.br:article/37449Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:45.933240Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Activities with Comunicação & Educação # 24 Atividades com Comunicação & Educação n. 24 |
title |
Activities with Comunicação & Educação # 24 |
spellingShingle |
Activities with Comunicação & Educação # 24 Itacarambi, Ruth Ribas educação para os meios televisão fotografia imagem sala de aula educador education for the media television photography image classroom educator |
title_short |
Activities with Comunicação & Educação # 24 |
title_full |
Activities with Comunicação & Educação # 24 |
title_fullStr |
Activities with Comunicação & Educação # 24 |
title_full_unstemmed |
Activities with Comunicação & Educação # 24 |
title_sort |
Activities with Comunicação & Educação # 24 |
author |
Itacarambi, Ruth Ribas |
author_facet |
Itacarambi, Ruth Ribas |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Itacarambi, Ruth Ribas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educação para os meios televisão fotografia imagem sala de aula educador education for the media television photography image classroom educator |
topic |
educação para os meios televisão fotografia imagem sala de aula educador education for the media television photography image classroom educator |
description |
The author introduces the importance of the means of mass communications – from books to newspapers – for modern society and the influence they have had on human behavior and proposes two activities to be carried out in the classroom based on the articles published in the 24th issue of Comunicação & Educação. The first one proposes a reflection on using television in the classroom, while the second one suggests discussing, through photography, images as a representation of reality. |
publishDate |
2002 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2002-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37449 10.11606/issn.2316-9125.v0i24p123-128 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37449 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v0i24p123-128 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37449/40163 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; n. 24 (2002): TV, criança e violência, Representação e imagem, Arte em São Paulo; 123-128 Comunicação & Educação; No. 24 (2002): TV, criança e violência, Representação e imagem, Arte em São Paulo; 123-128 Comunicação & Educação; Núm. 24 (2002): TV, criança e violência, Representação e imagem, Arte em São Paulo; 123-128 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047089448878080 |