Language diversity in teaching
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2001 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36982 |
Resumo: | An elementary school teacher narrates an experience carried out with natural science content, about the water cycle, and the transversal Environmental theme. She develops activities, starting by making kids more sensible through music, going on to the journalistic text and only then to didactic texts, audiovisual and literary content.The kids sing, read, discuss, watch, debate and interpret themes dealing with the water cycle and the environment. As an activity to evaluate the children, she proposes dramatizing Millôr Fernandes' A causa da chuva tale. The students create a new character and the explanatory text that concludes the tale. |
id |
USP-71_f986f47b10e8dd7e0182e4ecd6976ed3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/36982 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Language diversity in teachingDiversidade de linguagem no trabalho didáticociclo da águameio ambienteensino fundamentalplanejamentotema transversalwater cycleenvironmentelementary teachingplanning transversal themeAn elementary school teacher narrates an experience carried out with natural science content, about the water cycle, and the transversal Environmental theme. She develops activities, starting by making kids more sensible through music, going on to the journalistic text and only then to didactic texts, audiovisual and literary content.The kids sing, read, discuss, watch, debate and interpret themes dealing with the water cycle and the environment. As an activity to evaluate the children, she proposes dramatizing Millôr Fernandes' A causa da chuva tale. The students create a new character and the explanatory text that concludes the tale. Professora do ensino fundamental narra experiência realizada com conteúdo de ciências naturais, sobre o ciclo da água, e o tema transversal Meio Ambiente. Ela desenvolve atividades, iniciando pela sensibilização das crianças através de música, para passar ao texto jornalístico e, só depois, ao texto didático, audiovisual e literário. As crianças cantam, lêem, discutem, assistem, debatem e interpretam em torno dos temas ciclo da água e meio ambiente. Como atividade para avaliação das crianças, propõe a dramatização da fábula A causa da chuva, de Millôr Fernandes. Os alunos criam uma nova personagem e o texto explicativo que conclui a fábula. Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2001-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3698210.11606/issn.2316-9125.v0i21p100-104Comunicação & Educação; n. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 100-104Comunicação & Educação; No. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 100-104Comunicação & Educação; Núm. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 100-1042316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36982/39704Guimarães, Maria Ângela Cordeiroinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:28:02Zoai:revistas.usp.br:article/36982Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:41.999632Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Language diversity in teaching Diversidade de linguagem no trabalho didático |
title |
Language diversity in teaching |
spellingShingle |
Language diversity in teaching Guimarães, Maria Ângela Cordeiro ciclo da água meio ambiente ensino fundamental planejamento tema transversal water cycle environment elementary teaching planning transversal theme |
title_short |
Language diversity in teaching |
title_full |
Language diversity in teaching |
title_fullStr |
Language diversity in teaching |
title_full_unstemmed |
Language diversity in teaching |
title_sort |
Language diversity in teaching |
author |
Guimarães, Maria Ângela Cordeiro |
author_facet |
Guimarães, Maria Ângela Cordeiro |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Guimarães, Maria Ângela Cordeiro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
ciclo da água meio ambiente ensino fundamental planejamento tema transversal water cycle environment elementary teaching planning transversal theme |
topic |
ciclo da água meio ambiente ensino fundamental planejamento tema transversal water cycle environment elementary teaching planning transversal theme |
description |
An elementary school teacher narrates an experience carried out with natural science content, about the water cycle, and the transversal Environmental theme. She develops activities, starting by making kids more sensible through music, going on to the journalistic text and only then to didactic texts, audiovisual and literary content.The kids sing, read, discuss, watch, debate and interpret themes dealing with the water cycle and the environment. As an activity to evaluate the children, she proposes dramatizing Millôr Fernandes' A causa da chuva tale. The students create a new character and the explanatory text that concludes the tale. |
publishDate |
2001 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2001-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36982 10.11606/issn.2316-9125.v0i21p100-104 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36982 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v0i21p100-104 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36982/39704 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; n. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 100-104 Comunicação & Educação; No. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 100-104 Comunicação & Educação; Núm. 21 (2001): Teatro brasileiro, Escola e televisão, Educação para os meios; 100-104 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047088980164608 |