Critical aspects for understanding the strategic logic in the relationship between organizations and communities
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Organicom (Online) |
DOI: | 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2017.139354 |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139354 |
Resumo: | The organizations’ perception of the audiences they call “communities” weaves a complex logic which encompasses some strategic aspects that naturalize the notion of community, project and give rise to a community that affirms itself in the public space (of visibility), reduce the multiple axes of action of local audiences and create a sharing of the interests. These movements create ambiguities that allow the evidencing and examination of the tensions and conflicts with this set of audiences. |
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Critical aspects for understanding the strategic logic in the relationship between organizations and communitiesAspectos críticos para la comprensión de la lógica estratégica en el relacionamiento entre organizaciones y comunidadesAspectos críticos para a compreensão da lógica estratégica no relacionamento entre organizações e comunidadesRelaciones Públicas • Comunidades • Organizaciones • Estrategia.Relações Públicas • Comunidades • Organizações • Estratégia.Public Relations • Communities • Organizations • Strategy.The organizations’ perception of the audiences they call “communities” weaves a complex logic which encompasses some strategic aspects that naturalize the notion of community, project and give rise to a community that affirms itself in the public space (of visibility), reduce the multiple axes of action of local audiences and create a sharing of the interests. These movements create ambiguities that allow the evidencing and examination of the tensions and conflicts with this set of audiences.La visión de las organizaciones sobre los públicos a los que denominan “comunidades” teje una lógica compleja que involucra algunos aspectos estratégicos que naturalizan la noción de comunidad, proyectan y hacen emerger una comunidad que se afirma en el espacio público (de visibilidad), reducen los múltiples ejes de acción de los públicos locales y crean una repartición de intereses. Estos movimientos generan ambigüedades por las cuales las tensiones y los conflictos con este conjunto de públicos pueden ser resaltados y examinados.A visão das organizações sobre os públicos a que denominam “comunidades” tece uma lógica complexa onde entram em jogo alguns aspectos estratégicos que naturalizam a noção de comunidade, projetam e fazem emergir uma comunidade que se afirma no espaço público (de visibilidade), reduzem os múltiplos eixos de ação dos públicos locais e criam uma repartição dos interesses. Esses movimentos geram ambiguidades a partir das quais as tensões e os conflitos com este conjunto de públicos podem ser evidenciados e examinados.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2017-09-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/13935410.11606/issn.2238-2593.organicom.2017.139354Organicom; v. 14 n. 26 (2017): Comunicação, relações públicas comunitárias e terceiro setor; 32-402238-25931807-1236reponame:Organicom (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139354/134695Copyright (c) 2017 Revista Organicominfo:eu-repo/semantics/openAccessHenriques, Márcio Simeone2017-11-14T17:47:07Zoai:revistas.usp.br:article/139354Revistahttps://www.revistas.usp.br/organicomPUBhttps://www.revistas.usp.br/organicom/oairevistaorganicom@usp.br2238-25931807-1236opendoar:2023-01-13T10:35:42.745060Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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