Criatividade S.A.: Superando as forças invisíveis que ficam no caminho da verdadeira inspiração
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Organicom (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/159895 |
Resumo: | This inventive book illustrates a fascinating story contemplating details on how Pixar was born. Written by Ed Catmull, co-founder of Pixar Animation Studios and president of Pixar Animation and Disney Animation, it allows readers to navigate a beautiful journey towards creativity, communication and management.This one of a kind narrative contains multiple examples on how innovation can be managed through diverse methodologies and metrics. It is certainly an excellent read that will delight entertainment enthusiasts as well as communication specialists. |
id |
USP-72_6e476fc0bb2aee5a10823264aa2a1227 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/159895 |
network_acronym_str |
USP-72 |
network_name_str |
Organicom (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Criatividade S.A.: Superando as forças invisíveis que ficam no caminho da verdadeira inspiraçãoCreativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True InspirationCreatividad, S.A.: Cómo llevar la inspiración hasta el infinito y más alláThis inventive book illustrates a fascinating story contemplating details on how Pixar was born. Written by Ed Catmull, co-founder of Pixar Animation Studios and president of Pixar Animation and Disney Animation, it allows readers to navigate a beautiful journey towards creativity, communication and management.This one of a kind narrative contains multiple examples on how innovation can be managed through diverse methodologies and metrics. It is certainly an excellent read that will delight entertainment enthusiasts as well as communication specialists.Este inventivo libro ilustra la fascinante historia que contempla detalles acerca del nacimiento de Pixar. Desarollado por Ed Catmull, co fundador de Pixar Animation Studios y presidente de Pixar Animation y Disney Animation, la obra permite a los lectores disfrutar de una jornada rumbo a la creatividad, a la comunicación y a la administración.La narrativa especial presenta ejemplos variados acerca de cómo uno puede manejar inovación a través de variadas metodologías y métricas.Lo cierto es, una excelente lectura a todos los amantes de entretenimiento y especialistas en comunicación.Este livro inventivo ilustra a fascinante narrativa contemplando detalhes sobre como a Pixar nasceu. Escrito por Ed Catmull, co fundador da Pixar Animation Studios e presidente da Pixar Animation e da Disney Animation, este livro permite aos leitores navegarem uma bonita jornada rumo à criatividade, comunicação e gestão.Esta narrativa única contém múltiplos exemplos sobre como a inovação pode ser gerenciada através de diversas metodologias e métricas.Certamente é uma excelente leitura que irá deliciar os entusiastas do entretenimento assim como especialistas em comunicação.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2019-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/15989510.11606/issn.2238-2593.organicom.2019.159895Organicom; v. 16 n. 31 (2019): Inovação e empreendedorismo em comunicação; 209-2132238-25931807-1236reponame:Organicom (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/159895/159269Copyright (c) 2019 Camila Paschoal Bezerrainfo:eu-repo/semantics/openAccessBezerra, Camila Paschoal2020-02-13T22:28:59Zoai:revistas.usp.br:article/159895Revistahttps://www.revistas.usp.br/organicomPUBhttps://www.revistas.usp.br/organicom/oairevistaorganicom@usp.br2238-25931807-1236opendoar:2023-01-13T10:35:50.100815Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Criatividade S.A.: Superando as forças invisíveis que ficam no caminho da verdadeira inspiração Creativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration Creatividad, S.A.: Cómo llevar la inspiración hasta el infinito y más allá |
title |
Criatividade S.A.: Superando as forças invisíveis que ficam no caminho da verdadeira inspiração |
spellingShingle |
Criatividade S.A.: Superando as forças invisíveis que ficam no caminho da verdadeira inspiração Bezerra, Camila Paschoal |
title_short |
Criatividade S.A.: Superando as forças invisíveis que ficam no caminho da verdadeira inspiração |
title_full |
Criatividade S.A.: Superando as forças invisíveis que ficam no caminho da verdadeira inspiração |
title_fullStr |
Criatividade S.A.: Superando as forças invisíveis que ficam no caminho da verdadeira inspiração |
title_full_unstemmed |
Criatividade S.A.: Superando as forças invisíveis que ficam no caminho da verdadeira inspiração |
title_sort |
Criatividade S.A.: Superando as forças invisíveis que ficam no caminho da verdadeira inspiração |
author |
Bezerra, Camila Paschoal |
author_facet |
Bezerra, Camila Paschoal |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bezerra, Camila Paschoal |
description |
This inventive book illustrates a fascinating story contemplating details on how Pixar was born. Written by Ed Catmull, co-founder of Pixar Animation Studios and president of Pixar Animation and Disney Animation, it allows readers to navigate a beautiful journey towards creativity, communication and management.This one of a kind narrative contains multiple examples on how innovation can be managed through diverse methodologies and metrics. It is certainly an excellent read that will delight entertainment enthusiasts as well as communication specialists. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/159895 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2019.159895 |
url |
https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/159895 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2238-2593.organicom.2019.159895 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/159895/159269 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Camila Paschoal Bezerra info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Camila Paschoal Bezerra |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Organicom; v. 16 n. 31 (2019): Inovação e empreendedorismo em comunicação; 209-213 2238-2593 1807-1236 reponame:Organicom (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Organicom (Online) |
collection |
Organicom (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaorganicom@usp.br |
_version_ |
1797047110919520256 |