Teachers\' grading patterns and student learning: evidence from São Paulo state public schools

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carnaúba, Fernando Amaral
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP
Texto Completo: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-22022016-104726/
Resumo: We propose a new method for measuring teacher grading standards that is based on the Item Response Theory framework, and investigate the relationship between teacher grading standards and student learning in São Paulo State public schools in light of this new approach. We simulate a policy in which student achievement in a standardized examination (Saresp) is used as the passing grade criterion, setting a unique grading standard for each grade and subject that would substitute the current teacher-defined grading. We estimate the optimal standards that maximize student achievement under this policy, and compare them with the standards estimated for each individual teacher. Our estimates indicate that teachers currently apply standards that are, on average, more lenient than the optimal policy standards
id USP_8a59a8e042265930324aa22d7803b28d
oai_identifier_str oai:teses.usp.br:tde-22022016-104726
network_acronym_str USP
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP
repository_id_str 2721
spelling Teachers\' grading patterns and student learning: evidence from São Paulo state public schoolsPadrão de avaliação dos professores e aprendizado dos alunos: evidências das escolas estaduais de São PauloAvaliação da aprendizagemEconometriaEconometricsItem response theoryRendimento escolarSchool achievementStandardized examsTeoria de resposta ao itemWe propose a new method for measuring teacher grading standards that is based on the Item Response Theory framework, and investigate the relationship between teacher grading standards and student learning in São Paulo State public schools in light of this new approach. We simulate a policy in which student achievement in a standardized examination (Saresp) is used as the passing grade criterion, setting a unique grading standard for each grade and subject that would substitute the current teacher-defined grading. We estimate the optimal standards that maximize student achievement under this policy, and compare them with the standards estimated for each individual teacher. Our estimates indicate that teachers currently apply standards that are, on average, more lenient than the optimal policy standardsNeste trabalho propomos um novo método para a medição do padrão de avaliação dos professores, fundamentado na Teoria de Resposta ao Item. Investigamos, com base no novo método, a relação entre o padrão de avaliação do professor e o aprendizado do aluno. Nós simulamos os potenciais resultados de uma política de aprovação de alunos baseada exclusivamente em um teste padronizado (Saresp), que implicaria em um padrão de avaliação único para cada série e disciplina, em substituição à política atual em que os professores são responsáveis pela definição sobre a aprovação de seus alunos. Estimamos os padrões de avaliação ótimos sob esta política, do ponto de vista da maximização do aprendizado dos alunos, e comparamos estes valores com os padrões de avaliação estimados para cada professor. Nossas estimativas indicam que os professores utilizam atualmente padrões de avaliação que são, em média, mais lenientes do que o padrão de avaliação ótimo estimado para a nova políticaBiblioteca Digitais de Teses e Dissertações da USPRangel, Marcos de AlmeidaCarnaúba, Fernando Amaral2015-12-14info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-22022016-104726/reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USPinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPLiberar o conteúdo para acesso público.info:eu-repo/semantics/openAccesseng2017-09-04T21:06:17Zoai:teses.usp.br:tde-22022016-104726Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://www.teses.usp.br/PUBhttp://www.teses.usp.br/cgi-bin/mtd2br.plvirginia@if.usp.br|| atendimento@aguia.usp.br||virginia@if.usp.bropendoar:27212017-09-04T21:06:17Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Teachers\' grading patterns and student learning: evidence from São Paulo state public schools
Padrão de avaliação dos professores e aprendizado dos alunos: evidências das escolas estaduais de São Paulo
title Teachers\' grading patterns and student learning: evidence from São Paulo state public schools
spellingShingle Teachers\' grading patterns and student learning: evidence from São Paulo state public schools
Carnaúba, Fernando Amaral
Avaliação da aprendizagem
Econometria
Econometrics
Item response theory
Rendimento escolar
School achievement
Standardized exams
Teoria de resposta ao item
title_short Teachers\' grading patterns and student learning: evidence from São Paulo state public schools
title_full Teachers\' grading patterns and student learning: evidence from São Paulo state public schools
title_fullStr Teachers\' grading patterns and student learning: evidence from São Paulo state public schools
title_full_unstemmed Teachers\' grading patterns and student learning: evidence from São Paulo state public schools
title_sort Teachers\' grading patterns and student learning: evidence from São Paulo state public schools
author Carnaúba, Fernando Amaral
author_facet Carnaúba, Fernando Amaral
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Rangel, Marcos de Almeida
dc.contributor.author.fl_str_mv Carnaúba, Fernando Amaral
dc.subject.por.fl_str_mv Avaliação da aprendizagem
Econometria
Econometrics
Item response theory
Rendimento escolar
School achievement
Standardized exams
Teoria de resposta ao item
topic Avaliação da aprendizagem
Econometria
Econometrics
Item response theory
Rendimento escolar
School achievement
Standardized exams
Teoria de resposta ao item
description We propose a new method for measuring teacher grading standards that is based on the Item Response Theory framework, and investigate the relationship between teacher grading standards and student learning in São Paulo State public schools in light of this new approach. We simulate a policy in which student achievement in a standardized examination (Saresp) is used as the passing grade criterion, setting a unique grading standard for each grade and subject that would substitute the current teacher-defined grading. We estimate the optimal standards that maximize student achievement under this policy, and compare them with the standards estimated for each individual teacher. Our estimates indicate that teachers currently apply standards that are, on average, more lenient than the optimal policy standards
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-14
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-22022016-104726/
url http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-22022016-104726/
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv
dc.rights.driver.fl_str_mv Liberar o conteúdo para acesso público.
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Liberar o conteúdo para acesso público.
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv
dc.publisher.none.fl_str_mv Biblioteca Digitais de Teses e Dissertações da USP
publisher.none.fl_str_mv Biblioteca Digitais de Teses e Dissertações da USP
dc.source.none.fl_str_mv
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv virginia@if.usp.br|| atendimento@aguia.usp.br||virginia@if.usp.br
_version_ 1809090976285720576